, 2023/4/25

A digitális marketing már nem egy hiánypótló iparág. A marketingtevékenységek szerves részévé vált minden iparágban, hogy bevonja az érdeklődőket, forgalmat generáljon, és minőségi leadeket hozzon létre.

Mit csinál egy digitális marketinges

Azoknak a márkáknak, amelyek sikeresek akarnak lenni a mai gyorsan változó digitális világban, olyan digitális szakértelemmel rendelkező marketingesekre van szükségük, akik biztosítani tudják termékeik és szolgáltatásaik online láthatóságát. A képzett digitális marketingesek olyan tudást és képzettséget igényelnek, amely túlmutat az alapvető marketingstratégiákon és kreativitási készségeken. Ha a digitális marketing csúcskarriered fontolgatod, jó kiindulópont lehet a szükséges készségek és a digitális marketingesek tevékenységének megértése.

Mi az a digitális marketinges?

Általánosságban elmondható, hogy egy digitális marketinges felelős a különböző digitális csatornák használatáért a leadek generálása és a márkaismertség növelése érdekében. A digitális csatornák közé tartoznak:

Céges weboldalak

Közösségi médiahálózatok, például a Facebook, a YouTube és az Instagram.

Keresőmotorok, beleértve a Google-t és a Binget

e-mail marketing

Mobilalkalmazások, mint a TikTok és a WhatsApp

Online display hirdetések

Blogok

Ezen túlmenően a digitális marketingesnek mérhető analitikát is kell használnia, hogy azonosítsa a gyenge pontokat, és megtalálja a módját annak, hogy javítsa a teljesítményt ezeken a csatornákon. Ebben a szerepkörben felelhet egy vállalat digitális stratégiájának minden aspektusáért, vagy csak egyre összpontosíthat.

A digitális marketinges vagy szakemberré válásnak vannak előnyei és hátrányai. A kisebb cégek általában egy általános szakembert vagy vezetőt alkalmaznak, míg a nagyvállalatok a felelősséget egy egész csapatra vagy több különböző részlegre is szétoszthatják.

Melyek az alapvető digitális marketingkészségek?

Mit csinál egy digitális marketinges?

Ahogy a fenti grafikonon is látható, a jövő legkeresettebb készségei közé tartozik a technológia, a kreativitás és az analitikus gondolkodás. A digitális marketinges karrier szépsége abban rejlik, hogy választhatsz, hogy mindenre képes vagy egy-két alapvető készségre összpontosítasz, hogy kitűnj a többi közül. Ez egy olyan terület, ahol a tapasztalat vagy egy jó szakmai gyakorlat sokat számít. A tanúsítványok az új diplomák, és remek módja annak, hogy bizonyítsd a képességeidet és növeld a hitelességedet.

Egy általánosságban vagy egy kulcsfontosságú területen szerzett digitális marketingtanúsítvány nemcsak a foglalkoztathatóságát növeli, hanem segít az előléptetési lehetőségek megteremtésében is, így magasabb fizetést követelhet. A dolog másik oldala, hogy vannak olyan dolgok is, amelyeket a karriereddel kapcsolatban érdemes elkerülnöd. Olvasd el a "11 dolog, amit mindenki elront a digitális marketing karrierjében" című cikkünket, hogy biztosan tudd, mit ne csinálj!

Digitális marketing készségek - videó

Nehéz megragadni az emberek figyelmét az interneten. A statisztikák azt mutatják, hogy a videó növeli az elkötelezettséget, miközben a Google-on magasabbra rangsorol. Nem kell videoproducerré válnod, ehelyett inkább a videókészítés alapjaira koncentrálj. Ha tisztában van azzal, hogyan kell videoszkriptet írni, hogyan kell platformokat és alkalmazásokat használni videók készítéséhez, és mi működik a videókban, az növeli a vonzerejét, amikor digitális marketing állásokra pályázik. Mivel a videomarketing ma már a közösségi média szerves részét képezi, győződjön meg róla, hogy érti, hogyan használhatja hatékonyan a közönségét bevonó platformokon. Ne feledje, mindig van lehetőség arra, hogy egy videó vírusként terjedjen, ezért győződjön meg róla, hogy ismeri a legfontosabb tulajdonságokat, amelyek segítenek növelni az esélyeit.

Digitális marketing készségek - SEO és SEM

Az online keresések forgalmat generálnak egy weboldalra, hirdetésre vagy céloldalra. A digitális marketingben való munkához értened kell a keresőoptimalizáláshoz (SEO) és a keresőmarketinghez (SEM). Itt nem kell aggódnod a back-end technikai dolgok miatt. Sokkal inkább arról van szó, hogy megértsd a SEO fontosságát és mechanikáját, valamint az iparágban használt legjobb gyakorlatokat. Ez minden digitális marketingkampány vagy tartalomkezelési kezdeményezés 101 pontja. Ha megérted, hogyan működik együtt a SEO és a SEM, és hogyan hat az online erőfeszítéseidre, akkor együtt tudsz dolgozni a digitális csapat többi tagjával anélkül, hogy úgy tűnne, mintha nem a megfelelő szakmában dolgoznál.

Digitális marketing készségek - Tartalommarketing

A tartalom az, amit az ügyfelek vonzására és bevonására használunk - ez lehet videó, blog, cikk, podcast, fehér lap, esettanulmány, útmutató füzet és így tovább: gyakorlatilag bármi, amihez az emberek online hozzáférhetnek a weboldalán vagy a közösségi csatornákon. A tartalom minden aspektusának megértése, a tartalom létrehozásának módja, hatékonysága, valamint a különböző platformokon és különböző demográfiai csoportok számára történő legjobb felhasználása szinte bármilyen digitális marketingfeladathoz szükséges információkat nyújt. Meg kell értenie, hogyan lehet a legjobban használni a tartalmat, hogy segítsen egy vállalkozásnak elérni a céljait, különösen a legfontosabb közösségi médiaplatformokon. Attól függően, hogy milyen szintű munkát keres a digitális marketingiparban, a tartalomstratégiához és -elemzéshez is értenie kell. Ha ez a szerep érdekli Önt, nézze meg a következőt

Digitális marketing készségek - adatok és elemzés

Az analitika a digitális marketing számos aspektusában központi szerepet játszik. Nyomon követheted a jelentéseket, de ennél sokkal fontosabb, hogyan használd fel a talált információkat. A kampányok nyomon követése és a fogyasztói viselkedésen alapuló megállapítások alkalmazása lehetővé teszi, hogy jobb adatvezérelt megoldásokat találj ki, amelyek növelik a konverziókat és növelik a forgalmat. Végső soron az analitika segít megtervezni az optimális fogyasztói utat. Az adatok gyűjtése és felhasználása elengedhetetlen a digitális marketing szerepkörben, mivel a mai vállalkozások által gyűjtött információk aranybánya, amelyet innovatív módon kell felhasználni az ügyfelek vonzására és megtartására. Ha érdekli az e területre való szakosodás, hallgassa meg szakértői podcastunkat, amely az elemzői életet mutatja be.

Digitális marketing készségek - Design Thinking

A felhasználói élmény a digitális marketing sikerének kulcsa. A tervezési gondolkodás kulcsfontosságú, mivel megtanítja a vállalatokat arra, hogyan lehet a legjobban bevonni az ügyfeleket, de ezen túlmenően biztosítja, hogy az online élményeik egyszerűek és hatékonyak legyenek. Ez magában foglalhatja az e-kereskedelmi oldalak használatát, az információk elérését és egyéb dolgokat, amelyeket a vállalat az ügyfeleknek kínálhat, beleértve a testreszabott alkalmazásokat is.

Kívánatos készségek a karriered jövőbiztosításához

Szükséged van arra is, hogy képes legyél a bemutatott ötleteken túl látni, és megnézni a lehetséges kihívásokat, amelyeket az okozhat. Képesnek kell lenned arra, hogy ösztönösen javításokat javasolj, és biztosítsd, hogy az ötleteid megvalósíthatók. Íme, milyen típusú készségek segítenek ebben.

Technikai ismeretek

A technológia a digitális világ mozgatórugója, ezért értenie kell, hogy mi a legújabb technológia és hogyan használják. Sok szervezet lassan halad a digitális átalakulással, de marketingesként gyorsan kell alkalmazkodnia az iparág változásaihoz, és tudnia kell, mi jön, hogy digitális marketingtervei naprakészek legyenek. A technológia használatának könnyen kell mennie Önnek, és nem ijedhet meg a változásoktól. Nem számít, hol akarod elkezdeni (vagy befejezni) a karriered, a webkódolás és a tartalomkezelő (CMS) rendszerek bizonyos ismerete elengedhetetlen, mivel a szakértők szerint a marketing jövője a technológia és a tehetség kombinációja.

Értsd az elkötelezettséget

Minden eddiginél jobban meg kell értened, hogyan kell elkötelezni egy ügyfelet. Nagyszerű meggyőzőképességre lesz szüksége ahhoz, hogy olyan innovatív kampányokat hajtson végre, amelyek segítik az üzlet növekedését. Emellett meg kell értenie, hogy mi veszi rá a mai fogyasztókat arra, hogy elköteleződjenek, és vásárlásra váltsanak.

Nem elég, ha csak ráveszed az embereket, hogy kövessék a közösségi médiahálózatodat. Meg kell győznie belülről is. A csapatát, más részlegeket és vezetőket meg kell győzni arról, hogy a kiadási ajánlásait a megfelelő digitális csatornákon a megfelelő digitális stratégiával megtámogatva tegye. A digitális marketing minden aspektusának megértése a SEO-tól a tartalomig és a legújabb technológiától kezdve egészen addig, hogy az emberek mire reagálnak, a legjobb módja annak, hogy az embereket a tervei mellett tartsa.

Gyakori digitális marketing pozíciók

Ha szeretnél konkrétabbá válni, és felfedezni a digitális marketing állások típusait, számos pályát választhatsz, többek között:

SEO menedzser: SEO-menedzserként a SEO-képességeidet arra használod, hogy segítsd a tartalom irányítását és a vállalat tartalmának javítását. Az Ön hozzájárulását arra használnák, hogy a tartalomkészítők a célnak megfelelően tartsák a keresőmotorokban, valamint a közösségi médiában való teljesítmény növeléséhez szükséges stratégiára vonatkozó értékes rálátással.

Tartalommarketing-szakértő: Ebben a szerepkörben képesnek kell lenned arra, hogy a tartalomstratégiához igazodva nagyszerű tartalmakat hozz létre és terjessz, hogy biztosítsd a forgalom és a keresési rangsorolás növelését. Tervet kell készítenie arra vonatkozóan, hogy milyen formátumokat és hogyan kell használni; a közösségi médiás videókhoz való ötletektől kezdve a márka stílusirányelvein át a mémek használatáig bármit! Lehet, hogy egy SEO-menedzsernek jelentene, vagy a marketingosztályon dolgozna a SEO-csapat kulcsszavainak felhasználásával, hogy javítsa a tartalom hatékonyságát.

Közösségi média menedzser: A közösségi média menedzser a közösségi médiára összpontosít, hatékony ütemtervet készít a posztokhoz, és felügyeli, vagy bizonyos esetekben létrehozza a posztokat. Ismétlem, az átjárás mindig lehetséges, így egy átfogó digitális marketingstratégia részeként együtt dolgozhat a tartalommarketing-szakértővel, a SEO-csapattal és más digitális marketingesekkel. A közösségi média stílusirányzat nagyszerű eszköz a feltörekvő közösségi média menedzserek számára, mivel segít biztosítani a következetességet a csatornákon.

Marketingautomatizálási koordinátor: Ez a pozíció egy marketingkampány hatásaival és eredményeivel foglalkozna. Ez is egy inkább a technológiára összpontosító pozíció, amelyben a legjobb marketingautomatizálási eszközöket keresné meg, amelyek segítenek a fontos vásárlói viselkedések felfedezésében és a tölcséres konverziók megrajzolásában. A kampányok teljesítményének nyomon követése során részt vennél a mérésekben és a statisztikákban.

Digitális marketingmenedzser: Ebben a pozícióban az általános tartalmi stratégia kidolgozását, valamint a marketingkampányokat felügyelné. Digitális marketingmenedzserként a te feladatod a márkaismertség növelése, miközben a forgalmat az új ügyfelek megszerzése érdekében ösztönzöd. Gyakran az lesz a feladata, hogy lépést tartson az új technológiákkal a digitális marketingtevékenységek optimalizálása érdekében, valamint elemezze a kampányokat az eredmények nyomon követése és a ROI mérése érdekében. Ha szeretnéd tudni, hogyan tudsz ezen az úton előrehaladni, a legjobb, ha tudod, hogyan indítsd el a karriered!