, 2023/4/24
Gondolkodol már a karrierváltáson? Készen állsz arra, hogy valami újat vállalj, ami hatalmas lehetőséget kínál a következő évek folyamatos növekedésére? Miért ne lehetne tartalommarketinges karrier? Ahogy a digitális marketingipar egyre specializáltabbá válik, a képzett tartalomértékesítők iránti igény gyorsan növekszik.
Az Egyesült Államok Munkaügyi Minisztériumának Munkaügyi Statisztikai Hivatala szerint 2016-2026 között a nyomtatott könyvkiadásban dolgozók munkahelyei csökkenni fognak, míg a reklám-, promóciós és marketingmenedzserek munkahelyei az előrejelzések szerint 10 százalékkal fognak növekedni. Ez rengeteg lehetőséget hagy a nyomtatott szakmában marketinges ismeretekkel rendelkezők számára, hogy átmenjenek a tartalommarketingben betöltött szerepkörbe. Ha kommunikációs területen szereztél diplomát, érdemes megfontolni, hogy azt felhasználva tartalommarketingesnek állj.
Mi a tartalommarketing?
A tartalommarketing guru, aki sokat ír a témában, "Hogyan magyarázzuk el a tartalommarketinget bárkinek" című cikkében viccelődik a kérdésen. Ebben leírja, hogy milyen nehézségekkel szembesül, amikor el kell magyaráznia az embereknek, hogy pontosan mit is csinál, és milyen "aha" pillanatok segítettek neki elmagyarázni.
A tartalommarketing a digitális marketing egy speciális szakterület a digitális marketing területén belül. Ez egy olyan módja annak, hogy a vállalkozások a márka vagy szolgáltatás eladásán kívül kapcsolatba lépjenek a közönségükkel. Számos médium van, amelyen keresztül ezeket a kapcsolatokat létrehozzák, mint például a blogbejegyzések, a közösségi médiában megjelenő posztok, e-mailek, kapuzott tartalmak és videók.
A tartalommarketing és -készítés egy művészeti forma, amely megköveteli a kreatív és érdekes tartalom megtervezésének képességét, amely kapcsolatot teremt a célközönséggel. Ez olyan oktatási anyag, amely segít az olvasónak, választ ad egy kérdésre, vagy megold egy problémát úgy, hogy közben szórakoztató olvasni, nézni vagy hallgatni. Ha egy téma szakértőjeként válik ismertté, az ügyfél bizalmát és hűségét teremti meg, különösen akkor, ha továbbra is olyan tartalomra összpontosít, amely értéket nyújt a közönségének.
A tartalommarketing célja, hogy meggyőzzön valakit, hogy cselekedjen. A tartalomnak értékes, magával ragadó és releváns információkkal kell elcsábítania valakit. A tartalommarketinges feladata nemcsak az, hogy meghatározza, hogyan tegye ezt, hanem az is, hogy mérőszámok segítségével értékelje az alkalmazott stratégiák hatékonyságát. A tartalommarketingesnek egyszerre kell mesélőnek és adatelemzőnek lennie. Végső soron az a célod tartalommarketingesként, hogy a vállalat átfogó digitális marketingstratégiájának részeként működj a célközönség azonosításával és a célközönséggel való, számukra értelmes kapcsolattartással.
Írásos tartalom létrehozása
Blogokhoz, e-mailekhez és közösségi média posztokhoz készítesz víziót. Tartalommarketingesként egy írói vagy szabadúszó csapattal fogsz együtt dolgozni, és témákat osztasz ki. Mégis, egy tartalommarketinges képes írni is, és ezt el is várják tőle. A minőségi írott tartalom létrehozásához kiváló íráskészségre lesz szükséged, és arra, hogy képes legyél meggyőzni a közönségedet anélkül, hogy nyíltan eladnál. Ezt úgy érheted el, ha megérted a célközönséged igényeit.
Konkrét feladatok:
A szakterületeddel kapcsolatos trendek felkutatása
Kulcsszavak beépítése a stratégiádba és a hatékonyság értékelése
A célközönséged és a számukra nyújtható előnyök ismerete.
Megnyerő és eredeti blogbejegyzések, e-mailek és közösségi média posztok készítése, amelyek az aktuális trendek alapján célozzák meg a célközönségedet.
Az olyan eszközök, mint a quora.com használata annak kiderítésére, hogy milyen kérdéseket tesz fel a közönséged, és olyan tartalmak fejlesztése, amelyek megválaszolják ezeket a kérdéseket.
Népszerű tartalmak újrahasznosítása több platformon
E-mail kampányok készítése olyan felhasználók számára, akik feliratkoznak a zárt tartalmakra vagy feliratkoznak a levelezőlistára.
A vállalati weboldal karbantartása
Videó tartalomkészítés. Az olyan eszközök, mint a YouTube és a Vimeo használata a márka ismertségének növelésére egyre inkább a jó ta tartalmak marketing stratégiájának szerves részévé válik. A videót számos módon integrálhatod a marketingstratégiádba. Újrahasznosíthatsz egy népszerű blogbejegyzést, készíthetsz hasznos how-to videókat, és akár a célközönséged számára érdekes témákról is közzéteheted a véleményedet. A te feladatod lesz a márkáddal kapcsolatos releváns videotartalmak létrehozása és terjesztése több médiaplatformon keresztül, vagy szabadúszókkal való konzultáció a tartalom létrehozásához.
Konkrét feladatok:
A videók felhasználásának koordinálása az átfogó marketingstratégiába való beépítésében
A videotartalmakra vonatkozó elképzelés megalkotása
Konzultáció szabadúszókkal és kreatívokkal a videotartalmakkal kapcsolatban
A videók terjesztése több médiaplatformon keresztül
Közösségi média menedzsment
Olyan platformokon, mint a Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn és Snapchat, tartalmakat hozol létre, kezelsz és követsz nyomon.
Konkrét feladatok:
Ismerd meg, hogy a célközönséged milyen platformokat használ és mikor, és ennek megfelelően posztolj.
Foglalkozz a közönségeddel, válaszolj a kérdésekre, és válaszolj a hozzászólásokra
Hozz létre közösségi médiajelenlétet minden platformon, és tartsd fenn a márka arculatát és értékeit képviselő személyiséget
Növeld a követők számát
Növeld a márkaismertséget
Kapuzott tartalomgenerálás
A felhasználóknak egy űrlapot kell kitölteniük a zárt tartalmakhoz való hozzáféréshez, és általában egy név és egy e-mail cím megadása szükséges hozzá. Ez egy nagy értékű információ, például egy e-könyv vagy egy fehér könyv cseréld a felhasználó félig személyes adataihoz való hozzáférésért. A kulcs az, hogy valami olyan értékeset nyújtsunk a felhasználónak, hogy meg akarja adni az e-mail címét, hogy még több értékes tartalmat kapjon tőled. Ezt a tartalmat te is átveszed és újrahasznosítod. Sűrítheted infografikává, vehetsz belőle egy aspektust, és bloggá alakíthatod, és így tovább.
Ehhez a munkához kreatív írói és történetmesélői képességekre van szükség. Képesnek kell lenned arra, hogy oktass, felvilágosíts, és fenntartsd a közönséged érdeklődését a tartalom iránt, amelyhez való hozzáférésért fel kellett iratkoznod.
Konkrét feladatok:
Az aktuális trendek felkutatása
Értékorientált tartalmú e-könyvek, how-to's és fehér könyvek írása vagy koordinálása
Terjesztés megtervezése
A tartalom más platformokon történő újrahasznosításának módjainak megtalálása
Szerkesztési naptárak és stratégia
A tartalommarketing hosszú távú játék. Ezért fontos, hogy kiadási stratégiát dolgozzunk ki. Már jóval a megjelenés előtt megtervezed a tartalmaidat. Ha például egy hátizsákokat árusító e-kereskedelmi áruház számára készítesz tartalmat, már jó előre megtervezed, hogyan használhatod ki a back-to-school vásárlást. Júniusban kiadhat egy blogbejegyzést a szülőknek szórakoztató kirándulási ötletekkel, júliusban a három legjobb strandot, amelyet feltétlenül meg kell látogatnia a környéken, majd augusztusban az iskolakezdési felkészültségről szóló alapvető útmutatót.
Tartalommarketingesként az a feladatod, hogy kapcsolatot teremts a célközönségeddel, mégpedig úgy, hogy kapcsolatot építesz ki és tartasz fenn. A szerkesztési naptár olyan alapvető eszköz, amely elősegíti ezt a kapcsolatot. Ha egyszer elnyered a közönséged bizalmát, ők számítanak rád a folyamatos támogatásban.
Ez a munka sokrétű, és a vezetői, delegálási, szervezési és határidő-tartási képességek elengedhetetlenek.
Konkrét feladatok:
Kiadási határidők meghatározása az ötletgenerálástól a közzétételig.
Koordináció a szabadúszókkal és a csapattagokkal
A szerkesztési naptár szerinti határidők létrehozása és betartatása
Megtervezni, hogy mikor és hogyan lehet a tartalmat a különböző médiaplatformokon újrahasznosítani.
A közösségi média kezelése
Adatelemzés
Tartalommarketingesként a fenti módszerek mindegyikét felhasználja, majd elemzi, hogy melyek működnek. Milyen tartalmak vonzzák a közönséget? Milyen műveleteket végeznek az emberek a weboldalán? Képes leszel mérni marketingkampányaid sikerét az iparág legjobb eszközeivel, például a Google Analytics segítségével. Össze kell gyűjtenie és értelmeznie kell az adatokat, majd a megállapításait felhasználva módosítania kell a terveket a maximális hatékonyság érdekében.
Konkrét feladatok:
Felhasználói adatok gyűjtése és értelmezése
A célközönség meghatározása az analitikai szoftverek által gyűjtött mérőszámok segítségével
Az általános marketingstratégia kiigazítása a bevált eredmények alapján.