, 2023/4/20

Mi az az örökzöld tartalom, és hogyan használhatod ki tartalommarketing stratégiádban? Egyszerűen fogalmazva, ez olyan tartalom, amely megőrzi relevanciáját, nem időérzékeny, és még jóval az első közzététel után is forgalmat generál. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a formátumokat, amelyek a legjobban kiegészítik ezt a tartalomgenerálási megközelítést, és azt, hogyan tudod ezt a vállalkozásod számára hasznossá tenni.

A kezdők útmutatója az örökzöld tartalmakhoz

Mi az örökzöld tartalom?

Az örökzöld tartalom olyan keresőoptimalizált tartalom, amely folyamatosan releváns és hosszú időn keresztül "friss" marad az olvasók számára - ahogy a neve is mutatja. Azt gondolhatod, hogy minden online tartalom fenntartható; elvégre egy blogbejegyzés nem tűnik el csak úgy a közzététele után. Az örökzöld tartalom azonban más. A közzététel dátuma után is jóval releváns marad, a keresési forgalom pedig idővel növekszik.

Gyakori örökzöld formátumok

Az alábbiakban néhány gyakori örökzöld formátumot mutatunk be, amelyek létrehozását fontolóra veheti:

Listák

Tippek

How-to tartalom

Termékértékelések

(Néhány) videó

Az ilyen formátumokban való előállítás nem teszi automatikusan örökzölddé a cikket, de ezek a tartalomtípusok hajlamosak arra, hogy jobban alkalmasak örökzöld írásra, mint más formátumok. A hasznos információkat nyújtó oktatóvideók, mint például a kerékcsere, sokkal hosszú életűbbek, mint egy kevésbé praktikus videó.

Válaszolj a felhasználóid/személyiséged által gyakran feltett kérdésekre, amit a Lemonade Insurance is kihasznál,

Adj iparági tippeket, "hogyan kell" magyarázatokat vagy tanácsokat.

Magyarázza meg az olvasók számára esetleg zavaró általános iparági fogalmakat.

Példák az örökzöld tartalomra

Íme néhány konkrét példa arra, hogy mi tekinthető örökzöld cikknek a különböző iparágak számára:

Ez szűk körű lehet, és rendkívül értékes lehet olyanok számára, akik újak a közösségi médián belüli kampányok kidolgozásában és végrehajtásában.

Hogyan gondoskodjunk egy új kiskutyáról - az állatok és az internet elég erős kombináció, de az ehhez hasonló darabok szórakoztatóak és tanulságosak az új állattartók számára.

10 módja a forró csokoládé élvezetének - A hidegebb hónapok beköszöntével egy ilyen blog felpezsdítheti a forgalmat. A régi klasszikusok csavarásai remek kiindulópontot jelenthetnek egy örökzöld cikkhez.

Természetesen ezek közül a témák közül néhány vagy mindegyik nem lesz releváns a vállalkozásod számára. Olyan tartalmat kell létrehoznod, amely értéket nyújt az adott közönséged számára. Az örökzöld tartalmak nehézsége abban rejlik, hogy gyakran a legnépszerűbb iparági témákat már lefedték, talán már több százszor is. Ebben az esetben hozzá kell adnod a témához a saját egyedi fordulatodat, vagy olyan hosszúfarkú kulcsszavakat kell keresned, amelyeknek megfelelő mennyiségű forgalma van, de nem olyan nagy a konkurencia. Így tartalma értékesebb lesz, és nagyobb valószínűséggel fog előrébb kerülni a keresőmotorok találati listáján.

A kezdők útmutatója az örökzöld tartalmakhoz

Miért érdemes a DMI-t választani?

Mi nem örökzöld tartalom

Hogy jobban elmagyarázzuk, mi az örökzöld tartalom, nézzük meg, mi nem az.

Annak jobb tisztázása érdekében, hogy milyen típusú írások számítanak "örökzöldnek", megvizsgálhatjuk, hogy milyen típusú darabok kifejezetten nem örökzöldek.

Hírcikkek

Statisztikák vagy jelentések, amelyek gyorsan elavulnak.

A popkultúrára vagy egy aktuális trendre összpontosító cikkek

Aktuális ruházati és divattrendek

Ne feledje, az örökzöld tartalomnak nincs valódi lejárati ideje, és hosszú távon megőrzi értékét, így egy elnökválasztásról vagy az idei marketingtrendekről szóló cikk egyelőre népszerű tartalom lehet, de nem fog örökzöld tartalomként szerepelni.

Tippek az örökzöld tartalom írásához

Most, hogy már tudja, mi az örökzöld tartalom és mi nem, valamint hogy milyen típusú formátumok működnek a legjobban, íme néhány konkrét tipp az örökzöld tartalom megírásához:

Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat. Röviden már említettük, hogy a longtail kulcsszavak lehetnek a legjobbak. Még a legtartósabb örökzöld darab sem ér sokat, ha az emberek nem az adott témára keresnek rá, ezért végezz kulcsszókutatást.

Optimalizáld a SEO-ra. Ha már megvannak a kulcsszavak (darabonként egy-egy), ne felejtsd el a SEO legjobb gyakorlatokat alkalmazni a lapon belüli optimalizáláshoz. Adjon alt szöveget a képekhez, és helyezze el a kulcsszót a címben, az URL-címben és az egész szövegben - de ne tömje tele a kulcsszavakat! A SEO-rangsorolás javítása érdekében a kapcsolódó örökzöld cikkeket is érdemes hiperlinkkel összekapcsolni.

Írjon kezdőknek: Lehet, hogy szükségét érzi, hogy megossza a szakértelmét, de tegye ezt úgy, hogy a kezdők számára is kedvezzen. A szakértők valószínűleg nem keresnek széleskörű témákban, te pedig örökzöld tartalmat szeretnél generálni egy nagy és visszatérő közönség számára.

Kerüld a túlságosan technikai nyelvezetet: Az előző megjegyzéshez hasonlóan a kezdők gyakran nem értik a túlságosan technikai nyelvezetet, ezért amikor csak lehet, próbálja meg elkerülni annak használatát.

Használd újra a tartalmát: Ha egy nagyszerű tartalmat hozol létre, azt sokféleképpen forgathatod, és különböző formátumokban újra felhasználhatod a nagyszerű ötleteidet. Íme néhány nagyszerű ötlet elfoglalt tartalomszerkesztők számára.

Az örökzöld tartalom nem az egyetlen út a sikerhez

Az örökzöld tartalom nagyszerű, de ne gondolja, hogy minden, amit létrehoz, örökzöldnek kell lennie (vagy annak kell lennie). Az időszerű és aktuális darabok is fontosak. Ezek a darabok tökéletesek a rövid távú marketingkampányokhoz, amikor rövid idő alatt sok forgalmat és leadet szeretne elérni. A legjobb tartalommarketing-stratégia a hosszú távú örökzöld posztok és az aktuálisabb cikkek keverékét tartalmazza.

Ingyenes eszköztár: Tartalom és csatorna mátrix sablon

Ne temesse el az örökzöld tartalmakat a blogján

Miután elkészítette örökzöld tartalmát, ne temesse el egyszerűen a blogján. Ha közzéteszi a tartalmát, és "beállítja és elfelejti", nem fogja elérni a remélt eredményeket. Ehelyett törekednie kell arra, hogy kiemelje értékes örökzöld tartalmát, hogy az azonnal látható és elérhető legyen a webhely látogatói számára. Ezt többféleképpen is megteheti:

Készítsen olyan képzési útmutató oldalakat a webhelyén, amelyek az iparágban kezdőknek szólnak, és segítenek a közönségének gyorsan és egyszerűen rámutatni a hogyan kell és a terminológia tartalmára.

Emelje ki örökzöld blogbejegyzéseit a blogja oldalsávjában vagy a főoldalán lévő bannerben.

Rendszeresen (adott esetben frissítésekkel) ismételje meg a blogján a legfontosabb örökzöld bejegyzéseket, hogy munkáját a lehető legnagyobb közönségnek mutassa be.

Hozzon létre egy "Kezdjük el itt" oldalt a weboldalán, amely segít az embereknek az alapismeretekben, és oktató tartalmakat tartalmaz.

Építsen közösségi média kampányt a tartalma köré, az összes hálózaton keresztül.

Az Ön által választott felhívási módszer(ek) nem számítanak annyira, mint az a tény, hogy kiemeli a tartalmat, és a lehető legjobb esélyt adja a sikerre.

Frissítse rendszeresen az örökzöld tartalmakat

Tartalmaid kiemelése mellett gondoskodnod kell arról is, hogy azok naprakészek maradjanak. Bár az örökzöld tartalmak frissítése érdekében nem kell sokat tennie, lesznek új megállapítások, új cikkek, amelyekre hiperlinkelhet, és egyéb új fejlemények. Emellett a tartalom frissítése és annak megjelenési dátuma segíthet a SEO-rangsorolásban. Bevett sztenderd, hogy az örökzöld tartalmak frissítése hogyan tud óriási előnyökkel járni a SEO-rangsorolásban, ahogyan arról többek között Neil Patel is beszámolt. Miután frissítette a tartalmát, népszerűsítse úgy, mintha egy új darab lenne.

Ha látni szeretnéd, hogy tartalmaid idővel visszaestek-e a keresési rangsorban, és mindenképpen frissíteni kellene őket, használd az Ahrefs pozíciókat nyomon követő szolgáltatását. Ezzel az eszközzel ellenőrizheted a heti összefoglaló e-mailben, hogy melyik oldaladon van szükség nagyobb erőfeszítésre, ha azt szeretnéd, hogy a darabjaidat megtalálják. Ne feledje, hogy folyamatosan új tartalmak jönnek létre, és ezek egy része ugyanazokért a kulcsszavakért fog versenyezni, amelyeket te is célzol. Frissnek és átfogónak kell tartanod a tartalmaidat, hogy az élen maradj.

A tartalom frissítésekor tartsd szem előtt a következő elemeket:

Hasznosság (A felhasználók azonnal tudnak cselekedni?)

Világosság (Van-e zavaros terminológia? Logikusan áramlik-e a tartalom?)

Hangvétel (Barátságos, közérthető és szakértői tanácsokkal teli az írás?)

Megoszthatóság (Az olvasók könnyen megoszthatják a tartalmat a közösségi médiában megosztó alkalmazásokon keresztül vagy más módon?)

Ingyenes eszközkészlet: Tartalom- és csatornamátrix sablon

További örökzöld tartalomötletek

Még mindig töröd az agyadat néhány örökzöld formátumon, amelyek működni fognak a vállalkozásod számára? Íme egy átfogó lista, amely segíthet. Ha elakadsz, nézz vissza erre a listára. Az örökzöld tartalmak létrehozásának folyamatos célnak kell lennie vállalkozásod számára, így valószínű, hogy a legtöbb formátumot valamikor használni fogod.

1. Eredeti kutatás

2. Sikeres esettanulmányok

3. "Mi ment rosszul" esettanulmányok

4. Hogyan kezdőknek

5. Hogyan tovább haladó felhasználóknak

6. How-to ellenőrzőlista

7. Hogyan válasszuk ki a legjobb terméket

8. Hogyan tegyünk valamit az idő múlásával

9. Források listája

10. A legjobb ingyenes és fizetős eszközök listája

11. A legjobb könyvek egy adott célhoz

12. Gyakori hibák egy adott piaci résen/iparágban

13. Egy téma vagy termék története

14. "A legjobbak" körkép

15. Legjobb vagy legrosszabb gyakorlat egy adott cél eléréséhez

16. Egy téma vagy egy adott piaci rés teljes glosszáriuma

17. Minden, amit a ____ honlapról tudni kell.