, 2023/4/25
A YouTube 2005-ös megjelenése óta a videótartalom-fogyasztás iránti igény exponenciális mértékben nőtt. A YouTube a világ legnagyobb videostreaming szolgáltatása, amely világszerte kétmilliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet - ez a teljes online lakosság majdnem fele!
A YouTube a világ minden táján úttörő információk és lenyűgöző szórakozási lehetőségek hordozójaként szolgált, és a platform egy újfajta digitális hírességet is létrehozott: a YouTubereket. A YouTuberek sokféle formában és méretben léteznek, és szinte minden elképzelhető szakterületet lefednek, a játéktól és az egészséges nassolástól kezdve az utazási vlogoláson át a fitneszdivatig, a kertészkedésig, a politikáig, a kötésig és még sok másig.
A legnépszerűbb digitális szupersztárok ugyanolyan befolyásosak bizonyos demográfiai csoportok körében, mint a hagyományos hírességek, például a film- és tévésztárok. Mi több, sok YouTuber egészséges megélhetést biztosít a folyamatos videós tartalomfolyamból. Tudtad? A világ 25 legjobb YouTubere háromszor annyi nézőt szerez a YouTube-on, mint a hagyományos hírességek. Kíváncsi vagy? Ha videós tartalmak készítésével szeretnéd növelni a márkád ismertségét vagy növelni a jövedelmedet, valószínűleg kíváncsi vagy arra, hogy mennyit keresnek a YouTuberek?
Nézzük meg!
A YouTube-tartalmak befolyásoló ereje
Napjaink legismertebb YouTuberei influencerek. Azok, akik kiemelkednek a saját résükben, személyes értéket nyújtanak a közönségüknek, és időt szánnak arra, hogy kapcsolatot teremtsenek a feliratkozóikkal, nagy súlyt képviselnek a mai digitális világban. Ezért a márkák nagy összegeket fizetnek a YouTubereknek a célzott influencer marketingkampányokért. A YouTube-tartalmak befolyásoló erejének egyik fő mozgatórugója a generációkon átívelő, univerzális vonzereje, a Baby Boomerektől egészen a digitálisan anyanyelvi szinten élő Z generációig.
A 65 év felettiek 45%-a használja aktívan a YouTube-ot, és ahogy a korosztály egyre fiatalodik, úgy láthatjuk, hogy az emberek több mint 90%-a legalább félig-meddig rendszeresen megnézi a platformot. Mivel ilyen hatalmas közönség használja a platformot, a YouTuberek számára nagy lehetőség nyílik arra, hogy széles körű előfizetői hálózattal lépjenek kapcsolatba, és pénzzé tegyék tartalmaikat. Néhányan újszerű módon mások számára jó célokra fordítják befolyásukat, ahogy azt a Mr Beast által vezetett #TeamTrees kezdeményezés vírusos sikere is mutatja.
Hogyan keresik a YouTuberek a pénzüket
Amellett, hogy márkákkal dolgoznak együtt teljes influencer marketing kampányokon, itt vannak a főbb módok, ahogyan a mai YouTuberek pénzt keresnek a platformon:
Videós termékelhelyezés és releváns márkaemlítések felajánlása.
Állandó nagykövetté válnak egy adott résen belüli márkák számára.
Affiliate marketing tartalmak, linkek hozzáadása a videótartalomban vagy a videók leírásában
Online árucikkek értékesítése, miután a platformon egészséges követőkre tettek szert.
További platformokon, például a TikTok-on vagy az Instagramon való népszerűség megszerzése, a YouTube-tartalmuk és státuszuk felhasználásával további influencer bevételi források létrehozása.
A brazil YouTuber, whinderssonnunes például a világ egyik legnépszerűbb YouTubere, több mint 43 millió feliratkozóval. Egykor a bolondos, parodisztikus tartalmairól volt ismert, ma már a vidám popzenei és YouTube-eredeti műsora miatt szeretik.
Ehhez kétség sem férhet: A YouTube megváltoztatta a szórakoztatás világát, ahogyan azt ismerjük, és átalakította a hírességek státuszának megítélését. Mivel a minőségi YouTube-tartalmak létrehozása minden eddiginél könnyebben elérhető, szinte bárki létrehozhat egy csatornát, belevághat, és potenciálisan pénzt kereshet.
"A YouTube öröme az, hogy bármiről készíthetsz tartalmat, ami iránt szenvedélyt érzel, bármilyen buta is legyen a téma"
Zoe Sugg, sikeres brit YouTuber
Mennyit keresnek a YouTuberek? A legalacsonyabb összeg
Mint szinte minden más a világon, a YouTuberek keresete is a népszerűségüktől, a szakterületüktől, a kreatív képességeiktől és a másokkal való együttműködési hajlandóságuktól függően változik.
De hogy biztos képet kaphass arról, mennyit keresnek a YouTuberek, az átlagos díj, amit egy hirdető vagy márka fizet egy népszerű YouTubernek, videónézettségenként 0,10 és 0,30 dollár között mozog (36 és 108 forint között). Ugyanez a tanulmány azt mutatja, hogy egy átlagos YouTube-csatorna körülbelül 18 dollárt keres 1000 hirdetési megtekintésenként, ami 1000 videónézettségenként 3 és 5 dollár közötti összeget jelent.
Ezen általános számítások alapján, ha naponta körülbelül 10 000 videónézettséget sikerül generálnod, akkor 18 és 31 dollár közötti összeget kereshetsz - ami évi 6 000 és 11 000 dollár közötti YouTube-bevételt eredményez.
Ha ezt a számot napi 150 000 monetizált videónézettségre növeled, akkor YouTuberként 100 000 és 167 000 dollár közötti egészséges éves jövedelemre számíthatsz. Ez egy egészséges bevételi forrás.
A világ legnagyobb YouTuberei és keresetük
Hogy további kontextusba helyezzük, mennyit kereshet egy YouTube-híresség, íme egy gyors összefoglaló a világ legnagyobb YouTubereiről és keresetükről.
Akár egy életképes mellékállást keresel, akár teljes munkaidőben szeretnél YouTube-tartalmakat készíteni, ha egészséges követőtábort építesz magadnak, és olyan videótartalmakat készítesz, amelyek valódi elkötelezettséget váltanak ki, akkor komoly bevételi forrást szerezhetsz a platformon. De előbb meg kell teremtened az alapokat.
Hogyan válhatok YouTube influencerré?
Nincs meghatározott módja annak, hogy sikeres YouTuberré válj, de vannak bizonyos alapok, amelyeket le kell fedned, és meg kell fontolnod, ha pénzzé szeretnéd tenni a videós tartalmaidat.
Először is, ahhoz, hogy pénzt keress a YouTube-tartalmaidból, a csatornádnak legalább ezer feliratkozóval kell rendelkeznie - emellett évente legalább 4000 órányi tartalmat kell megnézned, hogy bizonyítsd, valóban befektetsz a platformba. Emellett érvényes Google AdSense-fiókkal is rendelkeznie kell.
Miután létrehozta YouTube-csatornáját és aktiválta Google AdSense-fiókját, ki kell választania a szakterületét, és kutatást kell végeznie a potenciális versenytársairól, valamint a célközönségének legfontosabb demográfiai jellemzőiről.
Ezután elkezdhet ötletelni olyan videótartalmakat, amelyekről úgy érzi, hogy a közönségének tetszeni fognak, és felvázolhat egy kreatív és promóciós ütemtervet (a videótartalmak keresztpromóciója a legaktívabb közösségi médiacsatornákon).
Ha már készen áll, a platform beépített elemzései segítségével megértheti, hogy milyen videotartalmak teljesítenek a legjobban, és milyen videótartalmakkal éri el a legnagyobb elkötelezettséget, így alakíthatja jövőbeli videós tartalomkészítési erőfeszítéseit, és elég feliratkozót szerezhet ahhoz, hogy elkezdjen pénzt keresni.
A valaha volt legjobb videomarketing-kampány létrehozásához szóló útmutatónkban megtalálhatja azokat a tippeket és inspirációt, amelyekre szüksége van ahhoz, hogy sikeresen kezdje el a YouTube-tartalmak fejlesztését, valamint népszerűsítését.
Legyen közösségi videószakértő
Tanulja meg, hogyan hozzon létre olyan YouTube-tartalmakat, amelyek vonzzák és vonzzák az ügyfeleket a DMI tanúsított közösségi média marketing tanfolyamával. Megtudhatja, hogyan használhatja a videót a tartalommarketing részeként, hogyan vezetheti be a közösségi kereskedelmet, és hogyan használhatja a hirdetéseket és az elemzést a sikeres vizuális kampányok érdekében minden platformon.
"Biztos vagyok benne, hogy ha Shakespeare ma élne, klasszikus gitárszólókat játszana a YouTube-on."