, 2023/4/20

Még a SEO út elején vagy? Talán már hallottál arról, hogy a SEO segíthet a webhelye forgalmának növelésében és a jobb helyezések elérésében, de nem igazán tudod, hogyan működik, vagy hogy milyen területekre kell összpontosítanod? Nos, akkor a legjobb helyen jársz.

Mi a SEO és hogyan működik

A keresőoptimalizálás (SEO) meghatározása

Kezdjük egy nyilvánvaló kérdéssel: mi is pontosan a SEO? Nos, a SEO a "keresőmotor-optimalizálás" rövidítése, ami a keresőmotorok ingyenes, organikus, szerkesztői vagy természetes keresési találataiból származó forgalom megszerzésének folyamata. Célja, hogy javítsa webhelye pozícióját a keresési találati oldalakon. Ne feledd, minél előrébb szerepel a weboldal, annál többen fogják látni.

A jó SEO számos különböző tevékenységet foglal magában, mint például:

Jó keresési forgalmi potenciállal rendelkező releváns kulcsszavak azonosítása.

Kiváló minőségű, hasznos tartalom létrehozása és optimalizálása a keresőmotorok és a felhasználók számára.

releváns linkek beillesztése kiváló minőségű webhelyekről

Az eredmények mérése

Manapság a SEO alapvető marketingtevékenységnek számít.

A fizetett és az organikus keresés közötti különbségek

Kezdettől fogva fontos, hogy megértsd a SEO-val szinonimaként használt organikus, természetes keresés és a fizetett keresés közötti különbségeket. Öt kulcsfontosságú különbség van:

Pozíció

Az első különbség az, hogy a fizetett keresési eredmények a keresőmotorok találati oldalainak tetején, az organikus találatok pedig alatta jelennek meg.

Idő

A másik kulcsfontosságú különbség a fizetett és az organikus keresés között az idő. A fizetett kereséssel szinte azonnal, néha percek alatt kapunk eredményeket, míg az organikus keresésnél az eredmények több időt vesznek igénybe - gyakran heteket, hónapokat, sőt éveket. Ezért a szerves keresésnél közép- és hosszú távon kell játszania.

Fizetés

Amikor a fizetésre kerül a sor, nos, ahogy a neve is mutatja, a fizetett kereséssel a forgalom fizetős. Te a kattintásonkénti költség (CPC) alapján fizetsz (PPC). Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor egy felhasználó rákattint a hirdetésedre, díjat fizetsz. Tehát ahelyett, hogy a weboldalad szerves forgalmára támaszkodnál, forgalmat vásárolsz az oldalad számára azáltal, hogy fizetsz a Google-nek, hogy megjelenítse a hirdetésedet, amikor a látogató keresést végez a kulcsszavadra. Az organikus keresés esetében a forgalom ingyenes, bár mind erőforrás-, mind időbefektetést igényel.

ROI

A befektetés megtérülését vagy ROI-t tekintve valójában sokkal könnyebb mérni a fizetett keresésnél. Ez részben azért van így, mert a Google több kulcsszóra vonatkozó adatot biztosít, amelyeket a Google Analyticsben rögzíthet. A fizetett keresés esetében azonban a ROI idővel stagnálhat vagy csökkenhet. Az organikus keresés esetében a ROI-t egy kicsit nehezebb mérni, de idővel gyakran javul. Hosszú távon az organikus keresés nagyon jó megtérülést biztosíthat.

Részesedés a forgalomból

Ami a forgalom arányát illeti, a keresők nagyjából 20-30%-a kattint a fizetett találatokra, 70%-80%-a pedig a SEO találatokra. Tehát a kattintások oroszlánrésze valójában az organikus találatokra esik.

Hasonlóságok a fizetett és az organikus keresés között

Nem csak a különbségekről van szó - a fizetett és az organikus keresés között is vannak hasonlóságok:

Kulcsszókutatás: Mindkét esetben a felhasználónak be kell írnia egy kulcsszót. Tehát kulcsszókutatást kell végeznie az organikus és a fizetett kereséshez is.

Landing oldalak: Mindkét típusú keresés megköveteli, hogy céloldalakat hozzon létre. A SEO szempontjából a landing page-nek kapcsolódnia kell a weboldalához. A fizetett keresés esetében ez lehet pontosan ugyanaz a landing page, mint amit az organikus kereséshez használ, vagy lehet egy teljesen különálló, önálló oldal, amely a weboldalán kívül helyezkedik el.

Forgalom: A forgalom generálása mind a fizetett, mind az organikus keresés egyik fő célja. A legfontosabb, hogy mind a fizetett, mind az organikus keresési forgalom magában foglalja a felhasználói szándékot. Vagyis valaki kérdést tesz fel a Google-nek, vagy információt keres - aktív gondolkodásmódban van, és ennek eredményeképpen nagyobb valószínűséggel fog cselekedni, amint megtalálja az információt.

A SEO három pillére

Digitális marketingesként alapvető készség, hogy tudja, hogyan találják meg márkáját, weboldalát vagy vállalatát a keresők, és ha megérti, hogyan fejlődik a SEO, akkor mindig a csúcson maradhat. Míg a SEO gyakran változik apró lépésekben, a legfontosabb alapelvei nem változnak. A SEO-t három alapvető összetevőre vagy pillérre bonthatjuk, amelyeket ismernie kell - és rendszeresen cselekednie kell:

Technikai optimalizálás: A technikai optimalizálás a webhelyeden végzett olyan tevékenységek elvégzése, amelyek célja a SEO javítása, de nem kapcsolódnak a tartalomhoz. Ez gyakran a színfalak mögött történik.

On-Page optimalizálás: Az On-Page optimalizálás az a folyamat, amelynek során biztosítjuk, hogy az oldaladon lévő tartalom releváns legyen, és nagyszerű felhasználói élményt nyújtson. Ez magában foglalja a megfelelő kulcsszavak megcélzását a tartalmán belül, és egy tartalomkezelő rendszeren keresztül végezhető. A tartalomkezelő rendszerek gyakori példái közé tartozik a WordPress, a Wix, a Drupal, a Joomla, a Magento, a Shopify és az Expression Engine.

Oldalon kívüli optimalizálás: Az Off-Page optimalizálás a webhely keresőmotoros rangsorolásának javítását jelenti a webhelyen kívüli tevékenységek révén. Ezt nagyrészt a backlinkek vezérlik, amelyek segítenek az oldal hírnevének építésében.

Hogyan működnek valójában a keresőmotorok?

A keresőmotorokat az emberek akkor használják, ha valamilyen kérdésük van, és az interneten keresik a választ. A keresőmotorok algoritmusai olyan számítógépes programok, amelyek nyomokat keresnek, hogy a keresőknek pontosan a keresett eredményeket adják meg. A keresőmotorok algoritmusokra támaszkodnak, hogy megtalálják a weboldalakat, és eldöntsék, hogy melyiket rangsorolják egy adott kulcsszóra. A keresőmotorok működésének három lépése van: a kúszás, azaz a felfedezés, az indexelés, azaz az iktatás, és a rangsorolás, azaz a keresés.

1. lépés: Lekérdezés

Az első lépés a kúszás. A keresőmotorok webkúszókat küldenek ki, hogy új oldalakat találjanak és információkat rögzítsenek róluk. Ezeket a webkúszókat néha "pókoknak" vagy "robotoknak" nevezzük. Céljuk, hogy új weboldalakat fedezzenek fel, és rendszeresen ellenőrizzék a korábban meglátogatott oldalak tartalmát, hogy kiderüljön, nem változtak-e vagy frissültek-e azok.

A keresőmotorok az általuk már felfedezett linkeket követve kutatják fel a weboldalakat. Ha tehát van egy blogbejegyzése, és az a honlapjáról van linkelve, akkor amikor egy keresőmotor feltérképezi a honlapját, keresni fog egy másik követendő linket, és követheti az új blogbejegyzésére mutató linket.

2. lépés: Indexelés

A második lépés az indexelés. Az indexelés az, amikor a keresőmotor eldönti, hogy felhasználja-e az általa feltérképezett tartalmat. Ha egy keresőmotor a feltérképezett weboldalt érdemesnek ítéli, akkor az felkerül az indexébe. Ezt az indexet használják fel a végső rangsorolási szakaszban. Amikor egy weboldalt vagy tartalmat indexelnek, azt iktatják és tárolják egy adatbázisban, ahonnan később visszakereshető. A legtöbb olyan weboldal, amely egyedi és értékes tartalmat kínál, bekerül az indexbe. Előfordulhat, hogy egy weboldal nem kerül az indexbe, ha:

Tartalma duplikáltnak minősül

a tartalma alacsony értékűnek vagy spammernek minősül.

nem lehetett feltérképezni

Az oldal vagy domain nem rendelkezik bejövő linkekkel.

3. lépés: Rangsorolás

A harmadik lépés valójában a legfontosabb lépés, ez pedig a rangsorolás. A rangsorolás csak a feltérképezési és indexelési lépések befejezése után történhet meg. Ha tehát egy keresőmotor feltérképezte és indexelte webhelyét, webhelyét rangsorolni lehet.

Több mint 200 rangsorolási jel létezik, amelyeket a keresőmotorok a tartalom rendezéséhez és rangsorolásához használnak, és ezek mind a SEO három pillére alá tartoznak: technikai optimalizálás, on-page optimalizálás és off-page optimalizálás. Néhány példa a jelekre, amelyeket a keresőmotorok a weboldalak rangsorolásához használnak:

Kulcsszó jelenléte a címszóban - A kulcsszó vagy annak szinonimája szerepel-e az oldalon és a címszóban.

A weboldal betöltési sebessége - Gyorsan töltődik-e be a weboldal és mobilbarát-e.

A weboldal hírneve - A weboldal és a weboldal jó hírűnek tekinthető-e a keresett témában.

Rendezés és rangsorolás

A Google fő keresőalgoritmusát Google Hummingbirdnek hívják, és ez felelős a keresési eredmények sorrendjének és rangsorolásának eldöntéséért.

A Google-nak van egy gépi tanuláson alapuló keresőmotor-algoritmusa is, a RankBrain:

Ha a RankBrain olyan szót vagy kifejezést látsz, amelyet nem ismersz, akkor mesterséges intelligencia segítségével jobban megérti azt azáltal, hogy összekapcsolja a hasonló keresési lekérdezésekkel.

Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy megértse ezeket a lekérdezéseket azáltal, hogy a kulcsszavakat ismert témákká és fogalmakká alakítja, vagyis jobb keresési eredményeket tud nyújtani - még akkor is, ha a lekérdezések szokatlanok.

Ahelyett, hogy arra törekednél, hogy a legjobb kulcsszóra optimalizált eredmény legyen, a RankBrain azokat a webhelyeket jutalmazza, amelyek a felhasználó elégedettségét biztosítják, és a felhasználó által várt eredményt adják vissza.

A RankBrain maximális kihasználása

A jó SEO-stratégia az, hogy optimalizálja weboldalát a felhasználói élmény és elégedettség javítására, és megpróbálja a legtöbbet kihozni a RankBrain rangsorolási tényezőből.

Ennek három leghatékonyabb módja a következő:

Optimalizáljon a közepes kulcsszavakra (két-három szóból álló kulcskifejezések).

Optimalizálja az oldalcímeket és az oldalleírásokat a kattintásokra, hogy amikor valaki keres, nagyobb valószínűséggel kattintsanak a bejegyzésére. Az átkattintási arány azoknak az embereknek a százalékát jelenti, akik meglátják Önt a Google-ban, majd továbblépnek és átkattintanak az Ön weboldalára.

Optimalizálja a tartalmat, hogy növelje a tartózkodási időt (azt az időt, amíg az emberek az oldalon maradnak) és csökkentse a visszafordulási arányt (a látogatók azon százalékát, akik csak egy oldal megtekintése után távoznak).

Ne feledd, a Google három legfontosabb rangsorolási tényezője a következő:

Linkek

Tartalom

RankBrain

SEO célok meghatározása

A SEO-célkitűzések meghatározása minden SEO-stratégia alapvető része. A SEO-célkitűzések meghatározása - és összehangolása az általános üzleti célokkal - azért fontos, mert:

Ösztönzik a kulcsfontosságú érdekelt felek részvételét.

Segítenek a SEO-stratégia megfogalmazásában.

Biztosítják a célok elérését.

Mit kell mérni?

Bár a célok kitűzése fáradságos feladatnak tűnhet, a mérésük hosszú távon valóban segíthet a SEO terén való előrehaladásban. Tehát milyen típusú dolgokat kellene mérned?

Fontold meg a mérést:

Kulcsszavak

Forgalom

Piaci részesedés

Márkaismertség

Lead generálás

Hírnév

E-kereskedelem

INGYENES eBook: SEO útmutató a kisvállalkozások számára

Példák a SEO-célkitűzésekre

Íme három példa a SEO-célkitűzésekre, amelyek útmutatóként szolgálhatnak a saját vállalkozása vagy weboldala számára releváns célok meghatározásához:

"A top 20 kulcsszavunk 50%-át kilenc hónapon belül a Google első oldalára kell helyeznünk." Ez a célkitűzés a kulcsszavak rangsorolására összpontosít.

"A harmadik negyedévben 20%-kal, a negyedik negyedévben pedig 25%-kal javítsuk az éves szerves forgalmunkat." Ez a célkitűzés a webhely szerves forgalmának növelésére összpontosít.

"Növeljük SEO-piaci részesedésünket 3%-ról 5%-ra a következő pénzügyi évben." Ez a célkitűzés a piaci részesedés növelésére összpontosít.

Célkitűzések meghatározása különböző típusú vállalkozások számára

A célkitűzések fókusza attól függően változik, hogy az Ön vállalkozása tranzakciós vagy információs jellegű.

Ha vállalkozásod tranzakciós jellegű, és van e-kereskedelmi eleme, akkor célkitűzéseit az értékesítés és a leadkonverziók nyomon követése köré kell állítanod. Ha azonban nem elektronikus kereskedelmi webhelyed van, akkor a leadgenerálásra kell összpontosítanod.

Ha a vállalkozásod információs jellegű, akkor inkább a márkaismertségre vagy a webhely forgalmára összpontosító célokat fogsz kitűzni.

Végezetül ne feledd, hogy még ha teljes mértékben meg is valósítottad a SEO-stratégiádat, a SEO soha nem fejeződik be. A SEO esetében előfordulhat, hogy félúton taktikát kell változtatnia, hosszú távon kell játszania, és várnia kell a végeredményre. De egy szilárd SEO-alapozással - és egy kis türelemmel - a SEO-stratégia előnyeinek nyilvánvalóvá kell válniuk, ami jobb felhasználói élményt eredményez az ügyfelek számára és több konverziót a vállalkozás számára.