, 2023/4/27

A digitális korszak megváltoztatta a marketingesek kommunikációját és értékesítését a B2B közönséggel. A technológia folyamatos fejlődésével a digitális marketing integráltabb és gördülékenyebb megközelítést igényel. Marketingesként alkalmazkodnod kell a változásokhoz, hogy megfelelj közönséged elvárásainak.

A legjobb digitális marketing stratégiák közül a B2B vállalkozások számára

Ahhoz, hogy vállalkozásod agilis legyen, optimalizálnod kell digitális marketingstratégiádat a digitális átalakulás előmozdítása érdekében, és biztosítanod kell, hogy a megfelelő embereket a megfelelő csatornákon szólítsd meg. B2B vállalatként képesnek kell lenned arra, hogy megszólítsd a vállalkozásokat, és ez más megközelítést igényel, mint az egyéni fogyasztók megszólítása. Ebben a blogban a legsikeresebb digitális marketingstratégiákat vizsgáljuk meg, és betekintünk a B2B marketingbe.

1. Készítsd el a vállalat weboldalát

Egy weboldal semmiképpen sem egy marketing reveláció. Az üzleti célú weboldalak adottak. A weboldalak képlékeny, fejlődő entitások, és felügyeletet és ápolást igényelnek ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Ez azt jelenti, hogy gondoskodnod kell arról, hogy bemutassa a szakértelmedet, megoldásokat kínáljon a potenciális ügyfeleknek, és egyszerű kapcsolattartási pontként szolgáljon az ügyfelek számára.

Cégednek weboldalának olyan iparági forrásnak kell lennie, amely megkönnyíti az ügyfelek számára, hogy másodpercek alatt megtudják, pontosan mivel foglalkozik. A technikai és bonyolult magyarázatok később jöhetnek, amikor az emberek böngészik a webhelyét, vagy letöltenek egy forrást, például egy e-könyvet. A legfontosabb, hogy a weboldalnak módot kell kínálnia a vezetők generálására és az ügyféladatok rögzítésére.

Egy B2B weboldalnak:

relevánsnak kell lennie a célközönség számára

mobileszközökre reagálónak kell lennie

tartalmazzon egyértelmű felhívásokat, amelyek cselekvésre ösztönzik az embereket, pl. ajánlatkérés, demó időpont egyeztetése, fehér könyv letöltése.

naprakész ajánlólevelek és kísérő vállalati logók szerepeljenek benne

naprakész és vonzó tartalmat kínáljon akár blogon, akár egyedi céloldalakon keresztül.

A közösségi médiaoldalakra mutató linkek

Tartalmazzon releváns iparági információkat, például statisztikákat vagy kutatásokat.

releváns és hiteles backlinkek létrehozása a forgalom növelése érdekében.

Rendszeresen nyomon követik és frissítik

Amikor egy B2B vállalat egy terméket vagy szolgáltatást kutat, az hosszú folyamat lehet. Ez nem ugyanaz, mintha egy magánszemély a legjobb árat vagy a leggyorsabb szállítási időt keresné. Ráadásul gyakran sok érdekelt fél is érintett, ami elhúzhatja a folyamatot. Ezért minél több olyan információt tud nyújtani a weboldalán, amely a közönség fájdalmas pontjaival foglalkozik és megoldásokat kínál, annál jobb. Kérdezd meg magadtól, hogy a weboldalad jelenleg működik-e a vállalkozásod számára. Ha nem, fontolja meg, hogy összehívja a csapatát, és nézze meg a weboldalad adatait, auditálja a tartalmat, és vizsgálja felül a személyiségképeket.

2. Használd a keresőoptimalizálást (SEO) és a tartalommarketinget.

SEO nélkül lehetetlen új látogatókat szerezni az oldaladra, látogatók nélkül pedig nem tudod növelni a vállalkozásodat. De mi is az a SEO és hogyan működik?

Alapvetően a SEO segít a keresőmotoroknak, például a Google-nak megtalálni a webhelyedet, és magasabbra emeli a rangsorban. Ahhoz, hogy megtaláljanak, minden keresés első oldalán szeretne szerepelni. A SEO bonyolult lehet, ezért bölcs dolog lehet egy SEO-szakértőt felbérelni, vagy egy olyan ügynökséggel együttműködni, amelyik elvégzi ezt helyetted.

A cél az lenne, hogy megtaláld és használd a leghatékonyabb kulcsszavas kifejezéseket, hogy a keresőmotorok megtalálják az oldaladat. A SEO javítása érdekében más marketing taktikákat is meg kell vizsgálnod. A blog létrehozása elengedhetetlen, mivel ez nem csak a SEO javítását segíti, hanem segít abban is, hogy téged iparági gondolkodó vezetőnek tekintsen, és minőségi közönséget ragadjon meg. Szakértelmed nagy értéket nyújthat a meglévő ügyfeleidnek, és segíthet új ügyfeleket vonzani az oldaladra.

Ahogy említettük, tartsd szem előtt, hogy a B2B ciklus hosszú folyamat lehet, így ha erős tartalommal vissza tudod csalogatni az ügyfeleket az oldaladra, nagyobb valószínűséggel kovácsolhatsz bizalmat, ami viszont a konverziós tölcsér végére terelheti őket. Érdemes megfontolni a külső elköteleződés és a vendégblogolás lehetőségeit is, amelyek visszautalnak a blogjára és a weboldalára. Ez segít növelni tartalma ismertségét, és hatékony digitális marketingstratégia.

A videó is rendkívül népszerű tartalmi formátum, amely számos lehetőséget kínál közönséged bevonására és oktatására, különösen az olyan platformok, mint a TikTok és az Instagram térhódításával. Egyéb tartalomtípusok lehetnek az infografikák, e-könyvek, fehér könyvek és esettanulmányok.

3. Integráld offline és online marketinged

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki marketingedből, elengedhetetlen az online és offline marketingtevékenységek integrálása és optimalizálása. A kettőt zökkenőmentesen összekapcsolhatja, hogy minél több vállalatot elérj, és kiváló ügyfélszolgálatot nyújts.

Példák a B2B marketing online és offline integrációjára:

Az offline tevékenység közvetlen online irányítása egy céloldal, QR-kód vagy kulcsszó segítségével. E-mail címek gyűjtése offline eseményeken, például konferenciákon vagy hálózatépítő rendezvényeken Egyedi kuponok használata, amelyek felhasználhatók egy weboldalon vagy céloldalon. Amint felhasználják őket, tudja, hogy az ügyfél egy offline kampányból érkezett. Irányítsa az embereket a közösségi médiacsatornáira olyan kezdeményezésekkel, mint például egy verseny vagy e-könyv letöltése. Használj egyedi URL-címeket az offline marketingtevékenységekhez, hogy nyomon követhesd az online és offline marketingtevékenységeket, és optimalizáld azokat. A kettőt zökkenőmentesen összekapcsolhatod, hogy minél több vállalatot elérj, és kiváló ügyfélkiszolgálást nyújts.

Példák a B2B marketing online és offline integrációjára:

Az offline tevékenység közvetlen online irányítása egy céloldal, QR-kód vagy kulcsszó segítségével.

E-mail címek gyűjtése offline eseményeken, például konferenciákon vagy hálózatépítő rendezvényeken

Egyedi kuponok használata, amelyek felhasználhatók egy weboldalon vagy céloldalon. Amint felhasználják őket, tudja, hogy az ügyfél egy offline kampányból érkezett.

Irányítsd az embereket a közösségi média csatornáidra olyan kezdeményezésekkel, mint például egy verseny vagy egy e-könyv letöltése.

Használj egyedi URL-címeket az offline marketingtevékenységekhez, hogy nyomon követhesse az aktivitást.

Kínálj olyan ösztönzőket, amelyeket csak online lehet lehívni - pl. hírlevél feliratkozás, hogy 20% kedvezményt kapj a cég első rendeléséből.

A B2B marketing online és offline összekapcsolása sokkal könnyebbé teszi a kampány sikerednek nyomon követését, és olyan kulcsfontosságú érdekelt feleket is bevonhatsz egy leendő vállalkozásba, akiket másképp nem biztos, hogy meg tudnál ragadni.

4. Használd ki a közösségi média marketinget

Csábító lehet elkerülni a közösségi média használatát a B2B marketingstratégia részeként. Munkaigényes lehet, és kreativitást igényel, hogy biztosítsa a látogatók elkötelezettségét. A közösségi média azonban értékes csatorna minden vállalkozás számára, és az olyan új platformok, mint a TikTok és a WhatsApp egyre népszerűbbek, mint az olyan bevett hálózatok, mint a Facebook.

Valójában a B2B marketingesek 83%-a használ közösségi média marketinget, ami a keresőmarketing után a második legnépszerűbb csatorna. Ami a B2B vállalkozások által használt platformokat illeti, vannak olyanok, amelyek jobban segítik az elköteleződést, mint mások. Amint az alábbi adatokból látható, a LinkedIn áll az élen a B2B közönség bevonása terén, amelyet a Twitter és a Facebook követ.

A közösségi média használatának egyik legegyszerűbb módja a blogtartalmak kihasználása. A hasznos tartalomra irányító posztok releváns információkat nyújtanak és javítják a SEO-t. Keresztpromóciót is folytathat az összes közösségi médiaplatformon, de ügyeljen arra, hogy üzenetét mindegyik platformon a célközönséghez igazítsa, és az platformspecifikus legyen.

Sikeresen használhatod a közösségi médiát, ha olyan tartalmakat kínál, mint például:

Ipari tippek

Ipari hírek

Fájdalmas megoldások

Termékei/szolgáltatásai frissítései

ragyogó ügyfél- vagy partneri beszámolók

Esettanulmányokra és fehér könyvekre mutató linkek a weboldalán

Videós ajánlások

Linkek a vállalata által készített oktatóvideókhoz

A LinkedIn hatékony használatára kiváló példa egy B2B márka esetében a Dropbox. A munkamódszerüket népszerűsítő, a kulisszák mögötti tartalmakra összpontosítva alkalmazottaikat "Dropboxosoknak" nevezik. Hatékonyan használják a LinkedInt a csapatukról készült fotók és videók bemutatásával, valamint releváns blogok népszerűsítésével és termékeik bemutatásával.

Az egyetlen dolog, amit a közösségi médiában kerülni kell, az a nyílt eladási reklám. Ehelyett gondoskodj arról, hogy tartalmad tájékoztasson és bevonjon, hogy felkeltse a kíváncsiságot, és az embereket a szolgáltatásaihoz irányítsa.

5. Fontold meg a PPC-kampányokat

Ha a költségvetésed lehetővé teszi, fontold meg egy Pay-Per-Click (PPC) kampány bevonását digitális marketingtevékenységébe.

A SEO és a tartalomszolgáltatás szépsége, hogy viszonylag olcsó, sőt, akár ingyenes is lehet, ha van hozzá tehetséged, hogy maga végezze el. Ha azonban jelenleg nem látod a kívánt eredményeket, a PPC-kampányok használata kiváló lehetőség, és a költségvetés könnyen az igényeidhez igazítható, mivel csak akkor fizetsz, ha egy művelet - ebben az esetben egy kattintás - megtörtént. A legjobb, ha egy fizetett médiakampány-követővel követed nyomon a költéseket és a teljesítményt, hogy megértsd, mi működik.

Egyes platformok, mint például a Facebook, az elkötelezettség vagy a megjelenések után is felszámítanak, vagy felajánlják neked, hogy megválaszthatod, hogyan szeretnéd a közösségi médiát használni. A hasznos tartalomra irányító posztok releváns információkat nyújtanak és javítják a SEO-t. Keresztpromóciót is folytathat az összes közösségi médiaplatformon, de ügyeljen arra, hogy üzenetét mindegyik platformon a célközönséghez igazítsa, és az platformspecifikus legyen.

Sikeresen használhatod a közösségi médiát, ha olyan tartalmakat kínálsz, mint például:

Ipari tippek

Ipari hírek

Fájdalmas megoldások

Termékei/szolgáltatásai frissítései

ragyogó ügyfél- vagy partneri beszámolók

Esettanulmányokra és fehér könyvekre mutató linkek a weboldalán

Videós ajánlások

Linkek a vállalata által készített oktatóvideókhoz

A LinkedIn hatékony használatára kiváló példa egy B2B márka esetében a Dropbox. A munkamódszerüket népszerűsítő, a kulisszák mögötti tartalmakra összpontosítva alkalmazottaikat "Dropboxosoknak" nevezik. Hatékonyan használják a LinkedInt a csapatukról készült fotók és videók bemutatásával, valamint releváns blogok népszerűsítésével és termékeik bemutatásával.

Az egyetlen dolog, amit a közösségi médiában kerülni kell, az a nyílt eladási reklám. Ehelyett gondoskodjon arról, hogy tartalma tájékoztasson és bevonjon, hogy felkeltse a kíváncsiságot, és az embereket a szolgáltatásaihoz irányítsa.

6. Határozd újra a célokat

A legjobb dolog a digitális marketingben az, hogy exponenciálisan javította az elérést. Az a képességed, hogy nagy pontossággal célozhatsz meg demográfiai célcsoportokat, azt jelenti, hogy sokkal hatékonyabb kampányokba fektethetsz be. Ezek a kampányok a Google-kereséseken keresztül érhetők el, és a vásárlói út minden szakaszában megcélozhatja az embereket. A trükk az, hogy okosan kell bánni a rövid és hosszú kulcsszavakkal, és át kell tekinteni a keresési lekérdezésekről szóló jelentéseket, hogy biztosan tudja, mire keresnek a vállalkozások.

A közösségi médián keresztül mikroszinten is megcélozhatja a vállalkozásokat. Az olyan platformok, mint a Facebook és a LinkedIn kifinomult hirdetési célzással rendelkeznek, amely lehetővé teszi, hogy a potenciális ügyfeleket munkakör, végzettség vagy akár érdeklődési körök alapján válassza ki.

A célzás és az eredményalapú elemzések kombinálása segít a kampányok finomhangolásában, hogy a lehető legkevesebb pénzért a legjobb eredményeket érje el. Az olyan ingyenes eszközök, mint a Google Analytics, segítenek megérteni, hogy mennyire hatékony a marketingje, és hogyan hat a célpontjaira.

Hogyan kezdjen hozzá a B2B marketing stratégiához?

A legegyszerűbb módja a B2B digitális marketingstratégia megkezdésének, ha felsorolod az összes digitális erőforrását, beleértve a webhelyeket, blogokat, céloldalakat és közösségi médiacsatornákat. Ha hozzáférésed van az analitikához, keresd meg azokat az eszközöket, amelyek segítettek a leadek generálásában vagy az értékesítés lezárásában. Ha nincs hozzáférésed ezekhez az adatokhoz, vizsgáld meg azokat az erőforrásokat, amelyek a legtöbb látogatást, kattintást vagy megosztást kapták. Ez betekintést nyújt abba, hogy mi vált be jól a vállalkozásának.

Ezután használd fel ezeket az adatfelismeréseket annak meghatározására, hogy hol építhetsz az erőforrásaidra, például több közösségi médiaoldallal vagy egy PPC-kampány kipróbálásával. Vegye figyelembe a költségvetését, és használja a médiabüdzsé követését, hogy eldöntse, hova fektessen be pénzt, és az elemzési adatokra hivatkozva lássa, hol látja a legnagyobb valószínűséggel a legjobb megtérülést.

Miután eldöntötted, hogy milyen digitális marketing taktikákat kell alkalmaznia a vállalatodnak, készíts egy tartalmi naptárat, hogy legyen egy terved. Ennek a tervnek tartalmaznia kell:

Cím/téma

A közzététel helye

Mikor fog megjelenni

Keresztezési lehetőségek a linkek számára

PPC hirdetések

Tartalomszolgáltató

Érdemes megfontolnod az influencerek alkalmazását is, mivel ők nagyon hatékonyak lehetnek tartalmaid és üzeneteid megosztásában. Ha szüksége van némi inspirációra, nézze meg azokat a márkákat, amelyek sikeresen használják a B2B influencereket a stratégiájukban,

Ne feledd, soha nem késő, hogy vállalkozásod elkezdje használni a digitális marketing taktikákat. Ez a hat B2B marketingstratégia egyszerű módot nyújt arra, hogy a digitális marketinget beépítsd a tervedbe.

Fejlessz ki szilárd B2B stratégiát egy digitális marketing tanúsítvány segítségével

A B2B közönség vonzásának és bevonásának legjobb módja, ha megérted, hogyan használd a leghatékonyabb digitális marketingcsatornákat és -stratégiákat. A DMI tanúsított digitális marketing szakmai diplomája a digitális marketing alapjait, például a stratégiát, az elemzést és a tartalommarketinget, valamint az olyan speciálisabb területeket, mint a SEO, a PPC, a display és a videohirdetés, tárgyalja. Jelentkezzen be még ma, hogy olyan stratégiát dolgozz ki, amely vezetést és bevételnövekedést eredményez.