, 2023/4/20
A digitális marketing minden olyan vállalkozás vagy szervezet számára követelmény, amely a mai fogyasztók figyelmét fel akarja kelteni. A lehetőségek világát kínálja, amikor a legkülönfélébb készségeket felölelő karrierlehetőségekről van szó. A digitális marketing egyik legkeresettebb készsége a SEO-szakértő.
A keresőmotor-optimalizálás mára már elengedhetetlen minden olyan vállalat számára, amelyik meg akarja magát találni. Egy SEO-menedzser olyan készségek listájával rendelkezik, amelyeket nagyra értékelnek az iparágban. Bár sok szakértő képes tartalmat, sőt, tartalmi stratégiát is létrehozni, a tartalmi csapat erőfeszítései mind hiábavalóak a megfelelő SEO nélkül.
SEO kezdőknek
Minden keresés, amit valaki a Google-on végez, a kulcsszavaktól függ. A kulcsszavakat arra használják, hogy a keresőmezőbe beírt szavak alapján meghatározzák, milyen tartalom felel meg legjobban a keresési megkeresésnek. A Google számos különböző keresési technikát használ a lehető legjobb információk megtalálására. Minél jobb a forrás, annál előrébb fog szerepelni a rangsorban. Az áhított első helyet nehéz megszerezni, mert a Google folyamatosan változó algoritmusok listáját használja, hogy megtalálja a felhasználók számára a legjobb eredményeket.
Ez megnehezíti a legtöbb vállalat számára, hogy észrevegyék. A SEO optimalizálja azokat a kulcsszavakat, amelyekre a legvalószínűbben keresnek egy vállalkozásra, hogy a webhelyet megtalálják. Minél jobb az optimalizálás, annál jobb a rangsorolás. SEO-menedzserként felügyeli a SEO kutatását, hogy segítse a digitális marketingcsapatot a hatékony kampányok lefuttatásában, valamint a vállalat weboldalának, közösségi médiaoldalainak és egyéb tartalmi erőfeszítéseinek optimalizálásában.
Összefogás egy pozícióért
Az internetes pozícióért való küzdelem csak egy aspektusa az online marketingnek. Mindenféle forgalmat lehet egy weboldalra terelni, de ha ez nem a megfelelő forgalom, akkor a vállalat nem jut előrébb. A SEO-menedzserek a keresés minden szempontját figyelembe veszik, és biztosítják a szükséges stratégiákat ahhoz, hogy megtalálják azokat a látogatókat, akiknek szükségük van egy adott szolgáltatásra. A SEO segít abban, hogy a látogatót ügyféllé alakítsák át. Mivel több milliárd weboldal áll rendelkezésre, a SEO-menedzser segít a megfelelő tartalom megcélzásában, hogy a megfelelő embereket vonzza egy weboldalra.
A SEO-menedzser szerepe
Első pillantásra a SEO-menedzser munkaköri leírása talán nem sokban különbözik a marketingmenedzserétől. Mindkettőnek ugyanazok a céljai, vagyis az ismertség és az értékesítés növelése. A SEO menedzser azonban sokkal inkább technológiai irányultságú szerepet tölt be, ami sokkal speciálisabb munkakörré teszi. A SEO menedzser általános feladatai közé tartozna:
Weboldal, közösségi média és tartalomoptimalizálás.
A weboldal tartalmának kezelése
Online közösség építése és ápolása
Visszahivatkozásokról való tárgyalás
SEO-stratégia
Kampányszervezés és -tervezés
Honlapfigyelés és felhasználói elemzés
Általános digitális marketing projektmenedzsment
Kulcsszókutatás
Piacelemzés
A SEO menedzser készségei és képzettsége
A SEO menedzsereknek általában nem csak üzleti és marketing képzésre van szükségük, hanem valamilyen informatikai képzésre is. Rand Fishkin, a Moz vezérigazgatója és társalapítója szerint ez a típusú szerepkör a T-alakú marketingről szól. "A T-alakú alapvetően arra utal, hogy könnyű szintű ismeretekkel rendelkezünk a készségek széles skáláján, és mély ismeretekkel/képességekkel egyetlen (vagy néhány) készségben" - mondja Fishkin.
Ez egy nagyon eredményorientált szerepkör, és bizonyítani kell, hogy sikeresen növelte a vállalat pozícióját a keresési rangsorokban. Elvárás lesz, hogy elemzésen és adatokon alapuló tartalomkészítési ötleteket és tervezést kínáljon. Értenie kell majd az iparágban használt elemzési eszközöket, különösen a Google Ads és az Analytics eszközeit.
A pozíciótól függően projektmenedzsment-tapasztalatot is kell bizonyítania. Gyakran elég, ha megmutatja, hogy több vállalkozás rangsorolását is sikeresen javította, és máris megkapja az állást. Ugyanakkor olyan munkáltatókkal is találkozhat, akik informatikai, üzleti, marketing vagy pénzügyi alapdiplomát részesítenek előnyben. Végül, de nem utolsósorban, a kódolási nyelvek, például a HTML, a JavaScript és a CSS ismeretével is rendelkeznie kell.
Mire számíthat a munkában
A világod a weboldalak és minden olyan szó körül fog forogni, amely az embereket arra készteti, hogy rákattintsanak egy linkre. A legtöbb új pozíció magában foglalja majd a webhely és a vállalat egyéb tartalmi biztosítékainak értékelését, hogy megkeresse a fejlesztési lehetőségeket. Ez elemzéssel is jár majd, hogy azonosítani tudja a legjobb helyeket, ahol javításokat végezhet, és ha ez megtörtént, akkor nagyjából mindent kezdhet elölről.
Ennél azonban sokkal többről van szó. "Amire valójában szükséged van, az az, hogy inkrementálisabban akarsz eljárni, de a taktikádat és a munkádat annak alapján kell informálnod és fejlesztened, amire az üzletnek éppen most szüksége van" - mondja Rand Fishkin.
A SEO egy fejlődő folyamat, amely aszerint változik, hogy mire van szükség ma, és mire lesz szükség a jövőben. Listákat kell készítened azokról a projektekről, amelyeket elvállalhatsz, és amelyek segítenek majd feljebb küzdeni a közmondásos Google-rangsorban. Ezek a taktikák közé tartozhatnak:
Új blogok, blogkategóriák és tartalmak
Új online közösség létrehozása
Örökzöld e-könyvek és fehér könyvek közzététele
A célcsoportok azonosításához kutatással kell azonosítania a célközönségét is. Ez kulcsfontosságú szerepet játszik a SEO-ban, mivel biztosítania kell, hogy a kulcsszavak és a stratégia a közönség igényeinek megfelelően legyen kialakítva. Arra fogsz összpontosítani, hogy megtudd, mire és hogyan keresnek, hogy megtaláld a legjobb kulcsszavakat, amelyek segítenek a tartalom irányításában. "Lehetnek tartalmi darabok, lehetnek videók, lehet ezeknek a dolgoknak valamilyen kombinációja a közösségi médiában, a tartalom minden formája. Lehetnének eszközök, bármi, amit csak akarsz, egy alkalmazás" - mondja Fishkin.
Ahogy minden egyes új taktika játékban van, ezután mérni kell a haladást, és meg kell nézni, hol lehet javítani. A fejlesztés állandó ebben a pozícióban, és ez még a céljaidat is befolyásolja. Ha a piacod változik, új lehetőségeket találhatsz más célokkal, amelyekkel korábban nem is foglalkoztál. A SEO menedzser egy olyan pozíció, amelyben amennyire változnak a dolgok, annyira maradnak is ugyanazok.
A sikerhez szükséges készségek csiszolása
Ahhoz, hogy SEO-szakértőként sikeres legyen, a T alakú eszménykép lendületére kell építenie. Íme néhány terület, ahol csiszolhatod a készségeidet:
Stratégia: Stratégiai perspektívát kell felvenned, hogy olyan tervet tudj meghatározni, amely hosszú távú jövőképet tartalmaz, amely összhangban van a vállalat céljaival és célkitűzéseivel. Szükséged lesz rálátásra és arra a képességre, hogy felismerd a célokat, azonosítsd azokat a trendeket, amelyek hatással lehetnek ezekre a célokra, és olyan jövőképed legyen, amelyet a vállalat vezetői is osztani fognak. Érdemes a stratégia részeként SEO auditot végezni, hogy kiderüljön, hol tart egy vállalkozás, és merre kell haladnia.
Frissített taktikák: Minden stratégiához szükség van művészien alkalmazott taktikákra, amelyek segítenek a célok elérésében. A SEO-ban minden a leghatékonyabb organikus keresési taktikákról szól, amelyek az algoritmusok kihívásainak köszönhetően folyamatosan változnak. Naprakésznek kell maradnod mindenben, ami az iparágban történik, mert ami ma működik, az holnap már nem fog működni. Tudod például, hogy a White Hat SEO-k milyen taktikákat tanulhatnak a Black Hat SEO-któl? A tudásszomj elengedhetetlen, így folyamatosan újratanulod a szakmát.
Tartalom: Könnyen előfordulhat, hogy egyes vállalatoknál ellentétbe kerülsz a tartalommarketinges csapattal. Ez azért van, mert a vállalati struktúra nem mindig úgy van kialakítva, hogy a legjobb digitális marketing eredményeket érje el. A tartalommarketing megértése elengedhetetlen, mivel ez egy olyan taktika, amely kéz a kézben jár a SEO-val, segíteni fog a SEO-optimalizált szövegek megírásában. Annak bizonyítása, hogy mindkettőt tudja kezelni, az Ön javára fog válni. Egy SEO-menedzser, aki képes kezelni a kulcsszókutatást, a kampánytervezést, a minőségi tartalom felügyeletét, a tartalom terjesztését és az elemzést, a digitális marketing világának legfőbb lénye.
Adatelemzés: A SEO-menedzsereknek képesnek kell lenniük a saját (beleértve a strukturált adatokat is) elemzésére, hogy megőrizzék hitelességüket. Ha be tudja mutatni, hogyan teljesít, és hogyan illeszkedik az általa ajánlott stratégiába, újra és újra megmentheti az állását. A teljesítményt is értékelnie kell, és egyértelmű eredményeket kell felmutatnia, hogy javítja a rangsorolást és kihasználja a javítandó területeket.
Márkaépítés: Ez egy olyan átfogó készség, amely csodákat tesz a karriereddel. A márkaépítés és a márkamenedzsment megértésével átlátja az átfogó képet, és megérti, hogyan illeszkedik az üzlet általános célkitűzéseihez. A használhatóság vagy UX a márkamenedzsment részeként a rangsorolás szempontjából is egyre fontosabbá válik, és a látogatókat ragaszkodóvá teszi, valamint fellendíti a SEO-t.
Emberi készségek: Ez lehet egy elszigetelten végzett munka, de gyakran a szereplők széles körétől függ, sok különböző részleg és szinten. Akárhogy is, be kell bizonyítania az emberekkel való bánásmód képességét, pontosabban azt, hogy minden szinten képes az emberek irányítására. Minden a dinamikáról, az optikáról és a politikailag korrekt kommunikációról szól. Irányítania kell az elvárásokat, motiválnia és meggyőznie kell anélkül, hogy elidegenítené a főbb szereplőket. Ebben a szerepkörben magas szintű emberekre lesz szüksége ahhoz, hogy a tervét megvalósítsa.
Bár a SEO-menedzsment ciklikus munkának bizonyulhat, amely tervet készít, elemzi az eredményeket, majd újra felépíti a tervet, mégis rendkívül stratégiai jellegű. Egy olyan kihívásokkal teli pozíciót fog felfedezni, amelyet az iparágban magasan díjaznak, és amely számos előrelépési lehetőséget kínál.
Legyél szupersztár SEO menedzser
A SEO megértése és annak ismerete, hogy hogyan lehet használni a vállalat rangsorolásának javítására, kihívást jelenthet. Tanuljon meg mindent, amit a SEO-ról tudnia kell a DMI tanúsított keresőoptimalizálási rövid tanfolyamával. Nemcsak az alapokat ismerheti meg, hanem megértheti, hogyan hozzon létre SEO stratégiát, hogyan elemezze és prognosztizálja az adatokat, hogyan javítsa a webhely teljesítményét és még sok minden mást.