, 2023/4/20

Több mint egy évtizeddel ezelőtti bevezetése óta az Instagram világszerte a közösségi média egyik legfontosabb eszközévé nőtte ki magát, amit a Facebookkal való kapcsolata is elősegített. De nem elég csak tudni, hogy melyek a legjobb napok és időpontok az Instagramon való posztolásra, a kulcs az, hogy tudd, hogyan használd ki a tehetségedet, hogy must-clické válj!

A 9 legnagyobb közösségi média influencer az Instagramon

Ez egy olyan közösségi médiaplatform, ahol az emberek vagy egyik napról a másikra hírességekké, vagy egyenesen márkákká váltak az egyre növekvő követőiknek köszönhetően. Idővel ezek az emberek és vállalkozások egy sajátos ligát érnek el, és "közösségi média influencereknek" vagy "influencereknek" nevezik őket. És ez a kifejezés új értelmet nyert a TikTok elindításával, egy olyan platformmal, amelyet elérhetősége, funkciói és megoszthatósága miatt a közösségi média világának megváltoztatójaként üdvözöltek.

Az alábbi influencerek mindegyike inspirációként szolgál az üzleti élet számára, hogyan építhetik márkájukat az Instagramon, példát mutatva az önfenntartásról.

Ki a közösségi média influencer?

A közösségi média influencer olyan személy, aki egy adott iparágban hitelességet szerzett, hatalmas közönséghez fér hozzá, és képes másokat meggyőzni, hogy az ő ajánlásai alapján cselekedjenek. Valójában az influencer marketing gyorsan fejlődik, és ha jól csinálják, kulcsfontosságú eszközzé válik egy vállalat arzenáljában.

Hiszen az influencerek rendelkeznek azokkal az eszközökkel és hitelességgel, amelyekkel folyamatosan látogatókat vonzanak, és másokat is motiválhatnak a közösségi elérésük bővítésére. Ők bárkik lehetnek a bloggertől kezdve a hírességeken át az online vállalkozókig, és kihasználhatnak egy rést, hogy széles körű hitelességet érjenek el.

Mivel az Instagram tartalma könnyen emészthető képek vagy rövid videók formájában, több egyenrangú megosztásra ösztönöz, ami segít a márkáknak abban, hogy a Stories segítségével a történetmesélést kihasználva javítsák a célközönség elérését. A közönségük nem korlátozódik a tényleges követőikre; a tartalmaikat megosztó követőik követőivel is kapcsolatba léphetnek. Ennek eredményeképpen sok szponzorált posztban vesznek részt, ami lehetővé teszi számukra, hogy fizetést kapjanak azért, amit megosztanak az Instagramon.

A márkák által szponzorált influencer-posztok száma az Instagramon a kezdetek óta jelentősen megnőtt: 2016-ban 1,26 millióról 2020-ban már 6,12 millióra nőtt az Instagram influencerek jelentős hatással lehetnek a márkák elérésére, tekintve, hogy az influencerek több közösségi elkötelezettséget gyűjtenek, mint a reklámozó márka fiókja. Egy influencer különböző vertikális területeken dolgozhat, posztok, történetek és tekercsek segítségével idővel nevet szerezhet magának. Ha a tartalmuk és a közönségük megegyezik azzal, amit népszerűsíteni szeretnél, vagy amit a márkád népszerűsít, akkor szilárd marketingeszközt jelenthetnek.

Az influencerrel való együttműködés soha nem ismert utakra nyitja meg vállalkozását, és sok márka már KPI-ket határoz meg influencer marketingkampányaihoz a hatás mérése érdekében. Mint olyan, aki sikeres marketinges és közösségi média szakértő szeretne lenni, ez az a kilenc név, akit érdemes megfontolnod, hogy kövess az Instagramon, hogy inspiráljon a saját sikeredhez.

1 Addison Rae

Aki valaha is arra gondolt, hogy egy tévés szerződésre hivatott internetes személyiség legyen, annak Addison Rae az a nő, akit követnie kell. Ajkszinkronos videói vihart kavartak, amikor felkerültek a TikTok-ra, és ez a siker - valamint az Instagramon a szépségre koncentráló posztjainak 38,7 millió követője - oda vezetett, hogy egy Netflix-showt is bebiztosított, és megjelentette debütáló kislemezét. A Kourtney Kardashiannal (egy másik nagy Instagram influencerrel) való barátsága segített neki abban, hogy népszerűvé váljon egy elkötelezett közönség körében.

Top tipp: Addison Rae sikerének titka, hogy olyan tartalmakat posztol, amelyekben jól érzi magát, és amelyekhez tehetsége van. Nézd meg az erősségeidet, hogy kitaláld, milyen tartalmak illenek a márkád személyiségéhez, és készíts olyan posztokat, amelyek ezt tükrözik.

2. Huda Kattan/Huda Beauty

Az oklahomai születésű sminkszakértő a világ egyik legbefolyásosabb szépségszakértője, aki széleskörű közösségi média eléréssel rendelkezik. Bloggerként kezdte, majd Instagram-oldalát, a @hudabeauty-t átalakítva 49 millió követőre tett szert az általa közzétett smink-tutorialok miatt.

Ha a smink- és szépségiparban tevékenykedsz, az Instagram ideális felület a márkád népszerűsítésére. Hiszen a szépség nagyrészt a megjelenésről szól, az Instagram pedig a vizualitásról. Nézd meg a Glossier-t, egy modern szépségápolási márkát, amely az Instagramot használja fő közösségi médiacsatornájaként, és a felhasználók által létrehozott tartalmakat nagyszerűen szerepelteti. Rihanna Fenty Beauty termékcsaládjának pedig, amely arra összpontosít, hogy "minden bőrtónusra" megfelelő sminket kínáljon, 10,8 millió Instagram-követője van, és alapítóját milliárdossá tette.

A Huda sikerének kulcsa a sikeres sminkalkalmazások bemutatása, a trendek megállapítása, a vélemények megosztása és a how-to's készítése volt. Ma már saját sminkcsaládja van, profilja pedig tele van sminkelőket bemutató videókkal, termékdobozokkal, alkalmi divattanácsokkal és egyebekkel.

Top tipp: A how-to videók és az ismertetők nagyon népszerűek az Instagramon, és nagy valószínűséggel a követők újra posztolják és megosztják őket. Nézd meg tehát, hogy ez a formátum működhet-e nálad vagy a márkádnál, hogy bevonzd és növeld az Instagram-bázisodat.

3. Khaby Lame

Az Instagram influencerlisták élén egy egykori olasz gyári munkás tündököl. Miután a koronavírus-járvány miatt elvesztette a munkáját, Khaby Lame eredetileg a TikTok-ra ment, hogy eredeti tartalmakat posztoljon. Az Instagramon találta meg a hangját, ahol 35,7 millió követőt gyűjtött össze, és egyre több követője van.

Instagram-sikerének titka? Élethűségeket vesz fel, és olyan videókat készít, amelyekben a reakcióit mutatja be, amit a fergeteges arckifejezései és szarkazmusa segít! Leghíresebb videója a banán késsel való meghámozásának bonyolult módját mutatja be, amit ő úgy követ, hogy egyszerűen csak meghámozza a banánt. Más posztjai a barátnőjéről és barátairól készült képek.

Top tipp: Lame sikerének kulcsa a hitelességében rejlik (mint amit két csokoládémárka tett húsvétra!). Lehet, hogy nincs olyan produkciós értéke, mint néhány top influencernek az Instagramon, de személyisége és szellemessége bőven kárpótol ezért.

4. Kayla Itsines

A több mint 13 millió követővel rendelkező ausztrál személyi edző, szerző és vállalkozó Itsines rendszeresen posztol edzésvideókat, inspiráló üzeneteket és diétás tippeket az oldalán. Ő a Sweat társalapítója és a High Impact with Kayla (korábban Bikini Body Guides) társalkotója, amelyek 28 perces edzéseket tartalmaznak, hogy segítsenek a nőknek erőt és fittséget szerezni.

Top tipp: A fitnesz hihetetlenül életképes iparág a közösségi médiában való népszerűsítéshez, mivel az edzésvideók és a diétás lehetőségek könnyen követhetők a közösségi médiában, még inkább a Covid-19-járvány idején. A közösségi médiában látott eredmények csak motivációként szolgálhatnak a saját fitneszcélok eléréséhez. Használja az Instagramot ügyfélkörének növelésére, hogy megmutassa, hogyan profitáltak az ügyfelek az Ön termékeiből vagy szolgáltatásaiból.

5. Selena Gomez

Gomez éveken át a legtöbbet követett személy volt az Instagramon, amíg olyan sztárok, mint "The Rock" és Cristiano Ronaldo el nem bitorolták őt, Gomez egy fenomenális híresség influencer. A több mint 249 millió követővel rendelkező, díjnyertes énekesnő gyakran használja közösségi profiljait jótékonysági ügyek népszerűsítésére, mint például az emberkereskedelem elleni kezdeményezése, a nők jogai és a gyermekek erőszakkal szembeni védelme. A nyilvánvaló szakmai plakátok mellett sok személyes fotót és videót is posztol, hogy interakcióba lépjen hatalmas rajongótáborával.

Top tipp: Segít, ha már híres vagy ahhoz, hogy közösségi média influencerré válj, de Gomez megmutatja, hogy nyers vagy személyes hangvételre és a követőiddel való kapcsolatra van szükséged, ha jól akarsz szerepelni az Instagramon.

6. Kylie Jenner

Kylie Jenner 252 millió követőjének köszönhetően hatalmas influencerré vált. Sokoldalú nő lévén, Instagram-posztjain keresztül fitogtatja modellkedését, socialite státuszát és sminkbirodalmát. Emellett rengeteg pénzt keres szponzorált posztokból, és ő tartotta a legtöbbet lájkolt Instagram-poszt rekordját, amíg egy tojás el nem bitorolta! Nem kis teljesítmény a közösségi média influencerek eme tekintélyes listáján!

A Hopper HQ Instagram Rich Listája szerint Jenner több mint egymillió dollárt keres szponzorált Instagram-posztonként, így ő az egyik legjobban fizetett Instagram influencer.

Top tipp: Jenner saját szépségápolási termékcsaládját népszerűsíti, és mindig látni, ahogy a legújabb sminkkészleteit mutatja be. Hasznos lehet a vállalkozásod számára, ha megmutatod a márkád mögött álló embereket, akik használják vagy bemutatják a termékeidet. Megtanulhatja, hogyan teheti ezt hatékonyan, ha új készségeket és technikákat sajátít el egy közösségi média marketing tanfolyamon.

7. Cristiano Ronaldo

A Juventus futballmegasztárjánál és ötszörös Ballon d'Or-győztesénél nagyobb közösségi médiajelenléttel senki sem rendelkezik a világon. Ronaldo a legjobban fizetett Instagram influencerek listájának élén áll, 1,6 millió dollárt keres szponzorált posztonként. 318 millió követője számos ilyen szponzorált posztba beavatott, beleértve a Nike-tól kezdve a saját fehérnemű-kollekciójáig terjedő fizetett együttműködéseit. Emellett különböző játék- és edzésposztokat, valamint családi fotókat is megoszt. Bárhová is megy Ronaldo, a világ biztosan követi.

Top tipp: Az egyik dolog, amit Ronaldo jól csinál az Instagramon, hogy gyakran posztol. A rajongóit az életéről szóló rendszeres frissítésekkel köti le a tartalmaival. Tartsa fenn a követői érdeklődését a tartalma iránt azzal, hogy következetesen posztol és megoszt, és használja az influencer marketinget, hogy felpörgesse a tartalmi stratégiáját.

8. Zach King

Egy másik internetes személyiség, illuzionista és filmes, aki vlogjai és egyéb videói révén szerzett hírnevet, Zach King több mint 24 millió követővel rendelkezik, köszönhetően pozitív történeteinek és "varázs-vine-einek", amelyek mosolyt csalnak az emberek arcára. Véletlenszerű videókat, komikus videókat és egyéb szórakoztató vizuális anyagokat posztol. Minden, amit posztol, arra szolgál, hogy megnevettessen vagy mosolyra fakasszon, így könnyebben elviselhetővé teszi az élet stresszét.

Top tipp: Zach King uralja az alkalmi tartalmak játékát. Az emberek könnyed és szórakoztató tartalmakat szeretnének látni a feedjükben. Próbáljon meg megosztani egy-egy mém vagy idézet, amely kapcsolódik a vállalkozásához, és amely megmutatja az Ön és vállalkozása szórakoztató oldalát.

9. Nike

Végül, de nem utolsósorban a Nike, egy olyan márka, amely dominál az Instagramon, és mindig sikerül az élen járnia. A 168 millió követővel rendelkező Nike kihasználja a sportcsapatokkal és sztárokkal való partnerségét. A márka posztjai az inspirálóra összpontosítanak, és olyan sportoló személyiségeket mutatnak be Nike-felszerelésben, mint Rafael Nadal és Cristiano Ronaldo. A Nike arra is használja a platformot, hogy felkeltse a rajongók étvágyát az új termékek bevezetésére.

Top tipp: Nem kell hírességnek vagy akár személyiségnek lenned ahhoz, hogy befolyást gyakorolj az Instagramon. Adjon a márkájának olyan személyiséget, amely képvisel valamit, pl. "JUST DO IT", és nézze, ahogy a követőinek száma egyre csak nő!