, 2023/4/21

Ha márkádat a közösségi médiában népszerűsíted, a hashtagek nagyszerű módja annak, hogy növeld a megtekintéseket, kedveléseket és megosztásokat. A korábban fontjelként (#) ismert hashtag egy módja annak, hogy a tartalmat felfedezhetővé tedd a foglyul ejtett közönség számára.

Hogyan használjuk hatékonyan a hashtageket a közösségi médiában

A hashtageket először a Twitteren használták széles körben, de mára már más közösségi médiaplatformokon, például a Facebookon, az Instagramon, a LinkedIn-en, a Pinteresten és a TikTokon is elterjedtek. A hashtagek elsajátítása hatékony módot ad arra, hogy bevonja közönségét, és növelje társadalmi hatását, méghozzá a kutatásra és a trendek figyelésére fordított időn kívül semmi más költséggel. A hashtagek helyesen használva segítenek a témád iránt érdeklődőknek megtalálni téged, és segítenek növelni a befolyásodat és a követőid számát.

Mi az a hashtag?

A hashtag egy szó vagy kulcsszavas kifejezés, amelyet egy hash-szimbólum (#) előz meg. A közösségi médiában egy poszton belül használják, hogy segítsen azoknak, akiket érdekelhet a témád, hogy megtalálják, amikor egy kulcsszóra vagy egy adott hashtagre keresnek. Segít felhívni a figyelmet a posztjaira, és interakcióra ösztönöz.

Mit csinálsz a hashtagekkel?

Ha egy kifejezést hashtagként használsz, akkor szóközök nélkül írd ki, például #usinghashtags. Tartalmazhat számokat, de szimbólumokat vagy írásjeleket nem. A hashtag a közösségi médiában közzétett bejegyzése vagy hozzászólása elejére, közepére vagy végére kerülhet, és lehetővé teszi, hogy az Ön által írtakat a közösségi médiahálózat indexelje. Ezzel a stratégiával azok is megtalálhatják a tartalmát, akik nem az Ön rajongói vagy követői.

Ha útmutatásra van szüksége azzal kapcsolatban, hogyan kutasson kulcsszavakat, amelyeket hashtagjeibe táplálhat, tekintse meg infografikánkat, amely öt egyszerű lépést tartalmaz.

Mit jelent egy hashtag a közösségi médiában?

Bár egyszerűen hangzik, hogy a kulcsszó elé hashtaget helyezel, van néhány egyéb alapvető információ is, amit fontos tudni, ha hashtagek használatával próbálsz megtalálni. Használatuk csak akkor jelent különbséget a közösségi médiastratégiádban, ha helyesen csinálod. Íme néhány általános tipp:

Ne ragadtasd el magad a hashtagek pár szavas használatával. A használható hashtagek száma attól függ, hogy melyik platformot használja. De a legtöbb esetben egy-három hashtagnek nagyobb hatása lehet, mint a soknak.

Tartsd a hashtageket rövidnek és emlékezetesnek, ahelyett, hogy megpróbálnál sok szót használni egy tagben. Emlékszik a #BlackOutTuesdayre, amelyet sikeresen használtak a Black Lives Matter mozgalom részeként Amerikában 2020-ban?

Ne próbálj túl okos vagy homályos hashtageket választani. Ha olyan taget választ, amelyre senki sem fog rákeresni, az nem lesz előnyös a marketingje számára, mivel nem fogják megtalálni!

Használj olyan hashtageket, amelyek részletesek és konkrétak, mivel ez jobb eredményekhez vezet, mint a tág vagy általános hashtagek. Az általános kifejezésekre valószínűleg nem fognak keresni, és ha ezeket használja, tartalma valószínűleg elveszik a nem kapcsolódó tartalmak tengerében.

Ne próbálj minden posztba hashtageket erőltetni. Ehelyett akkor használjuk őket, ha hozzáadott értéket képviselnek, és valószínűleg beszélgetésre és interakcióra ösztönöznek.

A hashtagek nemcsak a célközönségének tagjait vonzhatják, hanem a versenytársak felkutatására is használhatók. Keress a hashtagek használatával, és felfedezheti a témájához kapcsolódó releváns tartalmakat.

Miért fontosak a hashtagek?

A hashtagek fontosak a közösségi médiában, mivel lehetővé teszik, hogy a megfelelő emberek megtalálják a tartalmait. A releváns hashtagek használata segít a tartalmainak megtalálásában és a tartalomra irányuló forgalom növelésében, így növelheti a megtekintéseket, kedveléseket és megosztásokat. A kulcs az, hogy megtalálja a megfelelőeket, amelyek megfelelnek a tartalmának és vonzóak a felhasználók számára. Finom határvonal húzódhat a túl általános hashtagek és a túl bonyolult vagy nem megtalálható hashtagek között. Jó kiindulópont annak meghatározásához, hogy milyen hashtagek hatékonyak, ha odafigyelsz arra, hogy az általad választott és használt hashtagek közül milyen hashtageket választottak és használnak a szakterületén működő influencerek.

Jó eséllyel van elképzelése arról, hogy kik azok az influencerek, akik megragadják a közönsége figyelmét, de ha teljesen új vagy egy niche-ben, hogyan találod meg őket? Egy adott niche esetében az influencerek azok az emberek, akiknek a hangjában a legjobban megbíznak és akikre a legjobban hallgatnak, például hírességek, híres bloggerek és YouTube-felhasználók. A B2B influencerek nagyszerű bankja is létezik, amelyeket felhasználhatsz a marketinghatás megteremtéséhez, csak győződj meg róla, hogy relevánsak a vállalkozásod számára. Az influencerek azonosítására nagyszerű eszköz a BuzzSumo. Ezzel az eszközzel megtalálhatja a legjobb tartalmakat, bloggereket, kiadványokat és írókat a saját fülkéjében. Kövesse a top influencereket, és figyelje meg az általuk rendszeresen használt hashtageket, hogy releváns kulcsszavakat és trendeket használhasson.

Hogyan használjuk hatékonyan a hashtageket a közösségi médiában?

Miután azonosítottad a releváns influencereket, használj egy influencer-követő eszközt, hogy listát vezess a fontos tényezőkről, például a használt közösségi csatornákról, a szakterületről és a márkád szempontjából való relevanciáról.

Egyéb kutatási eszközök a hashtagek megtalálásához

Más kutatási eszközök kifejezetten a hashtagekkel kapcsolatos információk leszűkítésére szolgálnak. Nézd meg a következő eszközöket, amelyek segítenek a hatékony hashtagek azonosításában a szakterületeden:

A RiteTag azonnali hashtag javaslatokat kínál valós idejű elkötelezettségben. a Hashtagify.me egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi a hashtagek népszerűségének és trendjeinek keresését.

A Keyhole ingyenes keresési funkciót biztosít, és valós idejű adatokat szolgáltat számos tényezőre vonatkozóan.

Ne felejtsen el a közösségi platformokon a tartalmához kapcsolódó kulcsszavakra keresni, hogy lássa, milyen hashtagek jelennek meg. Emellett mindenképpen használjon közösségi figyelőeszközöket, hogy megértse, miről beszélnek a felhasználók, és milyen trendek kapcsolódhatnak a márkájához.

Hogyan működnek a hashtagek?

A hashtagek használatának lényege a közösségi médiában az, hogy jelzi a követőknek/felhasználóknak és az algoritmusnak, hogy tartalma egy adott témához vagy kategóriához kapcsolódik. Végső soron ez segít a felhasználóknak abban, hogy a releváns tartalmakat könnyen megtalálják a platformokon, így az Ön tartalma szélesebb (vagy niche) közönség számára is felfedezhetővé válik.

Hogyan használjunk hashtageket a Twitteren

A releváns hashtagek használata a Twitteren növelheti az elkötelezettséget, feltéve, hogy nem viszi túlzásba. Egy vagy két hashtag tweetenként elegendő lehet. Ha néhány hashtaget használsz, és kifejezetten megkéred a követőidet, hogy retweeteljék, az még nagyobb elkötelezettséget eredményezhet. A hashtagek használata a Twitteren elérhetővé teszi a posztját, amikor az emberek rákeresnek a címkéjére. Segíthet abban is, hogy megtaláld azokat a beszélgetéseket, amelyekbe bekapcsolódhatsz. Ha még nagyobb hatást szeretne elérni ezen a platformon, kutasson a trending hashtagek után. Nézd meg a Twitter hashtag-kutatási eszközök listáját, a Twitter-trendek kutatásához pedig a Twitonomy-t.

Hogyan használjunk hashtageket a Facebookon

Ha nagyobb nyilvánosságot szeretnél elérni Facebook-bejegyzéseid számára, a hashtagek használata segíthet, mivel növelhetik az organikus elérést. A Facebookon fontos, hogy ne használj túl sok hashtaget. Általában csak egy vagy kettő használata ajánlott. Ennél többnél szakszerűtlenebbnek tűnhet, és bosszanthatja a posztjait olvasókat. A releváns hashtageket úgy találhatod meg, ha egyszerűen beírsz egy kulcsszót a keresősávba.

Érdemes lehet visszatérni a legjobban teljesítő Facebook-bejegyzésekhez, és releváns hashtagekkel újra közzétenni őket. Ez nem csak a régi tartalmakat használja újra, amelyek visszhangra találtak a követői körében, hanem újakat is vonzhat, akik érdeklődnek a terméke vagy szolgáltatása iránt.

Legyél világszínvonalú digitális marketinges

Hogyan használd a hashtageket a LinkedIn-en

A LinkedIn-en az emberek nem mindig használtak hashtageket, de ezen a platformon ugyanúgy működnek, mint bármely más platformon. A LinkedIn egyelőre nem engedélyezi a cikkek testében a kattintható hashtageket, így a bejegyzésed testében kell hashtageket használnod ahhoz, hogy a cikkedet felfedezzék.

A LinkedIn esetében általában egy-három hashtag használata ajánlott. Ezeket a "Hashtagek" alatt található "Hozzáadás" gombbal lehet hozzáadni.

Hogyan használd hatékonyan a hashtageket a közösségi médiában?

A hashtagek használatával a LinkedIn-en a hálózatán kívüli emberek is megismerhetik posztjait. Tegyük fel, hogy 500 LinkedIn kapcsolatod van, a hashtag nélküli posztolás csak erre a hálózatra korlátozza a tartalmadat. Ha azonban olyan hashtaget használsz, mint például #PPCMarketing, megháromszorozhatod azoknak a számát, akik látják azt, ami növeli a posztod elkötelezettségét és hitelességét.

Hogyan használjunk hashtageket az Instagramon

A hashtagek használata az Instagramon növelheti az elérést és növelheti az elkötelezettséget. Használj tehát bátran akár tíz vagy tizenegy releváns és népszerű hashtaget az Instagram Storieshoz, hogy a lehető legszélesebb közönséget érd el.

Akár 30 hashtaget is használhatsz egy átlagos posztban az Instagramon. Valószínűleg nem kell ennyit használnod, de jó tudni, hogy itt több használata is elfogadható, így kísérletezhetsz.

Hogyan használjunk hashtageket a Pinteresten

A hashtagek nagyszerű módja annak, hogy az emberek kulcsszavak alapján megtalálják a tartalmadat a Pinteresten. A hashtageket használó bejegyzések időrendi sorrendbe is kerülnek, így a platform a legfrissebb tartalmat helyezi előre; hasznos a friss tartalmak esetében, amelyeket azonnal látni szeretne.

Hogyan használjuk hatékonyan a hashtageket a közösségi médiában?

Használjon egy vagy két olyan hashtaget, amely releváns a témájához. Ezen a platformon a tág fogalmak valószínűleg nem fognak jót tenni. Használjon olyan hashtageket, amelyek egyediek vagy specifikusak a témájához, különösen, ha a Pinterest for Business-t használja.

Hogyan használjunk hashtageket a TikTok-on?

A TikTokosok hashtageket használnak a videóikon a tartalmak kategorizálására. Ezek a hashtagek kattinthatóak is, ami azt jelenti, hogy tartalma más releváns videók mellett jelenik meg. A többi közösségi platformhoz hasonlóan a hashtagek használata a TikTokon is segít növelni az elérést, és a TikTok algoritmusa segít eldönteni, hogy mely felhasználók láthatják az Ön tartalmait a mindent eldöntő "Neked" oldalon.

A TikTokon a feliratokra vonatkozó korlát 100 karakter, ezért tartsa be ezt a határt a hashtagek esetében. Ez bőven elegendő teret biztosít ahhoz, hogy kísérletezhessen, és megnézhesse, mi működik. Próbáld meg keverni a népszerű és hiánypótló hashtagek használatával, hogy a legnagyobb elérést érd el.

Ne feledd, hogy a TikTok hashtagjei gyakran változnak, ezért folyamatosan figyelned kell a "Felfedezés" oldalt, hogy lásd, mi a trendi.

Hogyan tervezzünk hashtag-stratégiát

Amikor csak lehet, válasszon konkrét hashtageket, mert minél konkrétabb, annál valószínűbb, hogy célzott közönséget vonz. A nagybetűk használata az egyes szavak elején, bár nem kötelező, egyértelművé teszi, hogy mit próbálsz kommunikálni. A versenytársai valószínűleg már használják a hashtageket a közösségi médiastratégiájukban. Mennyire sikeresek a közös közönség bevonásában? Figyeljen arra, hogy mennyit vagy mennyire keveset használnak hashtageket, és milyen a reakciójuk.

Nincsenek végleges válaszok arra, hogy milyen hashtageket érdemes használni, vagy hogyan kell megközelíteni a stratégiát. A sikeres hashtag-stratégia azzal kezdődik, hogy ismeri a közönségét, és időt szán arra, hogy megismerje, mi működik az egyes platformokon. Ezen túlmenően a hashtagek közösségi médiastratégiájának részeként történő használatával és az eredmények elemzésével folyamatosan tanulhatja meg, hogy mi működik (és mi nem). A hashtagek nagyszerű eszközt jelentenek a követőivel való kommunikációhoz, valamint az elkötelezettség növeléséhez és az új ügyfelek bevonzásához.