, 2023/4/19

Sok marketingszakember úgy véli, hogy a munkahelyi sikerek elérésének egyetlen módja, ha teljes munkaidős alkalmazottként mászik fel a ranglétrán. Azt azonban nem tudják, hogy van egy másik lehetőség is: önfoglalkoztató marketing-tanácsadóvá válni.

Milyen készségekre van szükségem ahhoz hogy marketing tanácsadó legyek

A digitális marketing karrierlehetőségek sokasága miatt egyre nagyobb a kereslet a képzett szakemberek iránt. Az önálló tanácsadók piaca pedig egyre növekszik, részben annak köszönhetően, hogy egyes vállalatok vonakodnak beruházni a drága nagy marketing- vagy reklámcégekbe, ehelyett inkább egy olyan szakértőbe szeretnének befektetni, aki a meglévő belső csapatuk(oka)t is ki tudja képezni.

A vezetési tanácsadási iparág értéke 250 milliárd dollár, iparági hotspotokkal az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. 2022-ben ráadásul a vezetési tanácsadás és az elemzők munkahelyeinek növekedési üteme 14 százalékos, ami gyorsabb, mint a többi szerepkörre vonatkozó előrejelzések.

Természetesen az önfoglalkoztatás nem mindenkinek való; minden munkának vannak előnyei és hátrányai. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon a marketing tanácsadóvá válásról, hogy eldönthesse, ez a legjobb választás-e számodra.

Mit csinál egy marketing tanácsadó?

A marketing-tanácsadó munkája vállalatonként és projektenként változik, de jellemzően a vállalatoknak nyújt tanácsot a vevők elérésének, bevonásának és konvertálásának legjobb módjával kapcsolatban. A marketing tanácsadók számos szolgáltatást kínálhatnak, amelyek közé tartoznak:

A jelenlegi marketingtevékenységek értékelése és fejlesztési javaslatok készítése.

Segítségnyújtás a digitális marketingkampányok kidolgozásában, megtervezésében és megvalósításában a különböző csatornákon keresztül.

Más marketingszakemberek képzése a legjobb gyakorlatokról és technológiákról

Megoldások kínálása a munkafolyamatokra vagy a fogyasztók elérésének és konvertálásának új módszereire.

A marketingstratégiák sikerének nyomon követése analitikai eszközök segítségével.

A digitális marketing tanácsadónál döntő fontosságú, hogy elfogulatlan tanácsokat és megoldásokat kínáljon a márka marketingtevékenységének sikeréhez. Aki ebben a szerepkörben dolgozik, annak fejlett ismeretekkel kell rendelkeznie a digitális marketing területén, és képesnek kell lennie tanácsot adni számos kulcsfontosságú területen, például a fizetett média, a SEO, az analitika, az optimalizálás, a közösségi médiastratégia vagy az automatizálás területén.

A Credo kutatása szerint a digitális marketing tanácsadó átlagosan 147,67 dollárt keres óránként, és ez az arány az iparágban eltöltött évek függvényében növekszik.

Milyen képesítésre van szüksége egy marketing tanácsadónak?

Ha marketing-tanácsadó szeretnél lenni, bizonyos lépéseket meg kell tenned a siker érdekében. Ezek a lépések közé tartozik, hogy elismert iparági tanúsítványok megszerzésével bizonyítsa készségeit, releváns munkatapasztalatot szerezzen, valamint szakmai hálózatot és ügyfélkört építsen ki.

Hogy segítsünk a helyes irányba terelni, itt van egy összefoglaló a szükséges képesítésekről és készségekről:

Marketing, üzleti vagy kommunikációs alapdiploma (vagy lehetőleg marketing szakirányú MBA).

Remek portfólió, amely bemutatja a marketingtevékenységek és a sikerek történetét.

Több éves, megalapozott tapasztalat főállású marketingesként, a digitális technológiák és taktikák terén szerzett tapasztalattal.

Szakértelem egy adott piaci résben vagy tapasztalat az iparágak széles skáláján való munkában

Erős szövegírói és kommunikációs készségek

Marketingszakértelem a legkülönbözőbb területeken (közösségi média, tartalom, SEO, leadgenerálás, PPC stb.)

Marketingautomatizálási tapasztalat olyan szoftverek használatával, mint például a Marketo, HubSpot, Eloqua, Pardot vagy más vezető szoftverek

Magabiztosság a képességeidben, és kész vagy megvédeni a munkádat.

Erős Excel-, PowerPoint-, Salesforce- és Microsoft Office-ismeretek

A stratégia és a taktika közötti különbségtétel megértése (a stratégia egy cselekvési terv egy céllal, míg a taktika a stratégia végrehajtásának részét képező konkrét cselekvés).

Kulcsfontosságú puha készségek, mint például meggyőzés, alkalmazkodóképesség, kreativitás stb.

Vezetői képességek, szakmaiság és motivált hozzáállás.

Meghallgatás és empátia képessége

Megalapozod a hírnevedet

Most, hogy már tudod, milyen készségekre van szükséged, van néhány intézkedés, amellyel tovább erősítheted a karriered sikerét. Építsd ki a hírnevedet.

Nehezen fogod megszerezni a kívánt ügyfeleket (vagy egyáltalán az ügyfeleket), ha nem tudsz bizalmat építeni. Egy nagyszerű LinkedIn-profil, amely ajánlásokat tartalmaz a weboldalon található ajánlásokkal együtt, segíthet a hírnevének kiépítésében, hogy elősegítse a bizalom kialakulását. Három dologra van szüksége az ügyfélnek ahhoz, hogy megbízzon benned: a bizonyosságra, hogy teljesíteni fogsz; a meggyőződésre, hogy megéri a díjadat, és a garanciára, hogy egyértelmű és időben adott választ adsz, ha kapcsolatba lépnek veled.

Tájékozódj arról, hogyan befolyásolja a marketing a márkákat

Sok vállalat szeretne olyan tartós márkát építeni, amelyben az ügyfelek megbíznak, mivel bővíteni akarják ügyfélkörüket és maximalizálni a nyereséget. A marketing tanácsadók néha elkövetik azt a hibát, hogy kizárólag a bevételre összpontosítanak, és nem veszik figyelembe a márka megítélését. Például egy féláras ajánlat átmenetileg fellendítheti egy ügyfél forgalmát és növelheti a haszonkulcsát. Ha azonban az ügyfél éveken át fejlesztette a luxus imázsát, ez árthat a márkának és károsíthatja a hosszú távú növekedést.

Legyél nélkülözhetetlen

Amikor először kezdesz tanácsadóként, nehéz lehet munkát találni. Sok időt kell töltened a személyes márkád építésével és az ajánlások megszerzésével. De legyél kitartó, és el fogsz kezdeni ismételten ügyfeleket és ajánlásokat látni. Az ismétlődő ügyfelek megszerzése azt bizonyítja, hogy megbízható vagy és sikereket értél el. Ha elkezd mindent megtanulni az ügyfél cégéről és iparágáról, amit csak tud, akkor olyan emberré válik, akit nehéz helyettesíteni. A szakértelem időbe telik, és ha egyszer megvan, akkor pótolhatatlan.

Gondolj arra, hogy auditáld a készségeid, hogy meghatározzd, milyen témák érdekelnek, mit tudsz már, és hogyan tudsz fejlődni, különösen az iparágak digitális átalakulásával kapcsolatban. Ezután használd fel ezt a tudást arra, hogy ügyfeleket szerezz azokban az ágazatokban, amelyekről úgy véled, hogy a munkádat nem tudod megtenni. De legyél kitartó, és el fogsz kezdeni ismételten ügyfeleket és ajánlásokat látni. Az ismétlődő ügyfelek megszerzése azt bizonyítja, hogy megbízható vagy és sikereket értél el. Ha elkezd mindent megtanulni az ügyfél cégéről és iparágáról, amit csak tud, akkor olyan emberré válik, akit nehéz helyettesíteni.

A szakértelem időbe telik, és ha egyszer megvan, akkor pótolhatatlan. Gondolj arra, hogy auditálja a készségeit, hogy meghatározza, milyen témák érdeklik, mit tudsz már, és hogyan tudsz fejlődni, különösen az iparágak digitális átalakulásával kapcsolatban. Ezután használd fel ezt a tudást arra, hogy ügyfeleket szerezz azokban az ágazatokban, amelyekről úgy gondolod, hogy a legjobban megfelelnek a készségeinek.

Tanulj, tanulj és tanulj tovább

A legjobb tanácsadók nem hagyják abba a tanulást, miután megszerezték a marketing diplomát vagy a szakirányú tanúsítványokat . Folyamatosan tanulnak és fejlesztik készségeiket, hogy ügyfeleiket a legújabb marketing legjobb gyakorlatokkal és technológiákkal kapcsolatban naprakészen tájékoztathassák. A marketing mindig fejlődik, és fontos, hogy lépést tartson az iparággal, hogy a legjobb tanácsokat és ajánlásokat tudja adni ügyfeleinek.

Határozd meg a megfelelő árat a szolgáltatásaidért

Az értékének ismerete kulcsfontosságú, ezért győződj meg róla, hogy az ár megállapítása előtt kutatást végzel. Mi egy egyszerű képlet a magánszemélyek számára az ár meghatározásához? Kezdd a jövedelemkimutatásod aljáról, és építsd fel a felső sorhoz (azaz a díjakhoz, amelyeket felszámítasz). Nyereség + rezsiköltségek = napi díjbevétel. A munkaerő tekintetében, ha 150 000 dolláros éves fizetést tervezel hazavinni, és 260 napot dolgozol egy évben (365 nap, mínusz vasárnapok, néhány szombat, ünnepnapok és kéthetes szabadság), akkor minden nap körülbelül 577 dollárt kell hazavinned a rezsiköltségek előtt.

Ha már tudod, hogy mit kell megcéloznod a jövedelem tekintetében, meg kell határoznod a rezsiköltségeidet. A rezsiköltségek közé tartoznak a vállalkozás működtetésével kapcsolatos ismétlődő kiadások, például az üzemanyag, az internetdíjak, a telefonszámlák, a postaköltségek és a berendezések. Ha a rezsiköltségek összege évi 10 000 USD-t tesz ki, oszd el ezt a számot az évi munkanapok számával. 260 nap esetén ez körülbelül 39 dollár rezsiköltséget jelentene naponta.

Ha megvan ez a szám, dugja vissza a képletbe, és összesen 616 dollárt kap naponta, vagy 77 dollárt óránként egy nyolcórás napra. Szükség szerint módosítson.

Nézd meg a digitális marketingre vonatkozó fizetési útmutatót, hogy megtudd, mennyit keresnek az iparágban dolgozó marketingesek.

Végezz alapos kutatást minden ügyfélről

Mielőtt belevágnál egy projektbe egy új ügyféllel, több lépést is meg kell tenned, hogy megbizonyosodj arról, hogy kellő körültekintéssel jártál el:

1. Állíts be Google Alerteket az ügyfél és versenytársai számára, hogy lásd a megadott kulcsszavakkal kapcsolatos legfrissebb híreket. Nézd meg ezt az infografikát, hogy megtudd, milyen lépéseket kell tenned a kulcsszókutatás elvégzéséhez.

2. Ismerd meg az ügyfeled alapvető pénzügyi adatait. Néhány kulcsszám közé tartozik a teljes bevétel, a bruttó nyereség és a piaci tőke.

3. Ismerd meg a vezérigazgatót és a felsővezetői csapat tagjait. Ha minden más nem sikerül, keressen rá a LinkedInre, és jegyezzen meg minél több nevet és címet.

4. Ismerd meg az ügyfél versenytársait. Végezzen kutatást, hogy meghatározza az ügyfél 5-10 legnagyobb versenytársát, azok relatív méretét, kulcsfontosságú termékeit és szolgáltatásait, valamint erősségeiket és gyengeségeiket. Rendszeresen vizsgáld felül ezeket az információkat, hogy megbizonyosodj arról, hogy naprakészek.

Ne félj jó kérdéseket feltenni

Ha tanácsadóként néha úgy érzed magad, mint Sherlock Holmes, akkor jó úton jársz! A kérdések segítenek megérteni az ügyfél igényeit és azt, hogy mit kell tennie. Soha ne félj tisztázást kérni; ez mindig jobb, mintha rosszul fejeznéd be a projektet.

Online promóciós csatornák létrehozása

Még ha elkezdesz is visszatérő ügyfeleket és ajánlásokat kapni, akkor is népszerűsítened kell a vállalkozásodat. Készíts egy nagyszerű weboldalt a WordPress vagy más szolgáltató segítségével, amely bemutatja portfólióját, és információt nyújt vállalkozásáról és tapasztalatairól. A közösségi média tekintetében válaszd ki azokat a platformokat, amelyek a legjobban bemutatják vállalkozásod.

A LinkedIn minden tanácsadó számára elengedhetetlen, de az Instagramon is bemutathatod vizuális munkádat, vagy kiválaszthatod a legjobb időpontokat a TikTok-on való posztolásra, a kapcsolattartás és a szaktudása népszerűsítése mellett a Twitteren is. Fontolóra veheted a blogolást is, hogy megoszd álláspontoda, vagy keresd meg, hogy vendégblogger legyen egy magas profilú webhelyen. A konferenciák szintén nagyszerűek a kapcsolatépítésre és az ötleteid megosztására. Mindkét módszer óriási hitelességet kölcsönözhet, valamint olyan hang- és videoklipeket, amelyeket megoszthatsz a weboldalon.

Ne feledd, tartsd magas szinten.

Ne beszélj túl sokat a saját vállalkozásodról, a LinkedIn minden tanácsadó számára elengedhetetlen, de az Instagramon is bemutathatod a vizuális munkádat, vagy kiválaszthatod a legjobb időpontokat a TikTok-on való posztolásra, a kapcsolattartás és a szaktudásod népszerűsítése mellett a Twitteren is népszerűsítheted a szakértelmedet. Fontolóra veheted a blogolást is, hogy megoszd az álláspontodat, vagy keresd meg, hogy vendégblogger legyél egy magas profilú webhelyen. A konferenciák szintén nagyszerűek a kapcsolatépítésre és az ötleteid megosztására.

Mindkét módszer óriási hitelességet kölcsönözhet , valamint olyan hang- és videoklipeket, amelyeket megoszthatsz a weboldalodon. Ne feledd, tartsa magas szinten. Ne beszélj túl sokat a saját szolgáltatásaidról; koncentrálj arra, hogy mi történik az iparágban. A legújabb marketing legjobb gyakorlatokkal kapcsolatos naprakészség az első lépés afelé, hogy marketing tanácsadóként saját magadnak dolgozz, és végleg elhagyd a fülkét. Böngéssz a digitális marketing tanfolyamok listáján, hogy megtaláld az egyéni igényeidnek legmegfelelőbbet.

Legyél keresett tanácsadó egy digitális marketing tanúsítvány segítségével

Fejleszd digitális marketingkészségeidet és mozdítsd elő karrieredet egy naprakész digitális marketing tanúsítvány megszerzésével. A DMI digitális marketing szakmai oklevele a digitális marketing alapjaival foglalkozik, majd olyan speciális területekre merül el, mint a PPC, az e-mail marketing, a weboldal-optimalizálás, a PPC, a Google analitika és a stratégia. Indítsd el karriered a helyes úton még ma!