, 2023/4/27

A kreatív stratégia az egyik legfontosabb elem, mivel ez a leginkább vizuális elem, amely meghatározza a márka általános hangulatát és megjelenését. Ez a célodnak dokumentálása és megértése a közönségeddel és a márkáddal kapcsolatban. Ideális esetben olyan stratégiát próbálsz kidolgozni, amely úgy szólítja meg a közönségedet, hogy a márka értékeivel összefüggésben teljesítse üzleti céljaidat.

A kreatív stratégia

Most itt az ideje, hogy a stratégiát felhasználva kreatív üzeneteket és ötleteket építs fel, amelyeket a digitális eszközökön keresztül fogsz kommunikálni. A kreatív stratégia az a hosszú távú megközelítés, ahogyan a márkád, terméked vagy szolgáltatásod vizuális ingereit kialakítod. Ez diktálja az összes eszközöd témáját, megjelenését és hangulatát. A kreatív stratégiának ismét az átfogó stratégiához kell igazodni.

Ez biztosítja, hogy minden munka egy konkrét útmutatót követsz, egy konkrét választ céloz meg, és ismételt és konkrét viselkedést kultivál.

Ne felejtsd el, hogy a kreatív stratégia kidolgozásakor figyelembe kell venned a költségvetést. Fontos, hogy ne korlátozzuk a kezdeti gondolkodást, ugyanakkor egy bizonyos szakaszban meg kell húznunk a határt, és reálisan kell látnunk a lehetőségeinket.

Kulcsfontosságú területek

A kreatív stratégiában azonosítandó kulcsfontosságú területek a következők:

Ötletek: Milyen tartalmat fogsz készíteni, mit fog mondani, miben különbözöl?

Aktiválások: Mit fogsz tenni, ami a fogyasztót reakcióra, részvételre és beszélgetésre ösztönzi?

Vizuális: Hogy fog kinézni minden, van-e vizuális téma vagy iránymutatás?

Narratíva: Térjen vissza a tartalmi stratégiához - mi az a történet, amit el akarunk mondani?

Az elvárások kezelése sajnos minden digitális marketingmenedzser munkájának része. Létezik egy mítosz, miszerint a digitális marketing ingyen van. A rendkívül kreatív és technikai kivitelezések befektetést igényelnek. Fontos, hogy kissé mérsékeld a csapatod ambícióit. A következő lépés a csapata számára, hogy összeállítsa a tartalmi terv teljes formátumú listáját. Ezt hozzá kell adni a tartalmi tervedhez, és nemcsak az egyes formátumok kreatív követelményeit, hanem a méreteket és a specifikációkat is tartalmaznia kell.

A kreatív stratégiák meglehetősen összetetté válhatnak, és a több technikai részletességgel több erőforrás- és időigény is jár. Ha a digitális világ még eléggé új számodra, akkor ajánlatos először egyszerűbbnek maradni, hogy aztán a technikailag bonyolultabb darabokra építkezhess.

Formátumok

Ne felejtsd el azonosítani, hogy melyek azok a formátumok, amelyek esetleg nem érik meg az erőfeszítést, ha több erőforrást igényelnek. Ne felejtsd el, hogy ha nagy összegű munkába fektetsz, akkor ezt a fizetett médiába is bele kell fektetned, hogy a fizetett csatornákon keresztül juttasd el. A dolgok nem terjednek el maguktól; a gazdag médiamegjelenítést költséges elkészíteni, de ugyanilyen költséges a kiszállítása is. Fontos megfontolni, hogy egy adott kreatív anyagra olyan költségvetést állítsunk össze a fizetett médiára, amely arányban áll a kreatív anyag fejlesztésének költségeivel.

A formátumok mind különböző méreteket igényelnek. A formátumok megismerése kihívást jelenthet. A legjobb, ha megismerkedsz a platformokkal és az általuk kínált formátumokkal, amint szükséged van rájuk. Több ezer formátum létezik. A megjelenítésben pixelméretekben szállítják őket, pl. MPU 300 x 250 pixel.

A kreativitás értékelésekor figyelembe kell venned, hogy az megfelel-e a márka értékeinek, a közönséged nyelvét használja-e (hogy érthető legyen), és az általános céljaid elérésére törekszik-e.

Átvihető tartalom

Az eszközfejlesztés szakaszában a legnagyobb kihívás az eszközök hatékonyságának és eredményességének maximalizálása. Lényegében az, hogy hogyan tudod "megizzasztani" az eszközeidet:

Kezdheted azzal, hogy olyan eszközöket hozol létre, amelyek könnyen átalakíthatók más közösségi platformokra. Fejlessz olyan kreatívot, amely platform-agnosztikus, majd szabd az adott platformokra. Például:

Készíts kiváló minőségű videót: Készíts videót a legnagyobb minőségben, és vedd figyelembe, hogy a videó függőleges vagy vízszintes videóként legyen hatékony. A gyártás során vedd figyelembe az olvashatóságot és a videó felbontását minden eszközön, hogy biztosítsa, hogy mobilon vagy asztali számítógépen is meg tudja szólítani a közönséget.

Rögzíts GIF-eket: A GIF-eket ki lehet ragadni a videokreatívból, hogy más kampányokban felhasználhatók legyenek, vagy kiegészítsék a már meglévőket.

Konvertáld az eszközöket: A meglévő kreatív eszközöket adott esetben alakítsa át dinamikus eszközökké. Erre példa lehet a Facebook canvas, ahol a hirdetők gazdag mobilélményt hozhatnak létre, hogy célzottan megcélozzák közönségüket a Facebook és az Instagram mobilalkalmazásokon.

Meglévő eszközök felhasználása: Vegyük a meglévő vizuális eszközöket, például a tévéreklámokat, és szerkesszük meg őket a digitális formátumoknak és csatornáknak megfelelően.

Segítse a SEO-t: Azonosíts és használj fel mindent, amit építettél, mint további tartalmat a webhelyed számára, hogy segítsd a SEO-t. Ezek az eszközök közé tartoznak olyan dolgok, mint az infografikák, amelyeket a közösségi vagy e-mailben lehet terjeszteni, és linkeket vezethetnek a SEO off-site linképítéshez.