, 2023/4/20
Mint minden vezető marketing pozícióban, a jó közösségi média menedzserré váláshoz is a készségek széles skálájára van szükség ahhoz, hogy olyan vonzó közösségi tartalmakat hozz létre, amelyek minél több követőt alakítanak át hűséges vásárlóvá.
Ha egy feltörekvő közösségi média menedzser vagy, de nem tudod, hol kezdd, ez a bejegyzés segít meghatározni azokat az alapvető készségeket, amelyeket a sikeres közösségi média menedzseri karrierhez ki kell csiszolnod.
Mi az a közösségi média menedzser?
Jellemzően a közösségi média menedzser az a személy egy szervezetben, akire egy termék, márka, vállalat vagy akár magánszemély közösségi médiajelenlétének nyomon követését, végrehajtását, szűrését és mérését bízzák. A közösségi média menedzsert gyakran nevezik a "vállalat hangjának"." A szerepkört "közösségi menedzser" (bár ez a cím kissé elavult) vagy "digitális és közösségi média menedzser" néven is emlegetik.
Mit csinálnak a közösségi média menedzserek?
A közösségi média menedzserek több közösségi médiahálózaton keresztül hozzák létre és tartják fenn a márka promócióit, a vállalati információkat és a marketingkampányokat a vállalatuk számára. Egy digitális marketingkampány-ellenőrzési lista segítségével megbizonyosodhat arról, hogy tartalma a megfelelő irányba halad. Emellett ismerik a legjobb közösségi média-mérőszámokat, amelyekre összpontosítani kell, és ingyenes vagy fizetett eszközöket használnak, valamint a vállalat hangjának és iránymutatásainak megfelelően válaszolnak a kérdésekre és a hozzászólásokra. A közösségi médiamenedzserek naponta dolgoznak új tartalmak előállításán, folyamatosan újítanak, hogy új ötleteket és formátumokat terjesszenek, és mérik, hogy ezek az ötletek milyen jól teljesítenek.
A közösségi média menedzserek a közösségi média igazgatónak (nagyobb szervezetekben) vagy a tartalomért vagy a márkáért felelős vezetőnek jelenthetnek. Más kreatív csoportokkal, például a marketinggel és a PR-rel, valamint az értékesítési részleggel dolgoznak együtt, hogy olyan leadgeneráló kampányokat vezessenek, amelyeket az értékesítési csapat bevétellé tud alakítani. A közösségi média menedzsertől elvárják, hogy a vállalati és iparági hírekkel együtt lépést tartson az új trendekkel. A keresett szerepkörhöz a közösségi média menedzser pozíciói általában marketing, public relations vagy hasonló területen szerzett alapdiplomát igényelnek. A Glassdoor szerint a közösségi média menedzserek átlagosan több mint 46 000 dollárt keresnek az Egyesült Államokban.
A szerep gyors tempójú és változatos, számos feladatot magában foglaló feladatot egy nap alatt! Néhány feladat, amit egy közösségi média menedzser végezhet:
Tartalom létrehozása több platformra - Amilyen tippekkel a Facebookon bővíti az elérést, nem feltétlenül működik az Instagramon. Nézze meg, hogy milyen tartalom fog működni az egyes platformokon, pl. videó, gif, infografika, blog stb.
Figyeld a közösségi analitikát - Ellenőrizned kell, hogy milyen kampányok működnek (vagy nem működnek) a különböző csatornákon, így az időd és a pénzed a megfelelő helyekre, a megfelelő emberekhez jut el.
Tervezz közösségi hálózati stratégiát - Lehet, hogy a semmiből kell létrehoznod egy kampányt egy értékesítés vagy új termék népszerűsítésére.
Mérd és bizonyítsd a ROI-t - Határozz meg mérhető célokat egy új kampányhoz a releváns csatornákon, és készíts jelentést a teljesítmény nyomon követéséhez. Használj közösségi média kampánykalkulátort, hogy a megfelelő költséggel érd el a céljaidat.
A közösségi posztok ütemezése - Minden platformnak van egy "ideális" ideje a tartalom közzétételére. Az idő előtti ütemezés segít csökkenteni a munkaterhelést, és biztosítja, hogy a tartalom akkor kerüljön közzétételre, amikor alszol, de a közönséged nem!
Találj releváns kurátori tartalmakat - A közösségi posztjaid egy részének tükröznie kell a világ eseményeit vagy a közönséged számára fontos fejleményeket. Tehát végezz egy kis kutatást, és osszon meg olyan harmadik féltől származó tartalmakat, amelyek visszhangra találnak.
Kapcsolódj a közönségedhez - A közösségi média lényege az elköteleződés kialakítása. Tehát válaszolj minden megjegyzésre, és foglalkozz az ügyfelek kérdéseivel.
Tekintsd át és töltsd fel a tartalomnaptáradat - Egy ilyen rohanó világban meg kell tervezned a tartalmaidat. Töltsd fel napokra vagy akár hetekre előre a közösségi médianaptáradat, hogy a helyzet magaslatán maradj.
Ez csak néhány példa azokra a feladatokra, amelyeket el kell végezned. De ne feledd, hogy minden nap más lehet, ezért a tartalmi naptár és a közösségi kampányok naprakészen tartása kulcsfontosságú az online sikerhez.
Egy online közösségi médiakurzus a megfelelő irányba terelhet, és segíthet abban, hogy haladó készségeket szerezz, amelyekkel előléptetheted magad a vezetőségbe!
7 készség, amire szükséged van ahhoz, hogy nagyszerű közösségi média menedzser legyél
Most, hogy már tudod, hogy mit jelent a közösségi média menedzser szerepe, íme néhány készség, amire szükséged lesz ahhoz, hogy a legjobbat hozd ki magadból ebben a szerepkörben.
1. Íráskészség
A közösségi média menedzserek rengeteget írnak, néha több mint egy tucat posztot naponta. Ráadásul minden egyes közösségi hálózat kissé eltérő írásstílust igényel. A Linkedin például professzionálisabb hangnemet igényel, míg a Facebook könnyedebb és szórakoztatóbb. A SEO-szövegírói ismereteket is nagyon hasznos tudni. (Erről később bővebben!)
Olyan üzeneteket kell tudnia létrehozni, amelyeket a márka közönsége gyorsan megért, és amelyek pozitív hangulatot keltenek. Lényegében az írás révén a közösségi médiamenedzsernek erősítenie kell a márkáját, és a vállalat "hangjává" kell válnia. Néhány fontos írástípus a következő:
Rövid és hatékony címsorok írása
Magával ragadó bevezetők
Videó- és képaláírások
Strukturált szöveg a könnyű olvashatóság érdekében (mivel a fogyasztók átfutják és átnézik a feliratokat, a felsoroláspontok és a számozás kulcsfontosságúak).
2. Kutatás
A közösségi média menedzsereknek naprakésznek kell maradniuk a közösségi és digitális média folyamatosan változó világában. Ez magában foglalja az új mérési/analitikai eszközöket, az iparági és világtrendeket, valamint annak nyomon követését, hogy mit csinálnak a versenytársak, akár napi szinten is.
A nagyszerű közösségi média menedzserek Google Alerteket állítanak be a népszerű témákra, és olyan eszközöket használnak, mint a Feedly, az Ahrefs és a BuzzSumo, hogy lépést tartsanak a trendi tartalmakkal. Hasznos a Twitter Trends oldalsáv és a TikTok "Felfedezés" lapja, de a hashtagek kutatása is segíthet.
3. SEO-ismeretek
Bár a SEO-t gyakran különálló részlegnek tekintik a szervezeteken belül, ez a gondolkodásmód egyre inkább eltűnőben van, mivel a SEO a tartalommarketing és a közösségi média szerves részévé vált.
Valójában a SEO nagy hatással lehet a közösségi média tartalmaira. Egy jó közösségi média menedzser tudja ezt, és arra törekszik, hogy SEO-optimalizált szövegeket írjon a közösségi hálózatokon. Ha a SEO-t stratégiája részeként elfogadja, nagyobb közönséget vonzhat, akik érdeklődnek termékei vagy szolgáltatásai iránt, ami több potenciális ügyfélhez vezet.
Amikor a SEO és a közösségi média kombinálásán gondolkodik, tegye fel magának a következő kérdéseket:
Megérti a kapcsolatot a közösségi médiában való megjelenés és a SERP-kben elért jobb helyezések között?
Érti a SEO-optimalizáláshoz szükséges hosszú és rövid kulcsszavakat? Használja ezt az infografikát, hogy megismerje a kulcsszókutatás 5 lépését.
Hogyan fogja népszerűsíteni blogja tartalmát a közösségi médiában?
Tudja, hogy milyen típusú tartalmak alkalmasak a SEO javítására?
Tudja, hogy a céges webhelyre irányuló forgalom irányítása hogyan befolyásolja a bevételt?
4. Közösségi média szakértelem
Talán nyilvánvalónak tűnik, de egy közösségi média menedzsernek nagyszerű közösségi médiaismeretekkel kell rendelkeznie! Bár ezek idővel, kutatással és kísérletezéssel elsajátíthatók, ha egy nagyvállalatnál szeretne elhelyezkedni, akkor néhány év tapasztalatra lesz szüksége az övéi között.
Az a fajta tudás, amire szükséged lesz ahhoz, hogy túlszárnyald a versenytársaidat, a következőket foglalja magában:
Annak ismerete, hogy milyen típusú tartalom milyen platformon működik a legjobban.
Az egyes platformokon legjobban működő különböző napok, időpontok és napok megértése
Annak megértése, hogyan optimalizálhatja a platform-specifikus tartalmakat
A közösségi média analitikájának és teljesítményének ismerete
Képesség a közönség bevonására a közösségi posztokon keresztül a piacon elérhető legjobb ingyenes közönségmegfigyelő eszközök segítségével
Az alábbi grafikon mutatja, hogy a marketingesek szerint milyen típusú tartalmak a legértékesebbek a közösségi médiában kitűzött céljaik eléréséhez.
5. Ügyfélszolgálat
Amikor az ügyfelek 47%-a az erős közösségi média ügyfélszolgálatot nyújtó márkákat részesíti előnyben, a közösségi média menedzsereknek gondoskodniuk kell arról, hogy rendelkezzenek az ehhez szükséges készségekkel.
Az ügyfelek gyakran keresik a közösségi média fiókokat, hogy segítséget kapjanak a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések megválaszolásában, és ha senki sem válaszol ezekre a kérdésekre (még éjszaka és hétvégén sem!), akkor az adott márkáról alkotott benyomásaik valószínűleg megromlanak. Egy sikeres közösségi média menedzser megérti, hogy a közösségi média jelenléte a márka online arca és hangja. Tehát minden, amit a közösségi platformokon mond vagy tesz, a márka képviselete.
Milyen készségekre van szükségem ahhoz, hogy közösségi média menedzser legyek?
Íme néhány statisztika az ügyfélszolgálat és a közösségi média fontosságáról... Kiemelt adatok:
Az emberek 70%-a arra számít, hogy a jövőben többet fog üzeneteket küldeni a vállalkozásoknak ügyfélszolgálati kérdésekben.
A digitális ügyfélszolgálati interakciók 2021-re 40%-kal fognak növekedni.
Az internetezők 60%-a szerint a rossz ügyfélszolgálat aggodalomra ad okot online vásárláskor.
Bár a közösségi médiamenedzser szerepét gyakran 9-től 5-ig tartó munkaként határozzák meg, az egyéneknek bármikor elérhetőnek kell lenniük, hogy válaszoljanak a megjegyzésekre és kérdésekre. A legtöbb közösségi média menedzser mobileszközén keresztül fér hozzá a vállalati fiókjához, hogy szükség esetén reagálni tudjon.
Ha nincs senki, aki átvenné a közösségi médiát, amíg Ön szabadságon van vagy beteg, még akkor is fennállhat a veszélye - még akkor is, ha előre beütemezi a posztokat.
6. Vizuális intelligencia
Bár a közösségi médiára feltett tartalmak nagy része írott lesz, a vizuális tartalom is kulcsfontosságú. A megfelelő videót vagy fotót több száz vagy akár több ezer alkalommal is meg lehet osztani, ezért értened kell ahhoz, hogyan kell platformspecifikus közösségi médiatartalmakat létrehozni.
A közösségi médiamenedzserek számára értékes, ha rendelkeznek dizájnismeretekkel, hogy vizuálisan vonzó grafikákat készíthessenek a bejegyzéseik kiegészítésére. A Know Your Meme hasznos lehet abban, hogy lépést tartson az új mémek napi szintű fejlődésével (ha az Ön vállalatának megfelelő).
A videó szintén a közösségi médiastratégiájának lényeges eleme, így ha ezen a területen is tud készségeket szerezni, az rendkívül hasznos lesz. Ahogy a Hootsuite elmagyarázza, egy jó közösségi média menedzser "felismeri a nagyszerű videókat, ha látja őket, és ami a legfontosabb, hogy tisztában van a közösségi videós trendekkel és azzal, hogyan illeszkednek az egyes főbb hálózatokhoz".
Az olyan vizuális platformok, mint az Instagram és a TikTok meteorszerű felemelkedésével a videók minősége rendkívül fontos. Győződjön meg róla, hogy a közösségi médiát történetmesélésre használja, hogy a márkájáról szóló világos, tömör üzenet mellett a közönségéhez is szóljon.
7. Legyen alkalmazkodóképes
A rugalmasság minden marketinges szerepkörben fontos, de még inkább a közösségi média menedzsmentben. A közösségi médiatér olyan gyorsan mozog, hogy az alkalmazkodóképesség elengedhetetlen.
Nem elég, ha be tudod ütemezni a posztokat. Képesnek kell lennie arra, hogy új funkciókat próbáljon ki, és a trendek, valamint a folyamatos tesztelés és elemzés alapján változtasson a posztjain.
Ha már az analitika előtted van, akkor szükséged van a rugalmasságra is, hogy új dolgokat próbálj ki, hogy a közösségi média a lehető legjobban működjön számodra. Az A/B tesztelés (a posztok többféleképpen, különböző képekkel történő megírása) segíthet gyorsan meghatározni, hogy milyen típusú képek és szövegek működnek a céged számára - és melyek nem. Használja ezt a kezdő útmutatót az A/B teszteléshez, hogy optimalizálni tudja a megközelítését.