, 2023/4/24
Ha valaha is szeretted volna, hogy légy a falon, hogy láthasd, mit csinálnak a versenytársaid, akkor itt egy kis betekintés: jó esély van rá, hogy több időt fektetnek a közösségi média csatornákba és több pénzt a közösségi média hirdetésekbe.
A Statista szerint a közösségi médiás reklámköltések az Egyesült Államokban 2023-ban várhatóan meghaladják a 94,4 milliárd dollárt, és a közösségi médiára fordított kiadások minden 3 dollárból 1 dollárt tesznek ki. 2026-ra ez a költés várhatóan eléri az elképesztő 122,2 milliárd dollárt. Ennek jó oka van: a közösségi médiafelhasználók száma folyamatosan nő. Az előrejelzések szerint 2027-re világszerte közel 6 milliárd ember fogja használni a közösségi médiát.
Fontos megérteni a közösségi média értékét, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a csatornából a leadek növelésére, a márka tekintélyének növelésére és a bevételek generálására.
Ki használja a közösségi médiát?
Ha azt nézzük, hogy kik nézik a hirdetéseket a közösségi médiában, a fiatalság dominál. A marketingesek 84 százaléka az ezredfordulósokat célozza meg a közösségi médiastratégiájában, őket követi az X generáció (52%), majd a Z generáció 22%-kal. A marketingesek mindössze 14%-a célozza meg a Baby boomereket a HubSpot szerint. Ami a nemeket illeti, a nők hajlamosak online idejük nagyobb részét a közösségi médiaplatformok használatával tölteni, de a közösségi média részesedése a kor előrehaladtával minden nemnél csökken a Digital 2023 szerint: Global Overview Report.
Fokozd a közösségi médiában való elkötelezettséget
A közösségi médiaplatformok azért jöttek létre, hogy az emberek kapcsolatba lépjenek egymással. Ez a te vállalkozásod esetében sincs másképp. Interaktív jellege miatt a közösségi média a legjobb csatorna a követőkkel való kapcsolatépítésre. Nagyon személyessé válhatsz azáltal, hogy arcokat kapcsolsz a nevekhez, és javíthatod az ügyfélszolgálati erőfeszítéseidet. Az interakció és a közösségi kereskedelem révén történő értékesítés lehetővé teszi, hogy az emberek különlegesnek érezzék magukat, amikor közvetlenül hozzájuk szólsz, és a visszajelzések vagy megjegyzések alapján elkötelezettséget ösztönözz.
Kiváló lehetőséget nyújt továbbá különleges ajánlatok és versenyek népszerűsítésére vagy hírek megosztására. Ez további elköteleződéshez vezethet az új követőkkel.
Természetesen mindez átgondoltságot és tervezést igényel, hogy nagyszerű tartalmat hozz létre, amely már eleve magával ragadó. A releváns posztok, videók és képek pozitív reakciókat váltanak ki, ami elősegíti az elköteleződést, valamint a megosztást.
Elégítsd ki ügyfeleid, és válaszolj nekik
Minden hozzájárul az ügyfélélményhez. A közösségi média valós idejű választ adhatsz ügyfeleid kérdéseire. Javítja a kapcsolatokat, mivel lehetővé teszi, hogy azonnal válaszolj a megjegyzéseikre, miközben valódi kapcsolatokat hozol létre. Ez talán ijesztő lehet, de ez a legjobb módja annak, hogy megmutasd, törődsz velük.
A Gartner szerint 2025-re az ügyfélszolgálati szervezetek 80 százaléka elhagyja a natív mobilalkalmazásokat a jobb ügyfélélményt biztosító üzenetküldés javára. Ez azt jelenti, hogy az olyan alkalmazások, mint a WhatsApp, a WeChat és a Facebook Messenger egyre népszerűbbek lesznek, mint az ügyfelek számára a márkákkal való interakció módja.
A kutatás azt is megjósolja, hogy a proaktív ügyfélkapcsolati interakciók 2025-re meghaladják a reaktív ügyfélkapcsolati interakciókat. Ez azt jelenti, hogy a vállalatoknak előre kell majd látniuk a vásárlók igényeit, hogy megoldást nyújtsanak ahelyett, hogy kapcsolatba lépnének velük. A közösségi média azt is lehetővé teszi majd, hogy ellensúlyozzák a negatív eseményeket, például a termékvisszahívás szükségességét, vagy közvetlenül reagáljanak a negatív sajtóra. Lehetővé teszi, hogy proaktív legyen, így az emberek tudják, hogy tisztában van a problémákkal, és gyorsan cselekszik.
Legyél tisztában azzal, hogy a közösségi média az elégedetlen ügyfelek számára is csatornává válhat. Ha azonban a márkáddal kapcsolatos problémáról a közösségi médiában szellőztetnek, akkor lehetőséged van arra, hogy nyilvánosan válaszolj, és javíts a helyzeten. Ez a módszer ügyfélszolgálati szempontból mindig előnyösebb.
Márkaismertség kiépítése a számlák között
A márkaismertség mindig fontos az online jelenlét szempontjából. Vegyük figyelembe, hogy az emberek 76 százaléka szerint a felhasználók által generált tartalmak befolyásolják vásárlási döntéseiket, és 9,8-szor nagyobb hatást gyakorolnak, mint az influencer tartalmak - jelentette a Stackla. Ennek oka, hogy az emberek megbíznak másokban, és a vélemények, beszámolók vagy ajánlások segíthetnek a bizalom kiépítésében és a vásárlás befolyásolásában. A közösségi média lehetővé teszi, hogy a márkád őszinte módon kerüljön napvilágra, valódi emberek állnak a terméked mögött, és kijelentik, hogy szeretik azt.
Nézzük meg a legnagyobb közösségi médiaplatformokat, hogy lássuk, hogyan használhatja őket az ismertség növelésére és az elköteleződés ösztönzésére.
Nézzük meg a legnagyobb közösségi médiaplatformokat, hogy lássuk, hogyan használhatja őket az ismertség növelésére és az elköteleződés ösztönzésére.
Az Insider Intelligence szerint 2023-ban a Meta bevételeinek 41,5 százaléka az Instagramból származik majd, és a hirdetési bevételei gyorsabban nőnek, mint a Facebooké. A világszerte több mint 1,3 milliárd felhasználóval mindenképpen olyan platform, amelyen érdemes jelen lenni. Az emberek elsősorban videók és képek posztolására vagy megosztására használják az Instagramot, ami a fiatal közönség bevonzására teszi alkalmassá. Az emberek több mint egyharmada ügyfélszolgálatra is használja a platformot, így a Facebook után a második legnépszerűbb platform a Sprout Media indexe szerint.
Az Instagram számos érdekes és vonzó videóformátummal remek lehetőséget kínál a vállalkozásoknak nemcsak a márkás tartalmak megosztására, hanem az influencer marketing és az UGC felhasználására is. Nemcsak az elköteleződés ösztönzéséről van szó, hanem a közösségépítésről is.
Tudtad, hogy a vásárlók 89 százaléka használja a Twittert új termékek felfedezésére, míg több mint kétharmaduk egyetért azzal, hogy a platformon folytatott beszélgetések vásárlásra ösztönözték őket? A Twitter valós idejű jellege vonzza az embereket, mivel lehetővé teszi, hogy a beszélgetések napok helyett percek alatt megtörténjenek. Ez nagyszerűvé teszi az eseményeket, társadalmi kérdéseket vagy olyan témákat, amelyek megragadják a világ figyelmét. A katari világbajnokság alatt Elon Musk másodpercenként 20 000 tweetről számolt be. Ez új értelmet ad a vírusszerűségnek!
A Twitter a hashtagjeiről is ismert, amelyek trendet hozhatnak létre, és lehetőséget nyújtanak a márkák számára, hogy a hashtageket kihasználják, és csatlakozzanak a beszélgetéshez. Ügyeljen azonban arra, hogy a linkek és a posztok relevánsak legyenek. Az ügyfeleket elriasztja a tweetelés a tweetelés kedvéért.
Snapchat
Egyes vállalatok talán figyelmen kívül hagyják a Snapchatet, mint potenciális hirdetési csatornát, pedig a vállalat negyedéves eredményei szerint a napi aktív felhasználók száma 17 százalékkal 375 millióra nőtt az előző évhez képest.
Bár a Snapchat fotókat és videókat némán is meg lehet nézni, a cég adatai szerint a felhasználók 64 százaléka bekapcsolt hanggal nézi a hirdetéseket a Snapchaten, míg 200 millió felhasználó AR-val is foglalkozik. A márkák sikerrel használják a megvásárolható lencséket, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy virtuálisan kipróbálják a termékeket vásárlás előtt.
Ha nem vagy meggyőződve arról, hogy a közösségi média elengedhetetlen, mert az ügyfélköröd B2B, akkor a LinkedIn segíthet.
A platform szerint a márkák 33%-os növekedést tapasztaltak a vásárlási szándékban a LinkedIn-en történő hirdetéskihelyezés hatására, míg a LinkedIn-en márka- és akvizíciós üzeneteknek kitett közönség hatszor nagyobb valószínűséggel konvertál.
A LinkedIn lehetőséget nyújt arra is, hogy olyan emberekkel lépjen kapcsolatba, akik az Ön iparágában dolgoznak, vagy akiknek van egy hiánypótló terméke vagy szolgáltatása. Ezt megteheti a releváns csoportokhoz való csatlakozással, ahol olyan információkat oszthat meg, amelyek új üzletet eredményezhetnek, vagy kapcsolatot teremthet az ágazatában dolgozó emberekkel, hogy partnerséget kössön vagy megossza meglátásait.
A videotartalmak is egyre népszerűbbek a platformon, mind organikusan, mind fizetett hirdetések esetén. Nézze meg tehát, hogy mit tud újrahasznosítani, vagy fejlesszen ki olyan videókat a semmiből, amelyek rezonálnak a célközönségére.
YouTube
A YouTube kifejezetten a videók megosztására jött létre. A Google tanulmánya szerint az emberek 59 százaléka állítja, hogy a YouTube-reklámok relevánsabbak, mint a lineáris tévében vagy más streaming alkalmazásokban megjelenő hirdetések. A válaszadók a YouTube-ot emellett az első számú videós szolgáltatásnak és közösségi médiaplatformnak minősítették, ahol őszinte és részletes információkat találnak.
A YouTube Shorts bevezetése új lehetőségeket teremtett a márkák számára is, mivel ez a formátum naponta akár 30 milliárd megtekintést is elérhet! Egy telefonnal 60 másodperces, függőleges videókat készíthet, és vásárolható hirdetéseket hozhat létre a konverziók növelése érdekében. A how-to és tutorial videók szintén népszerűek a platformon, így ha időt szán arra, hogy elmagyarázzon egy szolgáltatást, vagy elmagyarázza egy termék használatát, ez jó módja lehet az érdeklődőkkel való kommunikációnak.
TikTok
A TikTok hirdetései több mint 1 milliárd embert érhetnek el, a közönség 39 százaléka 18-24 év közötti. Mint az egyik leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazás (a 6. legnépszerűbb helyen áll, annak ellenére, hogy mindössze 7 éves), videói rendkívül népszerűek, és potenciálisan vírusszerűen terjedhetnek. A TikTok egyik kulcsfontosságú eleme az alkotók vagy influencerek. A skála csúcsán lévők több millió like-ot és több ezer dollárt kereshetnek videónként, de a márkák számára a lehetőség a nano vagy mikro szinten rejlik, ahol olyan hiánypótló alkotókkal léphetnek partnerségre, akiknek befolyásuk van az iparágukban.
A TikTok-on a kihívások is óriási szerepet játszanak, és egy hashtag segíthet abban, hogy egy kezdeményezés vagy kampány több millió emberhez eljusson. Indíthatsz egy márkás hashtag-kihívást, hogy kihasználd ezt az egyedülálló funkciót. A Nissan Australia sikert aratott egy márkás hashtaggel, amikor versenyre hívta az embereket, hogy reklámjaikban hangfelvételként szerepelhessenek. A #improvisewithJUKE kampányt egy prémium TopView elhelyezéssel indították el a For You feedben, amikor a felhasználók megnyitották az alkalmazást. Az eredmény 129 millió megtekintés volt világszerte, és 93 százalékkal növelte a márka ismertségét.
A márka tekintélyének növelése a közösségi médiával
A tekintély más, mint a márkaismertség. Ahhoz, hogy vállalkozásodat az iparágad szakértőjeként jelenítsd meg, márka tekintélyt kell szerezned. A közösségi médiában releváns, tanulságos és hiteles információk közzététele a legjobb módja annak, hogy megmutasd az embereknek, hogy értesz a dolgaidhoz. Pozitív imázst ápolsz, miközben olyan fórumot kínálsz, ahol az ügyfelek és a látogatók interakcióba léphetnek egymással. Ez különösen fontos a kérdések megválaszolásához és a válaszadáshoz, hogy növeld és bizonyítsd is az ügyfelek elégedettségét.
A márka tekintélye segít a márkahűség kialakításában. Ez viszont ingyenes reklámot jelenthet vállalkozásának, mivel az emberek kommentálják és kedvelik azt, amit mondani vagy kínálni szeretne. Ez a nyilvános interakció az ügyfelekkel azt mutatja, hogy te valóban törődsz velük és ügyfélközpontú vagy. Arra is ösztönzi az ügyfeleket, hogy hangosabban beszéljenek, és segítsenek növelni a profilodat az új követők fejében. Ha a közösségi médiában tekintélynek számítasz, az együttműködésekhez is vezethet. Ide tartoznak például az olyan influencerek, mint a divatszakemberek, akik a te kreatív, divatos pólóidról beszélnek a posztjaikban. Ez a kölcsönös rajongói klub további ismertséget biztosít, és megpecsételi a tekintélyed.
A közösségi oldal fellendíti a SEO-t
A közösségi média fontos eszköz a SEO javítása szempontjából. Felhasználhatod a legjobb meglévő tartalmaidat, és beépítheted azokat a közösségi médiás bejegyzéseidbe, így még több pénzt kapsz a pénzedért. A közösségi média befolyásolhatja a visszalépési arányokat, több bejövő linket biztosíthat, és növelheti az oldalakon eltöltött időt; mindezeket a keresőmotorok szeretik. Végső soron segít abban, hogy tartalmaidat megosszák és kedveljék. Ahogy többet osztasz meg, úgy nyersz nagyobb márka tekintélyt is, és javítod a hírnevedet. Mindezek együttesen meggyőzik a keresőmotorokat arról, hogy a keresők érdemesnek találták a tartalmadat a felülvizsgálatra, ami feljebb visz a rangsorban.
A közösségi média megosztási aspektusa hozzájárul a linképítéshez is, és vonzhatja a befolyásos szereplőket. A backlinkek a minőségről szólnak, nem a mennyiségről, így ha egy ismert tartalomkészítő megosztja, az növeli a SEO-értékét. A közösségi médiacsatornákon keresztül növelheted a márkaismertséget, ami növeli a márkaalapú kereséseket. Az ilyen típusú keresések magasabb rangsorolást kapnak, mint a nem márkás keresések, mivel a neved kulcsszó a keresésben.
A közösségi média segít eladni
Ha ezek közül a tények közül egyik sem győzött meg, gondoljon inkább dollárban és centben kifejezve. A Statista szerint a közösségi média hirdetési piaca a második legnagyobb piac a digitális reklámok terén. A 2022-ben világszerte 226 milliárd dolláros bevétel 2027-re várhatóan 385 milliárd dollárra nő. Tény, hogy a vállalatok nem fektetnének be ennyit egy olyan hirdetési módszerbe, amely nem hoz számukra eredményt. Nemcsak a végeredményt (eladásokat és bevételt) segíti, hanem növeli a márkaismertséget, ösztönzi az elköteleződést, és segít az ügyfeleknek egy csatornát biztosítani, hogy elérjék őket, és visszajelzést vagy megoldásokat kapjanak. Bármelyik közösségi médiahálózatot is választod, a lényeg a közönség megértése, a rezonáló tartalom létrehozása, valamint a jelenlét és az aktivitás. Értékeld a közösségi médiát, és biztosan látni fogod az eredményeket.
Legyél a közösségi média mestere!
Mivel a közösségi média folyamatosan fejlődik, fontos tudni, hogy marketingesként hova összpontosítsd az erőfeszítéseidet. A DMI közösségi média tanfolyamán megtanulhatod a közösségi kutatást, a közösségi kereskedelmet és a közösségi stratégiát, miközben megismerheted a piacon lévő legnagyobb közösségi alkalmazások minden csínját-bínját a Facebooktól a LinkedInen át a TikTokig.