, 2023/4/24

Valószínűleg már százszor hallottad, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) létfontosságú digitális marketingeszköz. De vajon tényleg tudja, hogyan működik a SEO? Még ha alapvetően érted is, hogy mit jelent, még mindig nem biztos, hogy jól érted ezt az összetett és sokrétű folyamatot.

Mi a SEO és miért fontos

A SEO több elemből áll, és annak ismerete, hogy mik ezek és hogyan működnek, kulcsfontosságú annak megértéséhez, hogy miért olyan fontos a SEO. Röviden, a SEO azért kulcsfontosságú, mert láthatóbbá teszi weboldalát, ami nagyobb forgalmat és több lehetőséget jelent arra, hogy az érdeklődőket vásárlókká alakítsa. Nézze meg, milyen SEO-eszközöket használhatsz az optimális rangsorolás érdekében.

A márkaismertség, az érdeklődőkkel való kapcsolatépítés, valamint a területed hiteles és megbízható szakértőjeként való pozicionálás szempontjából is értékes eszköz. Íme tehát minden, amit a SEO-ról tudnia kell, és hogy miért létfontosságú a sikerhez a mai digitális világban.

A SEO marketing döntő elemei

Kulcsszavak

Rég elmúltak már azok az idők, amikor a kulcsszavak voltak az egyetlen SEO-technika, ami számított, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének még mindig kulcsfontosságúak. A különbség az, hogy manapság a kulcsszavaknak jól kutatottnak, gondosan kiválasztottnak és megfontoltan használtnak kell lenniük a tartalomban ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. De mik is azok a kulcsszavak pontosan?

A kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyeket az érdeklődők az online tartalom megtalálására használnak, és amelyeket a márkák felhasználhatnak arra, hogy kapcsolatba lépjenek a termékeiket és szolgáltatásaikat kereső érdeklődőkkel. A kulcsszókutatás kulcsfontosságú lépéseinek elvégzésekor fontos, hogy olyan kulcsszavakat keressen, amelyek magas keresési aránnyal és alacsony versennyel rendelkeznek, és hogy rövidfarkú kulcsszavakat (például kutya), hosszúfarkú kulcsszavakat (például terrier kiskutyák eladó) és helyi kulcsszavakat (például Bostonban eladó kiskutyák) válasszon, amelyeket beépíthet a tartalomba.

Az elsődleges vagy magvető kulcsszó mellett másodlagos és harmadlagos kulcsszavakkal is rendelkeznie kell, mivel ezek még mindig értéket nyújtanak vállalkozása számára. Végül, használd a kulcsszavakat a címek, URL-ek és egyéb on-page SEO elemek optimalizálásához (erről később...).

Tartalom

A tartalom létfontosságú része a SEO-nak, mivel ez az a jármű, amellyel elérheted és bevonhatod a közönséget. Lényeges, hogy ismerd a nézőpontodat, és olyan tartalmat alkoss, amely illik hozzá. Ha például egy faiskola tulajdonosa vagy, és növelni szeretnéd a láthatóságodat, blogsorozatot tehetnél közzé a kertészkedésről, a megfelelő növényfajok kiválasztásáról, termesztési tippekről és egyebekről. Amikor egy kertészettel kapcsolatos érdeklődő személy keresné ezeket az információkat, az blogod jelenne meg, és értékes információk nyújtásával kapcsolatot építhetnél ki az érdeklődővel. Az elképzelés az, hogy amikor eljön az idő, hogy az érdeklődő például növényt vásároljon, te lennél az első faiskola, amelyik eszébe jutna.

A mai tartalomnak nemcsak oktató jellegűnek, hanem érdekesnek, relevánsnak és megoszthatónak is kell lennie. A tartalom többféle formában jelenik meg, többek között:

Weboldali tartalom

Videók

Blogok (a gyakorláshoz könnyű saját blogot indítani!)

Infografikák

Podcastok

Listák

Útmutatók

Fehér könyvek és e-könyvek

A közösségi médiában megjelenő posztok

Helyi listák

Off-Page SEO

Az off-page SEO olyan külső optimalizálási gyakorlatokat foglal magában, amelyek nem a webhelyen, hanem azon kívül történnek. Az off-page SEO fő technikája a backlinképítés, mivel a külső oldalakról az oldaladra mutató minőségi backlinkek azt üzenik a keresőmotoroknak, hogy az oldalad értékes és minőségi, ami segít a tekintélyépítésben.

A backlinképítésnek számos taktikája van, és a jelenlegi legjobb gyakorlatok közé tartozik a vendégblogolás, sok olyan infografika készítése, amelyet nagymértékben megosztanak, és az influencer marketing használata a tartalmaidban. P.S. Elolvashatod a teljes útmutatót az on-page és off-page SEO-ról, hogy biztosan tudd a különbséget, és a legtöbbet hozd ki mindkettőből. Ezenkívül egyes szakértők az off-page SEO-t "hírnévépítésként" kezdik emlegetni.

Helyi SEO

A helyi SEO egyre fontosabbá válik, mivel egyre többen használnak mobileszközöket a kereséshez. Manapság az összes keresés 60%-át mobileszközön végzik , és ezeknek a kereséseknek közel fele helyi szándékú. Tehát, mondjuk, hogy van egy éttermed, akkor a helyi SEO biztosítaná, hogy amikor az emberek a környékedről a város legjobb éttermeit keresik, akkor az oldaladra bukkanjanak. A helyi kulcsszavak használata mellett a helyi SEO egyéb legjobb gyakorlatai közé tartozik a könyvtári listák igénylése, a helyspecifikus oldalak létrehozása a webhelyén, valamint a Google My Business helyi könyvtárakban és a Google Térképen az Ön vállalkozásának oldalai (más néven ajtóoldalak) létrehozása.

Keresőmotor marketing

A keresőmarketing (SEM) a fizetett marketingtevékenységekre utal, és olyan dolgokat foglal magában, mint a natív hirdetések, a Google AdWords, a közösségi média hirdetések, a pay-per-click (PPC), a Google shopping hirdetések, a display hirdetések és még sok más. Bár a SEM nem mindig az átfogó SEO-stratégia fő összetevője, mégis megvan a helye, mivel segíthet új és erősen célzott közönség elérésében. A SEO-t és a SEM-et együtt is működőképessé teheti.

Példák a SEM hirdetési tevékenységekre:

Fizetett és célzott kampányok

Kulcsszó alapú szövegek, amelyek kifejezetten az Ön vállalkozásához vagy termékéhez kapcsolódnak

Teljesítménymutatók, mint például az átkattintási arány (CTR) és a kattintásonkénti költség (CPC).

Kiemelt erőforrás: On-Site SEO audit kézikönyv és eszköztár

A SEO fontosságának megértése a modern vállalkozások számára

Láthatóság és rangsorok

A SEO egyik legfontosabb funkciója a láthatóság növelése, ami azt jelenti, hogy az érdeklődők könnyebben megtalálják Önt, amikor rákeresnek valamire, amit kínál. A láthatóság közvetlen kapcsolatban áll a rangsorolással. Minél előrébb helyezkedsz el a keresőmotorok találati oldalán (SERP), annál valószínűbb, hogy az érdeklődők meglátnak téged, és átkattintanak az oldaladra, ezért kulcsfontosságú, hogy növeld az organikus oldal rangsorolását. Minél hatékonyabbak a SEO-erőfeszítései, annál magasabb a helyezésed és annál jobb a láthatóságod, ami különösen fontos, ha figyelembe vesszük, hogy a webfelhasználók negyede soha nem kattint tovább az első SERP-nél.

Webes forgalom

A megnövekedett webes forgalom a SEO egyik fő célja, és a láthatóság és a rangsorolás növelésével növeli a forgalmat. Gondolj bele egy pillanatra: a Google keresés első helyére a kattintások közel 32%-a történik, és ha csak egy helyet előrébb lépsz a keresési eredmények között, akkor a CTR elképesztő 30,8%-kal nőhet.

Sok marketinges számára az arany Grál a "Featured Snippet", amelyet gyakran 0. pozíciónak neveznek, mivel az első helyen szereplő URL felett jelenik meg.

Ez általában egy blog céloldaláról származó tartalom, amely választ ad az emberek által keresett kérdésre, és óriási lökést adhat az organikus kattintásoknak.

Ha tehát azt szeretnéd, hogy több ember találja meg a weboldaladat a keresőmotoron keresztül, akkor olyan SEO-gyakorlatokat kell alkalmaznod, amelyek segítségével az első öt pozíció között, ideális esetben pedig az első helyen szerepelhetsz. Ha ügynökségi támogatást szeretnél a SEO, a tartalommarketing és a fizetett média területén, vedd fel a kapcsolatot a Neil Patel Digitalral.

Hatóság

A Page Authority (PA) egyre fontosabb a keresőmotorok számára, ahogyan a webfelhasználók számára is egyre fontosabbá válik. A tekintély lényegében azt jelenti, hogy webhelye megbízható, magas színvonalú, releváns és van mit kínálnia. A pontszámok 1-től 100-ig terjednek, és minél magasabb a szám, annál nagyobb a webhely tekintélye. PA-értékelését olyan eszközökkel találhatod meg, mint például a Moz, és bár nehéz befolyásolni, sok SEO-szakértő úgy véli, hogy a linkprofilhoz van köze - a hiteles és jól látogatott forrásokból származó külső linkek megszerzéséhez.

Jobb látogatói élmény létrehozása

A másik ok, amiért a SEO kritikus, az az, hogy az összes idő, amit a nagyszerű tartalom létrehozására és az on-page SEO-optimalizálásra fordítasz, javítja webhelyed használhatóságát. Ez zökkenőmentes és pozitív vásárlói élményt teremt. Ha például lépéseket teszel annak érdekében, hogy webhelyed reszponzívvá váljon, akkor az használhatóvá válik minden mobil látogató, valamint a laptopról vagy asztali számítógépről látogató emberek számára is.

Hasonlóképpen, az oldal betöltési sebességének növelésével csökkentheti a visszalépési arányt, és arra ösztönzi a látogatókat, hogy hosszabb időt töltsenek az oldalán. A fogyasztók elvárják, hogy egy oldal a lehető leggyorsabban töltődjön be, a betöltési korlát pedig ne kússzon három másodpercnél tovább! Minél hosszabb a betöltési idő, annál magasabb a visszafordulási arány és annál alacsonyabb a konverzió.

Ne feledd, a keresőmotorok csalókák

A SEO azért fontos, mert a keresőmotorok nem tökéletesek. Ha nem lépünk fel a hibáik ellen, akkor a weboldalunk meg fogja fizetni az árát.

Ha például egy webhely nem rendelkezik megfelelő linkstruktúrával, akkor a keresőmotorok nem tudják megfelelően feltérképezni és indexelni az oldalt, ami csökkentheti a rangsorolást. A kódolási hibák teljesen blokkolhatják a keresőmotorokat, ami lehetetlenné teszi webhelye rangsorolását, függetlenül attól, hogy mennyi időt fordít más SEO-erőfeszítésekre. Egyéb gyakori területek, ahol a keresőmotorok problémákba ütközhetnek, a következők:

Duplikált oldalak

űrlapok

Képek, flash, hangfájlok, videók és egyéb nem szöveges tartalmak.

Nyelv és szemantika

Könnyen felismerheted ezeket a problémákat, és tudod, hogyan kerülheted el őket, ha elvégezed a DMI!kit SEO szakkurzusát.