, 2023/4/26
Minden célközönségkutatás célja, hogy olyan fogyasztói meglátásokat találjon, amelyek segíthetnek kampánya vagy üzleti céljainak elérésében. Mivel a digitális marketingstratégia célja a vásárlói út befolyásolása, a marketingeseknek úgy kell kapcsolatot teremteniük a közönséggel, hogy tudják, mit gondolnak, hogyan viselkednek és hogyan élik az életüket. Úgy kell ismerned a közönségedet, mint a legjobb barátodat!
Előnyök
A közönségkutatás egyik legfontosabb előnye az akadályok azonosításának képessége. Például, más márkák is próbálnak-e kommunikálni a közönségeddel, de nem sok sikerrel? Miért? Ha tisztában vagy ezekkel az akadályokkal, akkor megfelelő, személyre szabott, a közönséged számára relevánsabb tartalmakat tudsz kidolgozni. Ezenfelül meg akarod találni a módját annak, hogy az ügyfeleid előtt járj, és olyan megoldásokat fedezz fel, amelyek előre jelzik a jövőbeli igényeiket.
A közönségkutatás lehetővé teszi, hogy megértsd az ügyfeleidet, és végső soron hatékonyabbá teszi a digitális marketingstratégiádat azáltal, hogy az igényeikhez igazodik. Az erőfeszítések összpontosítása érdekében bevett gyakorlat, hogy létrehozol egy vevői személyiséget. Ez az ideális vásárlódnak a motivációk, a demográfiai jellemzők és az internet-hozzáféréshez használt csatornák tekintetében történő leírása. A vásárlói személyiségek segítenek a digitális marketingeseknek kiválasztani azokat a csatornákat és üzeneteket, amelyek rezonálnak az ideális ügyfélre, és hatékonyan teljesítik a célkitűzéseket.
Adattípusok
Mielőtt megvizsgálnánk a rendelkezésünkre álló különböző eszközöket, nézzük meg, milyen adatokat érdemes gyűjteni a közönségkutatás során.
Háromféle adattípussal rendelkezünk:
Demográfiai
Pszichográfiai adatok
Viselkedési
Mindhármat jól kell ismerned, mert mindegyik más-más betekintést nyújt a közönségedbe.
Demográfiai adatok
A demográfiai adatok a kemény tények a közönségedről.
Néhány példa a tényekre:
Férfiak vagy nők
hány évesek
Mi a foglalkozásuk
Házasok-e
Hol élnek
járnak-e főiskolára
Ezek az információk a társadalmi szempontjaikra és a társadalomban elfoglalt relatív helyükre vonatkoznak. Nem túl személyes, de segít lehámozni a közönséged megértésének első rétegét; első pillantást enged a felépítésükre.
A demográfiai adatok közé tartoznak a társadalmi-gazdasági adatok: nem, életkor, jövedelmi szint, foglalkozás, családi állapot, lakóhely, gyermekek száma, iskolai végzettség, vallás, családméret, etnikai hovatartozás, nemzetiség, társadalmi osztály, iparág, számítógépek száma és generáció.
Tanulmányi megjegyzések:
Pszichográfia
A pszichográfiai adatok sokkal részletesebbek és összetettebbek. Bármit feltárhatnak, ami a közönségét érdekelheti: a hitüket, az életcéljaikat vagy a véleményüket. Arról van szó, hogy mélyrehatóan megismerje közönsége törekvéseit, hogy amikor megszólítja őket, olyan nyelvet beszéljen, amely rezonál azzal, amit valóban akarnak.
A pszichográfiai adatok közé tartozhatnak: tevékenységek, érdeklődési körök, vélemények, attitűdök, értékek, életmód és lojalitás. Az életmódjukról, a személyiségükről van szó. Például, lehet, hogy el akarsz érni valakit, aki 21 éves, könyvelőként dolgozik, de emellett imádja a kosárlabdát. Mivel a célközönségedben sokféle embertípus lehet, demográfiai és pszichográfiai kutatást kell végezned, hogy valóban tudd, kik ők, és elkerüld a feltételezéseket. Ez segít eligazodni a lehetséges buktatók vagy a rossz célközönséget megcélzó kampányok lefuttatása elől.
Viselkedési adatok
Ez arról szól, hogy az emberek hogyan használják a termékét, vagy akár hogyan navigálnak a weboldalán, és hogyan használják a különböző médiumokat, amelyeket marketingcsatornaként szeretne használni.
Mit csinálnak a Facebookon? Mennyi ideig maradnak? Miért kattintanak? Hová kattintanak? Mindez nagyon fontos, mert lehetővé teszi, hogy átalakítsa a közönségének útját a weboldalán és a közösségi médiában, és pontosan tudja, hová kell irányítania erőfeszítéseit. Ezek az adatok sokat elárulhatnak az ügyfeléről. Például, hogy mikor tartózkodnak a weboldalán? Mikor vannak a Facebookon? Lehet, hogy reggel, lehet, hogy este, és nem szeretné kihagyni ezeket a lehetőségeket, hogy kapcsolatba lépjen az ügyfelével.
Azáltal, hogy megfigyeli, mit csinálnak az emberek, és hogyan viselkednek online, amikor az Ön termékét vagy a versenytársai termékeit használják, megértheti a felhasználói élmény és felfogás korlátait, hogy javítsa üzenetét és leküzdje az akadályokat.
A viselkedési adatok közé tartozhatnak:
Online tevékenységek, például a közösségi média használata
Weboldal-látogatások
Termék- és tartalomhasználat
Hol kattintanak
Mi a szokásos fogyasztói útvonal az Ön webhelyén
Egyéb releváns vásárlási szokások, beleértve a márkapreferenciákat és a termékhasználatot.
A közönségkutatás tehát valójában arról szól, hogy minden szükséges kontextust és információt megadjon Önnek. Ez minden digitális marketingstratégia központi eleme, mert ha nem rendelkezik ezekkel az adatokkal, honnan tudja, hogy hol és hogyan fog kommunikálni?