, 2023/4/27

Lehet, hogy ismered a digitális marketing alapjait, sőt, akár már közösségi média kampányt is indítottál. A digitális marketingnek azonban számos eleme van, és ezek mindegyike gyors ütemben mozog, ami megnehezíti, hogy mindent tudj, amire szükséged van a digitális marketingkarriered kialakításához.

Mi a digitális marketing

Mi is az a digitális marketing? A digitális marketing magában foglalja az összes olyan marketingtevékenységet, amely online zajlik. Az ügyfelek bevonására gyakorolt hatása évről évre növekszik, mivel egyre több ember használja az internetet böngészésre, kapcsolatteremtésre és vásárlásra. A Digital 2022: Global Overview Report szerint az internetet használó emberek száma 4,95 milliárd. Ez a világ népességének közel 63 százaléka! A mobilhasználat növekedése is folytatódik, hiszen ma már 5,31 milliárd ember használja telefonját az internet elérésére.

Ez rengeteg potenciális ügyfelet jelent, akiket el kell érni online, és a digitális marketingesek feladata, hogy olyan digitális kampányokat dolgozzanak ki és hajtsanak végre, amelyek ezt meg is teszik.

Melyek a digitális marketingcsatornák?

Ha a digitális marketingről beszélünk, akkor a digitális csatornák sokféleségével kell kezdenünk. Hét fő digitális marketingcsatornát használhat a forgalom növelésére, a potenciális ügyfelek bevonására és a konverzióra.

Keresőmotor-optimalizálás (SEO)

Pay-Per-Click hirdetés (PPC)

Közösségi média marketing

Tartalommarketing

E-mail marketing

Mobil marketing

Affiliate marketing

Legyél tisztában azzal, hogy bár ezek a leggyakoribb digitális marketingcsatornák, a változó digitális környezet azt jelenti, hogy ezeknél több is létezhet. Használd a csatornák teljesítményének nyomon követését, ha egyszerű módot keresel arra, hogy egy helyen nyomon követhesd az általad használt csatornákat. Merüljünk el tehát, és tudjunk meg többet az egyes csatornákról.

SEO marketing vagy weboldal marketing

A keresőoptimalizálás (SEO) hatalmas szerepet játszik a digitális marketingben. Hiszen ez határozza meg, hogy az Ön tartalma, terméke vagy szolgáltatása hogyan és hol található meg az interneten. De mi is az a SEO a digitális marketingben? A SEO számos elemből áll, és a SEO fontosságának megértéséhez kulcsfontosságú, hogy tudjuk, mik ezek és hogyan működnek. A marketingjébe beépítendő elemek a következők:

Kulcsszavak - Nem márkás és márkás kulcsszavak magas keresési aránnyal és alacsony versennyel.

Helyi SEO - Helyi fókuszú tartalom (könyvtárak) és kulcsszavak.

Off-page SEO - Külső és harmadik féltől származó backlinkek

Tartalom - Kulcsszavak és belső hivatkozások a tartalomban elhelyezve.

Keresőmarketing - Fizetett marketingkampányok, pl. Google Ads, PPC stb.

Rendkívül fontos, hogy ezeket a SEO-elemeket beépítse digitális marketingstratégiájába, hogy növelje webhelye láthatóságát és növelje a forgalmat.

Keresőmarketing (SEM)

A keresőmarketing (SEM) a fizetett keresőhirdetések optimalizálásával foglalkozik - ellentétben a SEO-val, amely az organikus forgalomra összpontosít.

A SEM és a SEO a mennyben született párosítás, mivel kiegészítik egymást azáltal, hogy biztosítják a márka jelenlétét a keresőmotorokban, és elosztják a költségvetését az organikus és a fizetett csatornák között. Bár a SEO és a SEM marketingtechnikái különböznek, mindkettőnek együtt kell működnie. Ne feledje, hogy mindkettő a kulcsszavakra támaszkodik a forgalom növelésében, és egyre fontosabbá válik, mivel a jó UX-et a Google pozitívan rangsorolja, és a mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb szerepet kap a tartalom és a keresési tevékenységekben.

PPC-hirdetés

A PPC kifejezést talán már sokszor hallotta, de tudja, mit jelent? A Pay-Per-Click (kattintásonkénti fizetés) rövidítése, és az online hirdetések célzott módja, amelyben Ön minden egyes kattintásért fizet, amely egy hirdetésről az Ön weboldalára vagy céloldalára történik. Mivel a PPC-kampánya a weboldaladra vagy céloldaladra irányítja az érdeklődőket, gondoskodj arról, hogy ezek az oldalak előzetesen optimalizáltak legyenek. Emellett ki kell választani egy licitálási stratégiát, kulcsszavakat kell kutatnia, és meg kell határoznia a költségvetést. Ez az átfogó PPC-útmutató elmagyaráz mindent, amit tudnia kell, ha még csak most kezdi. Használhatja praktikus PPC for eCommerce trackerünket is, hogy szemmel tartsa a fizetett kampányok költségvetését és céljait.

Tartalom marketing

A tartalommarketing kifejezés magától értetődővé teszi a digitális marketingnek ezt a részét, de ez egy olyan terület, amelyet nehéz lehet jól csinálni. Könnyű rengeteg tartalmat létrehozni az online terjesztéshez, de a kulcs a nagyszerű digitális tartalom létrehozása, amely teljesít. A tartalommarketing a formátumok széles skáláját foglalja magában, mint például a videók, blogok, e-mailek, webináriumok, közösségi média posztok és e-könyvek, amelyek az értékesítési tölcsér minden szakaszában felhasználhatók. A jól végzett tartalommarketing előnyei a megnövekedett webes forgalom, a feliratkozók számának növekedése, az értékesítés fellendülése és a hűséges ügyfelek.

Influencer marketing vagy szponzorált tartalom

Az influencer marketing néhány éve került reflektorfénybe, és mára a digitális marketing fontos része lett. Dióhéjban összefoglalva, ez az, amikor egy márka együttműködik egy influencerrel, hírességgel vagy iparági vezetővel a közösségi médiában, hogy támogasson vagy szponzoráljon egy terméket vagy szolgáltatást.

A statisztikák önmagukért beszélnek, hogy ez milyen erőteljes lehet: a fogyasztók közel fele az influencerektől függ az ajánlásokban. Az influencer valódi előnye az, ha az együttműködésnek van értelme a közönség számára.

Vegyük Travis Scottot és a McDonald's-ot. A #cactusjack néven ismert együttműködés révén a rapper a gyorséttermi óriáscég számára egy limitált kiadású menüválasztékot hozott létre, amellett, hogy olyan árucikkeket is árult, mint a kapucnis pulóverek és pólók. Valószínűleg nincs meg a költségvetése egy ilyen szintű hírességre, de a mikro-influencerek nagyszerű módja lehet a márka népszerűsítésének hatalmas költségvetés nélkül. Az influencer marketing magában foglalja a natív hirdetést (szponzorált tartalom/reklám) vagy az online PR-t is, ezért ezt tartsa szem előtt influencer marketing stratégiájának kidolgozásakor, és használja ezt az eszköztárat az influencerek nyomon követéséhez, hogy tudja, mennyire illenek a márkájához és a közönségéhez.

E-mail marketing

Az e-mail marketing egy strukturált, szisztematikus folyamat a marketingüzenetek célzott feliratkozóknak történő eljuttatására. Az e-mail az online kommunikáció legrégebbi formája, és még mindig nagyon hatékony az ügyfelek értékesítési tölcséren való átvezetésében és a konverziók ösztönzésében. A Google harmadik féltől származó cookie-k halálával az e-mail egyre fontosabbá válik. Első féltől származó adatcsatornaként (azaz közvetlenül az ügyfelektől gyűjtött információk) a vállalatok még inkább az e-mailre fognak támaszkodni a kommunikáció és a konverzió terén. A potenciális ügyfelekkel és ügyfelekkel való kapcsolatteremtés módjaként ez egy felbecsülhetetlen értékű csatorna, ezért szánjon egy kis időt az adatbázisok megtisztítására, az e-mail marketingstratégia finomhangolására és a feliratkozók meghajtására.

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing minden modern marketinges eszköztárának elengedhetetlen része. Izgalmas és hatékony lehetőségeket kínál arra, hogy a tartalom különböző formáin keresztül kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel. Míg korábban korlátozott számú közösségi csatorna létezett, a kínált hálózatok egyre bővülnek, és napról napra új felhasználókat vonzanak. Ez nagyszerű lehetőségeket kínál a marketingesek számára: gondoljunk csak a TikTok vírusos lehetőségeire vagy a WeChat élő közvetítési funkcióira.

A közösségi médiamarketing egyfajta játszótér, ezért végezze el a kutatást, és bölcsen válassza ki a csatornákat. Nem az a lényeg, hogy minden csatornán jelen legyél, hanem az, hogy a márkád és a közönséged számára megfelelő csatornákon legyél. Az is fontos, hogy a trendeknek megfeleljen, és az aktuális témákból merítsen, nézze meg a 2022-es közösségi média naptárat, hátha talál valamilyen érdekes eseményt.

Affiliate marketing

Az affiliate marketing már évtizedek óta létezik, de sok marketinges még mindig nem tudja, hogyan használja ki az előnyeit. Mi az affiliate marketing? Alapvetően arról van szó, amikor egy vállalat egy másik vállalat termékeit támogatja, és fizetést kap egy kattintásért, leadért vagy eladásért (a megkötött üzlet függvényében).

Ciklikusan működik azáltal, hogy nyomon követi az affiliate linket, így azt vissza lehet kötni egy eladáshoz, amelyet aztán jóváírnak a partner számára. Az Amazon rendszeresen alkalmazza ezt a taktikát, hogy harmadik fél webhelyein keresztül terelje a vásárlókat a termékeihez, méghozzá nagy sikerrel.

Ezt a stratégiát általában influencerek, bloggerek, nagy kiadók vagy olyan vállalatok használják, amelyek hirdetéseket tartalmaznak az e-mailjeikben. Nagyon hasznos lehet azon márkák számára, amelyek szeretnének bekapcsolódni a vásárlást megelőzően harmadik fél vagy influencerek ajánlásait kereső vásárlók növekvő számába.

Videómarketing

A marketingesek 81 százaléka úgy érzi, hogy a videomarketing közvetlen és pozitív hatással van az értékesítésre a Wyzowl 2022 Research szerint. Ez 2016 óta folyamatos növekedést jelent a videó értékesítés generálásában betöltött szerepében, és a videó 2022-ben is hatalmas trend marad.

Wyzowl

A videó az egyik legnépszerűbb tartalomformátum, és a TikTok növekedése, valamint az Instagram közelmúltbeli videós tartalomra való összpontosítása bebetonozta a videó szerepét a közönség bevonásában és a leadgenerálásban.

A videó azért fontos, mert lehetőséget kínál az ügyfeleknek arra, hogy magával ragadó módon képzést és tájékoztatást kapjanak. Ez a közösségi média marketing alapvető része, de segíthet a webhelyen és a céloldalakon való elköteleződés növelésében is, vagy felhasználható élő webináriumok tartására az e-mail adatok rögzítéséhez.

SMS marketing

Az SMS (vagy rövid üzenetküldő szolgáltatás) marketing hatékony módja annak, hogy promóciós kampányokat vagy tranzakciós üzeneteket küldjön olyan ügyfeleknek, akik ehhez előzetesen hozzájárultak.

A Juniper Research megállapította, hogy 2020-ban a globális mobil üzleti üzenetforgalom elérte a 2,7 billió dollárt, ami 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ami az online kiskereskedelem növekedésének köszönhető. Ezt a csatornát a marketingesek felhasználhatják az ügyfelekkel való kommunikációra, támogatás nyújtására, termékek népszerűsítésére és tranzakciós üzenetek küldésére.

Azonnali üzenetküldő marketing

Az azonnali üzenetküldő marketing az, amikor két ember üzenetküldő alkalmazásokon keresztül vesz részt egy beszélgetésben. Ez lehet szöveges alapú, vagy képek és videók megosztására is használható a felek között. Ez a csatorna az elmúlt két évben vált igazán fontossá, és az emberek világszerte használják a barátokkal, családtagokkal és márkákkal való kommunikációra. Amikor a Facebook felvásárolta a WhatsApp platformot, nyilvánvalóvá vált, hogy ez a csatorna nagy marketingpotenciállal rendelkezik.

Lehetőséget kínál a marketingeseknek arra, hogy a közösségi média vagy a keresőmotorok zaja nélkül, közvetlenül lépjenek kapcsolatba az ügyfelekkel. Az olyan márkák, mint a KLM és a Santander már hatékonyan használják a lekérdezések vagy frissítések lehetővé tételére. Ezt a csatornát érdemes megvizsgálni, ha még nem használja.

Omnichannel marketing

A digitális marketing már nem csak a digitálisról szól. A csatornákon átívelő integrált marketingről van szó, amely a hagyományos marketinggel együtt dolgozik, nem pedig azzal versenyezve. Ahogy az ügyfélút tovább fejlődik, és egyre több érintkezési pont kerül bevezetésre, a vállalkozásoknak omnichannel megközelítést kell alkalmazniuk a marketingjükben. A cél az integrált élmény megteremtése, hogy ha egy ügyfél felhasznál egy eseménykupont vagy rákattint egy közösségi média posztra, akkor releváns és egyszerű online utazást tegyen meg az Ön mindencsatornás e-kereskedelmi kampányán keresztül.

Vegyük példának a Starbucks Rewards alkalmazást. Az alkalmazás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy pénzt adjanak hozzá, amely lehetővé teszi a vásárlást, de a kártyát mobilon, weboldalon, üzletben vagy alkalmazáson keresztül is ellenőrizhetik és újratölthetik. Ha bármilyen módosítást végeznek a számlán vagy pénzt adnak hozzá, az valós időben frissül minden csatornán. Ez egy nagyszerű módja az ügyfélhűség kiépítésének és a zökkenőmentes élmény biztosításának. It nincs értelme hagyományos és digitális marketingszilókban működni. Egyszerűsítse marketingfolyamatait úgy, hogy az ügyfél álljon a középpontban, a B2B és B2C vállalatok számára kifejlesztett omnichannel megközelítéssel.

Milyen előnyei vannak a digitális marketingnek?

Ahogy már említettük, a digitális marketing csodálatos tulajdonsága, hogy lehetővé teszi az ügyfelek bevonását több érintkezési ponton keresztül. Ez azt jelenti, hogy Ön és márkája olyan módon teremthet kapcsolatot az érdeklődőkkel és az ügyfelekkel, amely értelmes és remélhetőleg hosszú távú kapcsolatokat épít. Nézzük meg részletesen a digitális marketing legfontosabb előnyeit.

Új közönség elérése

Ön már ismeri az emberek milliárdjait, akikkel online kapcsolatba léphet és akiket befolyásolhat. De azt tudta, hogy nincsenek határok, amikor a digitálisról van szó?

A hagyományos marketinggel ellentétben az elköteleződés lehetőségei határtalanok, hiszen a közösségi médiában közzétett posztját vagy blogcikkét bárki bármikor, bárhol a világon elolvashatja. Az időeltolódás online nem számít, és az ütemezéssel és automatizálással a megfelelő napokon és időpontokban érheti el az embereket.

Emellett érdekes tartalmakat is létrehozhat, hogy új közönséget érjen el. Ha tehát nehezen tud megszólítani egy bizonyos közönséget, hozzon létre egy olyan célzott kampányt, amely csak ezt a csoportot éri el a releváns digitális csatornákon.

Lehetővé teszi a hipercélzást - hely, demográfia és pszichográfia

A digitális marketing lehetőséget ad arra, hogy szegmentálással konkrét célcsoportokat célozzon meg. Ez azt jelenti, hogy online marketingkampányaiban az egyéneket a helyük, demográfiai (pl. nem, életkor, munkakör) vagy pszichográfiai (célok, vágyak, érdeklődési körök) alapján célozhatja meg. Mielőtt azonban bárkit is megcélozna, tudnia kell, hogy kivel akar kapcsolatot teremteni. Ennek módja a vevői személyiség meghatározása. Egyszerűen fogalmazva, a vevői személyiség az Ön ideális vásárlója. Ez nem jelenti azt, hogy csak egy személyről van szó, lehet több személyiséged is, hogy tükrözze a sokszínű közönségedet. A célközönségének megértése azt jelenti, hogy testre szabhatja a tartalmat és elérheti az adott személyiség számára releváns csatornákon. Ha segítségre van szüksége a személyiségek kialakításához, töltse le a vevői személyiség sablonunkat.

Legyen költséghatékony

Felejtse el, hogy hirdetést ad fel egy magazinban vagy újságban, és csodálkozik, hogy ki olvassa, vagy szórólapokat osztogat egy forgalmas bevásárlóközpontban, és csodálkozik, hogy valaki él-e a kedvezménnyel. A digitális marketingkampányok hatalmas előnye, hogy nyomon követhetőek és költséghatékonyak. Kampányai során - legyen szó fizetett keresésről, display-hirdetésről vagy közösségi médiáról - felső határt szabhat a kiadásoknak, hogy nyomon követhesse a költségeket. Ez azt jelenti, hogy napi, heti vagy akár havi költségvetést is beállíthat, így betarthatja a megállapodásban foglaltakat, és soha nem költhet túl sokat. A legjobb, ha már a kezdetektől fogva megtervezi a költségvetését, és egy bizonyos időszakra vonatkozóan kidolgozza a keretet.

Mérhető eredmények elérése

A digitális marketing amellett, hogy költséghatékony, mérhető is. Könnyedén kiválaszthatja a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-k), és nyomon követheti azokat a digitális csatornákon keresztül. A KPI-k titka az, hogy azokra a mérőszámokra összpontosítson, amelyek számítanak. Kerülje az olyan hiúsági mérőszámokat, mint a közösségi médiacsatornákon megjelenő kedvelések vagy kommentek. Ehelyett egyértelmű, cselekvésorientált KPI-ket kell meghatároznia, amelyek mérhető eredményeket mutatnak, mint például konverziós arány, értékesítés és bevétel - olyan dolgokat, amelyek számítanak a végeredmény szempontjából. Ha segítségre van szüksége az analitika nyomon követéséhez, töltse le célokat és KPI-ket tartalmazó eszköztárunkat.

Kampányok személyre szabása és testreszabása

Nem meglepő, hogy a releváns és személyre szabott kampányok jobban teljesítenek. A HubSpot State of Marketing 2021 jelentése szerint az üzenetek személyre szabása az e-mail marketingesek által alkalmazott legfontosabb taktika, és 20 százalékkal javítja az elkötelezettségi arányokat. Ez a digitális csatornákon is így van. Gondoljon például a Twitter feedjére: rákattintana egy olyan hirdetésre, amely semmilyen kapcsolatban nem áll az érdeklődési körével? Vagy amikor egy weboldalon böngészik, vajon az utazása során relatíve releváns tartalmakkal találkozik? Nézze meg az alábbi videót, hogy megtudja, milyen fontos a személyre szabás a kommunikációban és a felhasználói élményben (UX).

A közönség bevonása a tölcsér különböző szakaszaiban

Ha olvasott már a marketingről, biztosan hallott már a marketing- és értékesítési tölcsérről. A tölcsérnek van néhány olyan része, amely módot kínál a marketingesek számára arra, hogy személyre szabott tartalmat hozzanak létre, amely egy olyan útra viszi az érdeklődőt, amelynek célja a konverzió.

A tölcsér négy szakaszból áll, ahogy az alábbi képen látható:

Tudatosság

Érdeklődés

Döntés

Vásárlás

A tölcsér fontos, mivel minden egyes szakasz olyan ápolást igényel, amely megfelel az ügyfél szándékának. Például a tudatossági szakaszban lévő személy csak nézelődik, így lehet, hogy több információt szeretne a termékről vagy az ágazatról. Míg a döntéshozatali szakaszban lévő személynek hitelességre és megnyugtató információkra van szüksége, például vásárlói beszámolók vagy vélemények formájában.

Egyenlítse ki a nagy és kis márkák versenyfeltételeit.

A globális márkák profitálnak a digitális marketingből, de ugyanez vonatkozik a kis márkákra is. A digitálisban az a nagyszerű, hogy kiegyenlíti a játékteret, és minden méretű szervezet számára ugyanazokat a lehetőségeket kínálja. Hozzáférésük van a közösségi médiahálózatokhoz, amelyek személyre szabott üzeneteket tudnak küldeni, és az ügyfélkapcsolat-kezelő platformok segítségével racionalizálhatják az e-mail marketinget. Szervezete a display hirdetések és a keresőmarketing költségvetését is korlátozhatja, hogy biztos legyen abban, hogy ragaszkodik ahhoz, amit megengedhet magának.

Persze, egy nagy márka nagyobb költségvetéssel és nagyobb marketingcsapattal rendelkezhet. De ha ismeri a személyiségeit, meghatározta a legfontosabb digitális csatornákat, amelyeket használnia kell, és tudja, milyen tartalmak működnek, kisvállalkozása már úton van az online siker felé. A vállalati társadalmi felelősségvállalást (CSR) is fontolóra veheti, hogy a társadalom számára fontos kérdésekben - például a környezetvédelem vagy a rasszizmus - bevonja ügyfeleit. Nézzen meg 16 olyan márkát, amelyek sikeresen végzik a CSR-t, hogy inspirálódjon.