, 2023/4/26
A TikTok jelenleg az egyik legmenőbb platform a közösségi médiában. A videóalapú szenzáció a demográfia széles skáláján vonzza a felhasználókat - és a digitális hírességek új hullámát is kitermeli. Számtalan hírnévre éhes videós szupersztár teszi fel magának a kérdést nap mint nap, hogy hogyan lehet vírusossá válni a TikTok-on. Előremutató márkák és marketingesek tömegei is igyekeznek a platformokon érvényesülni, hogy szélesebb, digitálisan anyanyelvi közönséget érjenek el.
Bármi is legyen a pontos motiváció, a TikTok marketing erőfeszítései megfelelőek, segíthetnek abban, hogy tartalmaid vírusszerűen terjedjenek - és gyorsabban válj influencer (vagy híresség) státuszba, mint ahogy azt ki tudnád mondani, hogy OOMF! Hogy a páratlan TikTok-siker felé vezessünk, itt megvizsgáljuk, mi számít vírusos tartalomnak a platformon, és felfedezünk néhány bevált és tesztelt módszerek által inspirált tippet.
Mi számít vírusosnak a TikTok-on?
Amikor azt vizsgálod, hogyan válhatsz gyorsan vírussá a TikTokon, érdemes megértened, mi számít vírusosnak a platform felhasználói szemében. Jó kiindulópont, ha választ keresel arra a kérdésre, hogy hány megtekintés számít virálisnak a TikTok-on? Bár nincs pontos szám a vírusos tartalmakra vonatkozóan, általános szabályként körülbelül 250 000 megtekintés esetén a tartalom már az enyhén vírusos tartományba kerül.
Ha a videód eléri az egymillió megtekintést, akkor közepesen virálisnak számít (ami minden bizonnyal új követők egészséges áramlását hozza, miközben növeli a státuszodat a platformon). Ha pedig három-hét nap alatt ötmillió megtekintést érsz el - akkor hivatalosan is vírusos TikTok-szenzációvá válsz.
Hogy a kreativitásodat felpezsdítsük, íme egy gyors összeállítás a legnépszerűbb, vagyis vírusos TikTok-videókból:
Most, hogy már tudod, mi a vírus a TikTok-on, elkezdhetsz gondolkodni azon, hogy milyen típusú tartalmat szeretnél létrehozni a közönséged számára.
Ne feledd: A számok (nézettség, kommentek, elkötelezettség, megosztások stb.) mellett egy trendhullám tetején lovagolni vagy egy adott pillanat hangulatát megragadni egy kis varázslat, amely egy tartalmat az átlagosból ikonikussá tesz.
Hogyan válhat a videód vírussá a TikTok-on?
Most, hogy már tudod, mitől lesz egy tartalom népszerű, megnézzük, hogyan válhat vírussá a TikTok-on, néhány top tippet feldolgozva. Felelősségi nyilatkozat: Általában a vírussá válás ezen a legizgalmasabb platformon nem megy egy pillanat alatt - bizonyos fokú kitartást igényel, amelyhez a megfelelő dolgok következetes elvégzése párosul. @axelwebber például elég gyorsan vált a TikTok vírusos hírnevévé, de a vírusos slágerszenzáció státusz eléréséhez folyamatosan olyan tartalmakra volt szükség, amelyek szórakoztatóak, vonzóak és rezonálnak a rajongói bázisára.
Egy csipetnyi humorral és egy nagy adag őszinteséggel Axel több millió TikTok-követőre tett szert azzal, hogy egy aprócska lakásban élve megörökítette New York-i életét. Egy egyszerű koncepció, amelyet időszerű, hiteles módon valósított meg. Egy kis Axel inspirációval felvértezve, merüljünk el a legjobb TikTok vírusos tippjeinkben.
1. Légy az elsők között a TikTok-on, akik egy trendi hangot használnak.
Ez furcsának tűnhet, de amikor azt vizsgáljuk, hogyan lehet vírusos a TikTok-on, a trending hangok felfedezése kiváló stratégia. A feltörekvő zenék, valamint a platformon trendingben lévő hangfoszlányok gyakran nagy elkötelezettséget váltanak ki, és ha a füledet a virtuális földön tartod, az elsők között lehetsz, aki felugrik egy feltörekvő hangos TikTok-trendre - ezzel növelve a vírusos státusz megszerzésének lehetőségét.
2. Csináld jobban, mint az összes többi
Amikor felugrik a saját fülkében az egyes trendekre, nem kell mindig mindenkit megelőznie - ha másoktól vesz inspirációt, és olyat csinál, ami vagy jobb, vagy eredetibb, az segíthet abban, hogy vírusossá váljon. A @benjikroll kiváló példa arra, hogy tanulmányozd a trendi témákat vagy tartalmakat, egy kicsit hátradőlj, és adj hozzá egy eredeti, a széles közönségre is hatással lévő pörgést. A több mint 27 millió követővel rendelkező Benji a TikTok hírnevét azzal vívta ki, hogy a platformon trendi témákról beszélt, vagy régi vicceket dolgozott fel, pontos arckifejezésekkel, furcsa humorral és trendi dallamokkal vagy hangokkal.
Nem ő volt az első, aki felugrott a szekérre, de hamar megtanulta, hogyan közelítse meg a tartalmait úgy, hogy a konkurenciánál nagyobb elkötelezettséget érjen el.
3. Válassz egy TikTok-rést, és értsd meg belülről kifelé
Ha bármilyen platformon vírusvideó-marketinget folytatsz, ritkán működik, ha széleskörű vagy általános megközelítést alkalmazol a tartalmaidhoz. A videóidat valószínűleg elnyeli a tartalom tengere, ha nem választasz egy rést - és nem ismered azt kívül-belül. Ahhoz, hogy videója vírusos legyen a TikTok-on, tanulmányoznod kell versenytársaid tartalmát, miközben mélyen és személyesen meg kell értened a célközönségedet. Ha ilyen szintű kreatív kutatást végzel, az hitelességet és eredetiséget kölcsönöz a tartalmaidnak, miközben megragadod a potenciális rajongótáborod figyelmét.
Íme két forrás, amely segít szilárd alapokat kialakítani a TikTok-videós tartalmi stratégiádhoz, és segít kitűnni a saját piaci résedben:
7 tipp, hogy jobban megismerd ügyfeleidet
Virtuális versenykutatási komponensek leckéje
4. Használd ki a megfelelő partnerségeket
Ha vírusos TikTok-sikerre vágysz, egy másik kulcsfontosságú tényező a megfelelő partnerségek kihasználása. Néha két fej jobb, mint egy - és ha összeállsz egy másik neves TikTok-ossal, akkor bővítheted a hatókörödet, miközben megduplázhatod kreatív erőfeszítéseid hatását. Ha egy másik TikTok-alkotóval szeretnél összefogni, elengedhetetlen, hogy olyan partnerséget kezdeményezz, amely releváns vagy kereszteződik a te szakterületedhez vagy témádhoz.
A @tiktok10quiz például olyan alkotókkal működik együtt, mint @hankgreen1, aki a híres TikTok Top 10 kvízének egyik kiadásának vendége lett, hogy maximalizálják videóik elérését és elkötelezettségét. A vírusszintű keresztpromóciós partnerségek másik kiváló példája az, amikor jól ismert hírességek hasonmásai összefognak a TikTok-on, hogy rajongói videókat készítsenek, és valódi zajt keltsenek a platformon (mint például ez a hamis Ed Sheeran és Annemarie ajánlata):
5. Duett felelősségteljesen
A TikTok Duet egy osztott képernyős videó, ahol két tartalomkészítő vagy együttműködik egymással, vagy reagálnak egymásra, és ez egy újabb módja annak, hogy nagy felhajtást generálj a platformon. És ha kreatívan fogalmazol a duettezéssel, akkor akár vírusos sikert is elérhetsz. Marcus DiPaola újságíró például komikus TikTok-duettek hullámának múzsájává vált, amikor bemutatta barátnőjét a platformon. Marcus barátnőjének kissé nyugtalan tekintete az eredeti videón vicces túszparódiák hullámát váltotta ki, amelyek közül sok vírusszerűen terjedt.
Ja, és volt ez a TikTok-felhasználó, aki azt tanácsolta a weben, hogy duettezzen felelősségteljesen, és csak a meglévő videók értékének növelésére használja a funkciót, és virtuális duettparódiák ironikus láncolatának tárgya lett. A tanulság az, hogy mindenképpen duettezzük a trending videótartalmakat, de a pozitív vírushatás érdekében ügyeljünk arra, hogy semmiképpen se idegenítsük el a közönségünket, és biztosítsuk, hogy az erőfeszítésünknek vagy van értelme, vagy határozott kreatív iránya. Ha nincs, akkor kevés vagy semmilyen elkötelezettséget nem fog kiváltani.
Milyen hashtagek mennek vírusszerűen a TikTok-on?
Most, hogy már tudod, hogyan kell zajt kelteni, nézzük meg, milyen hashtageket használj a TikTokon, hogy vírusos legyen. A TikTok legnépszerűbb hashtagjeihez a populartiktokhashtagek bejelentkezésével kapcsolódhatsz, és használhatod őket tartalmaid népszerűsítésére. De azt is érdemes megjegyezni, hogy a legnépszerűbb vagy legjobban fizetett TikTok-sztárok közül sokan néha a trending filmek vagy trending tévéműsorok hashtagjeit használják, hogy növeljék az elérésüket, még akkor is, ha ez nem kapcsolódik közvetlenül a tartalmukhoz.
Emellett, ha olyan videót készítettél, amely közvetlenül kapcsolódik a niche-edhez, és valóban a közönségednek szól, akkor valószínű, hogy a TikTok algoritmusa fel fogja venni, és eljuttatja a megfelelő embereknek. Ezért látod gyakran, hogy a népszerű tartalmakat nem véletlenül találod meg olyan kifejezésekkel, mint ez a videó; ahogy láthatod, a leírásukban nem szerepel hashtag stb.
A lényeg az, hogy a releváns hashtagek használata minden bizonnyal segít abban, hogy a tartalmaid elérjék a megfelelő embereket és bővítsék a hatókörüket, de semmi sem helyettesítheti a trendek eredeti módon történő megugrását vagy a közönséged ismeretét. Ha ismered a legjobb időpontokat a tartalmak TikTok-on való közzétételére, az is segít a nagyobb elkötelezettség elérésében.
Tanuld meg, hogyan lehetsz vírusos a TikTok-on egy közösségi média tanfolyam elvégzésével
Most, hogy már tudod, hogyan válhatsz vírussá a TikTok-on egyik napról a másikra (vagy legalábbis elég gyorsan), itt az ideje, hogy elkezdd létrehozni és megosztani a tartalmaidat. Ahhoz, hogy a lehető legjobb alapokat teremtsd meg a TikTok hirdetési vagy marketing sikereidhez, a legjobb út a szilárd követők kiépítése a közösségi médiacsatornáidon. A DMI tanúsított közösségi média marketing tanfolyamán megtanulhatod, hogyan kutass, tervezz és használd ki teljes mértékben az összes közösségi médiaplatformot, hogy kitűnj a tömegből.