, 2023/4/25

A SEO-szakértők tudják a rendszeres auditálás fontosságát, de sokunk számára, akik csak alapfokú ismeretekkel rendelkeznek a SEO-ról, ez ijesztő feladatnak tűnhet. A mai digitális marketing világában azonban egyre fontosabbá válik, hogy tisztában legyünk ezzel.

Hogyan kell elvégezni egy SEO auditot

Ebben a blogban tippeket adunk a SEO-audit elvégzéséhez (például egy SEO-audit-ellenőrzési listát), és többet megtudhatsz a legújabb eszközökről, valamint tippeket kapsz, hogy jobban megértsd, mi, hol és miért van a folyamat mögött.

Mi az a SEO audit?

Tehát mi is az a SEO audit? Ez egy módja annak, hogy ellenőrizd webhelyed egészségi állapotát a spamek megelőzése érdekében, és nézd meg az optimalizálásra vonatkozó javaslatokat. A SEO auditok több okból is fontosak, elsősorban azért, mert a Google gyakran változtatja algoritmusát az új technológiáknak és keresési mintáknak megfelelően.

Az alapos SEO audit elvégzése minden digitális marketinges számára elengedhetetlen kiindulópont, akár házon belül végzed, akár kiszervezed a feladatot. Ez azért van így, mert lehetővé teszi, hogy elemezd a jelenlegi SEO-erőfeszítéseidet, függetlenül attól, hogy mennyire termékenyek vagy ritkák, és a felismerések alapján azonnali lépéseket tegyél.

Mennyibe kerül egy SEO audit? Ez az általad használni kívánt eszközöktől, valamint vállalkozásod és weboldalad méretétől függ. Az árak az ügynökségtől függően változnak, amellyel dolgozol, ezért mindenképpen kérj be néhány árajánlatot az összehasonlításhoz.

Mennyire fontos a SEO audit?

Fontos, hogy ellenőrizzük egy weboldal általános állapotát, hogy biztosítsuk annak használhatóságát mind belső, mind külső kontextusban. Számos tényező belső vizsgálatára van szükség, beleértve az oldaltérképet, a horgonyszöveget és még a közösségi médiaplatformokat is. A betöltési idő nagy jelentőséggel bír, és egy alapos audit elvégzése szintén fel fogja vetni a piros zászlós problémákat, amelyeket meg kell oldania.

Ennek elvégzése többek között azért is olyan fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy a Google nem büntet meg valamiért, ami károsíthatja webhelyed rangsorolását. Rengeteg apró részlet van, ami ezt eredményezheti, és ha nem vagy SEO-szakértő, akkor tudtod nélkül is megteheted. Ha külső auditot végeztetsz, részletes visszajelzést kaphatsz a legjobb gyakorlatokról a tartalmaiddal, a linkeléssel stb. kapcsolatban.

Egy teljes SEO audit elvégzése meglehetősen bonyolult és technikai jellegű, és sok technikai jellegű leírást találhatsz arról, hogyan kell elvégezni egy ilyen auditot. Lehet, hogy nem hangzik a világ legszórakoztatóbb tevékenységének, ha nem vagy egy technikus, de olyan módon növelheti a bevételeidet, amit el sem tudnál képzelni, ha jól csinálod.

Rendszeresen meg kell vizsgálnia webhelyed általános teljesítményét. Havonta egyszer végezz ellenőrzést a fent említett eszközök valamelyikének segítségével, és kérj fel egy szakértőt, hogy évente vizsgálja felül weboldalad.

A SEO audit által lefedett területek

A SEO audit lényegében a rendszered átvizsgálása, hogy lássuk, mennyire működik jól a piachoz képest. Az alábbiakban bemutatunk néhányat a legfontosabb területek közül, amelyekre egy SEO audit kiterjed:

Kulcsszóhasználat: Az audit segít kideríteni, hogy a kulcsszóhasználatod megfelelő-e, jól van-e elhelyezve, és készen áll-e arra, hogy optimális mennyiségű forgalmat hozzon. Tekintse meg a kulcsszókutatási eszközök végső listáját, hogy segítsen javítani a keresőmotoros rangsorolást.

Látens szemantikus indexelés (LSI): Az LSI egy olyan kifejezés, amely az adott keresés mögött álló kontextusra és szándékra utal. Ahogy a technológia, különösen az AI fejlődik, egyre több és több konkrét jelentést tud megérteni, így egyre gyakrabban tud olyan dolgokat figyelembe venni, mint a másodlagos és a long-tail kulcsszavak.

Szerves keresési rangsorok: Ha szponzorált hirdetésekért fizet, mindig keresse a módját, hogyan csökkentheti ezt a kiadást. Egy SEO-ellenőrzéssel ellenőrizheti, hogy mennyire áll jól az organikus keresésekben, és csökkentheti a fizetett hirdetések szükségességét. A meglátásokat arra is felhasználhatja, hogy további stratégiákat folytasson, amelyek biztosítják az organikus elérést.

Tarts lépést a konkurenciával: A piacon lévő versenytársaknak is rendszeresen auditot kell végezniük, hogy ellenőrizzék SEO-rangsorukat, kulcsszóelhelyezésüket stb. Ellenőrzik meta-tagjeiket, linkjeiket és minden mást, így ahhoz, hogy lépést tarts velük, neked is követned kell a példájukat.

Iparági trendek: Az iparági trendeket is meg kell néznie, hogy lépést tudj tartani az ágazatában bekövetkező új fejleményekkel. Ez segít megtalálni a tartalmi trendeket és lehetőségeket, valamint kideríteni, hogyan említik a márkádat a saját és harmadik fél webhelyén.

Értsd meg a problémás kódot: Egy SEO audit segíthet felülvizsgálni webhelyed hátsó részét hibák és egyéb problémák szempontjából, amelyek lelassíthatják vagy lejjebb tolhatnak a keresési rangsorban. Ha nem tudod, érdemes egy technikai szakértőt, például egy webfejlesztőt segítségül hívnod, hogy segítsen neked ebben.

A SEO audit lépései

A maximális optimalizálás érdekében a SEO auditálásnak néhány kulcsfontosságú lépése van. Nézzük meg mindegyiküket részletesebben.

Lekérdezés és webhelyaudit

Hogyan végzünk tehát egy SEO-auditot? Minden hatékony audit egy átfogó webhely feltérképezéssel kezdődik. Ez lehetővé teszi, hogy felmérd a jelenlegi helyzetet, és azonosítsd a webhelyed esetleges problémáit. Lényegében a feltérképezés segít meghatározni az audit további részének alapvonalát.

Jó gyakorlat, ha havonta egyszer végzel egy automatikus átvizsgálást, csak azért, hogy figyelemmel kísérd az olyan alapvető tényezőket, mint a visszafordulási arány, a konverziók és az oldalmegtekintések. Ez elég gyakran elég lesz ahhoz, hogy felszínre hozd a fontosabb problémákat, mint például a törött linkek, oldalcímek és metaadatok vagy duplikált tartalmak formájában előforduló on-page hibákat. Ha jelentős problémákat találsz, fordulj szakemberhez egy részletes auditért. Az alaposabb ellenőrzést évente érdemes elvégezni.

Ha átvizsgálást vagy teljes auditot végzel, webhelyedet értékelik, és megtalálhatók a hibák, emellett kulcsfontosságú mutatókat ad, amelyek segítségével optimalizálhatod webhelyedet a jobb SEO és a márkaismertség építése érdekében.

Íme néhány kulcsfontosságú terület, amelyet figyelembe kell venni egy technikai SEO audit elvégzésekor:

URL-szerkezet: Az összes URL címe egyedi, tiszta és egyszerű?

Tartalom: Jól megírt, formázott, informatív és friss a szöveged?

Meta leírások: Egyediek minden oldalon, és megfelelő hosszúságúak?

Linkek: Oldalanként átlagosan 5 van? Mindegyik működik?

Képek: A leírások megfelelőek?

A weboldal felépítése: Világos és könnyen navigálható?

Az alapos ellenőrzés során elemezzük a céloldalt és annak más oldalakkal való kapcsolatát, az oldal általános felhasználóbarátságát, a menüt, valamint azt, hogy a hirdetések és bannerek hatékonyak-e vagy útban vannak-e.

Az oldal sebessége

Az oldal sebessége szintén óriási jelentőséggel bír a SEO-ellenőrzés során, ezért fontos, hogy teszteld és értékeld az oldal betöltési idejét. A gyors oldalletöltési sebesség elősegíti a pozitív felhasználói élményt, míg a lassú oldal magasabb visszafordulási arányt eredményez a mi korunkban, amikor a figyelem korlátozva van! Ez korántsem ideális, ha a weboldalad az egyik elsődleges konverziós csatornád.

Íme néhány a legjobb SEO auditáló eszközök közül, amelyek segíthetnek az oldalsebességgel kapcsolatban. Használja a Google PageSpeed Insights szolgáltatását, hogy elemezze webhelye sebességét, ahogyan az asztali és mobileszközökön is megjelenik. Az YSlow egy másik eszköz, amely ellenőrzi weboldalait, és olyan javaslatokat tesz, amelyeket könnyen megvalósíthat, például a képek helyes formázása és tömörítése. A Pingdom Website Speed Test az egyes weboldalak minden egyes részét megvizsgálja, és részletes listát ad az oldalon található elemekről, azok méretéről és az egyes betöltési időkről.

A sebességteszt jelentősége abban rejlik, hogy meghatározhatod, hogy a webhelyednek mely elemei hatnak akadályként SEO-szempontból. Ha már tudod, hogy mely területeken kell javítanod, optimalizálhatod webhelyed teljesítményét.

Értékels a webhely architektúráját

Egy másik tényező, amely javítja webhelyed SEO-képességét, az a szilárd struktúra biztosítása. Minél jobb az architektúra, annál jobb a felhasználói élmény, mind a webhely látogatói, mind pedig a keresési rangsor meghatározására szolgáló robotok szempontjából. Éppen ezért alapvető fontosságú, hogy világos, logikus, szervezett struktúrával rendelkezz, amelyet egy teljes, pontos (a webmester-eszköz-fiókokba beküldött) oldaltérkép is tükröz. Ugyanilyen fontos az erős URL-struktúra is.

Győződj meg róla, hogy ez kapcsolódik a webhelyhierarchiához, és hogy ragaszkodik a világos és egyszerű elnevezési konvenciókhoz, lehetőség szerint kerülve a szimbólumokat vagy számokat.

Az erős webhelyarchitektúra másik összetevője, hogy a webhely legfőbb oldalai szerepeljenek a webhely felső navigációs menüjében, hogy a webhely látogatói és a botok könnyen és hatékonyan megtaláljanak mindent, amire szükségük van. Ugyanezen okból kifolyólag belső linkeket is tartalmaznia kell, amelyek a felhasználókat és a botokat egyetlen egyszerű lépéssel eljuttatják a webhelye egyik oldaláról a másikra. Ezekkel a módszerekkel garantálhatod az erős webhelyarchitektúrát, amely előnyös lesz a SEO-nak.

Ellenőrizd webhelyed tartalmát

A tartalom egy alapvető on-page SEO tényező, amely erősen befolyásolja webhelye hatékonyságát. A Google előnyben részesíti a rendszeresen frissített, egyedi tartalmat, amely releváns a kereső igényei és preferenciái szempontjából.

Ez azt jelenti, hogy meg kell győződnöd arról, hogy webhelyed tartalma megfelel ennek a feladatnak, így élvezheted a márka fokozott láthatóságát és a jobb helyezéseket. A tartalmi SEO-ellenőrzés ennek kulcsfontosságú része, ezért győződj meg róla, hogy az új tartalom létrehozásakor a meglévő tartalmak ellenőrzése mellett a SEO-sapkát is felveszed.

A tartalomkészítés során következetesen és természetesen kell használnod a kulcsszavakat. Meg kell találnod az egyensúlyt a célzott kulcsszavak használata között, de nem szabad a márkádat "spammelősnek" közvetítened. A SEO célú tartalomkészítés során az érték és a relevancia a kulcs!

Használj tartalmi naptárat a releváns kulcsszavak nyomon követésére az egyes tartalmi formátumoknál, és tartsd szemmel a tartalommarketing és a SEO trendeket, hogy biztos legyél benne, hogy lépést tartasz.

Ellenőrizd a címkéket

Tömör, leíró címcímkék, amelyek pontosan közvetítik az adott weboldal célját. A hosszabb címeket a keresőmotorok levágják, ezért a kevesebb több. Próbálj meg egy releváns kulcsszót is feltüntetni, ahol csak lehetséges.

A meta-tag a weboldal tartalmának leírására szolgál. Ha optimalizálják, arra ösztönzik a keresőt, hogy a SERP-n található listáján keresztül kattintson a weboldaladra.

A képek Alt-tagjei egy szöveges leírást jelentenek, amely elengedhetetlen a botok számára a webhely feltérképezésekor. Ha pontos leírást adsz webhelyed képeiről (és ismét csak célzott kulcsszavakat használsz, ha természetesnek érzed), az jelentősen befolyásolja a SEO-t és valóban a digitális elérhetőséget.

Ami az egyéb fontos címkéket illeti, győződj meg róla, hogy minden oldalad tartalmaz egy rel="canonical" linket (más néven kanonikus címkét) a HTML-ben, hogy megelőzd a duplikált tartalmakkal kapcsolatos problémákat, míg a blogbejegyzések címkék segítenek neked abban, hogy rendszerezd webhelyed tartalmát a feltérképezéshez - feltéve persze, hogy van blogod Ha blogot szeretnél indítani, nézd meg az ehhez szükséges 5 egyszerű lépésünket!

Ellenőrizd a backlinkjeidet

Néha nem az számít, hogy mit ismersz, hanem az, hogy kit ismersz. Gyakran a keresőmotorok a webhelyed minőségét és a keresők számára érzékelt értékét a rá mutató linkek minősége alapján tudják meghatározni. Korábban létezett egy "linkfarming" néven ismert gyakorlat, amely a SEO javítása érdekében kölcsönös linkeket cserélt más webhelyekkel.

Az idő múlásával azonban a SEO gyakorlata finomodott, és az algoritmusok egyre kifinomultabbá váltak. A backlinkek tekintetében a mennyiség helyett a minőségre összpontosítson, és ha egy keresőmotor úgy véli, hogy megkérdőjelezhető webhelyek hivatkoznak Önre, az rossz hírbe hozhatja webhelyét. Hasonlóképpen fontos ellenőrizni, hogy a linkek különböző domainekről származnak-e, nem pedig ugyanarról a weboldalról, mivel ez szintén hatással van a SEO-ra.

SEO-ellenőrzési eszközök

Szerencsére a legtöbbünk számára, akik nem vagyunk SEO-szakértők, elég sok olyan eszköz létezik, amely segíthet egy hatékony audit elvégzésében. Íme néhány a legjobb SEO auditáló eszközök közül.

Screaming Frog SEO Spider

Akár 500 URL-t is feltérképezhetsz ingyenesen, majd a licenc ára évi 209 $/£149. Mindössze annyit kell tennie, hogy megadja a feltérképezni kívánt URL-t - esetünkben ez a www.digitalmarketinginstitute.com lenne - és az eszköz elvégzi az elemzést az Ön számára. Tekintse meg a Screaming Frog SEO Spider használatáról szóló útmutatónkat.

Google Analytics

Ez minden digitális marketinges számára elengedhetetlen, bármilyen iparágban. Mindenféle mérőszámok kulcsmutatóit megadja, és sokféleképpen eligazít a jobb SEO felé. Ez olyasmi, amit folyamatosan lehet használni a forgalom nyomon követésére és ellenőrzésére. A Google Analytics integrálható a Screaming Frogba, így összehasonlíthatja a webhely adatait, például a munkameneteket, az oldalmegtekintéseket és a visszafordulási arányokat, ami részletesebb, mindenre kiterjedő betekintést nyújt arról, hogy mi történik a webhelyével.

Google Webmester Eszközök (Search Console és Google Trends)

A Google számos megfizethető eszközt biztosít, amelyekkel bárki rendszeresen végezhet SEO-ellenőrzést, és amelyek segítségével "úgy" láthatja oldalát, ahogyan azt a Google látja, így ellenőrizheti webhelye teljesítményét.

Linkjeim ellenőrzése

Ez a bővítő eszköz lehetővé teszi, hogy ellenőrizze a linkjeit, hogy megbizonyosodjon arról, hogy mind a forgalom javára, és nem ellene dolgozik. A Check My Links például rámutat a törött linkekre, a linkek megfelelő sűrűségére, valamint a belső és külső linkek szerkezetére. Bár ez manuálisan viszonylag könnyen elvégezhető, másodpercekig tart.

SEO jelentéskártya

A SEO Report Card elemzi webhelyét, hogy lássa, mennyire jól alakul a konkurenciához képest. Olyan dolgokat fog átnézni, mint a rangsorelemzés, a linképítési struktúrák, a bizalmi mérőszámok és a tekintélyi alapvonal. Emellett értékeli webhelye általános sebességét és felhasználóbarátságát is.

MOZ Crawl Test Tool

Ha profi előfizetést veszel a MOZ-nál, egy olyan eszközt is kapsz, amely segít növelni az oldalad rangsorolását bizonyos kulcsszavakra, és növekedési jelentéseket ad. Ez annyit tesz, hogy a MOZ lánctalpas programjával elemzi az oldalaidat, majd jelentést küld. Ez havi 99 dollártól havi 599 dollárig terjed, a vállalat méretétől és igényeitől függően.

Browseo

A Browseo lehetővé teszi, hogy úgy tekintse meg weboldalait, ahogyan egy keresőmotor olvassa azokat. Ez lehetővé teszi, hogy ellenőrizze tartalma technikai elemeit, és szükség esetén finomítsa azokat.

Majestic

A Majestic egy olyan eszköz, amelyet saját maga úgy jellemez, mint "a bolygó legnagyobb linkindex-adatbázisa", és segít felfedezni, hogy kik linkelnek Önre, így láthatja, hogy releváns és értékes kapcsolatot biztosítanak-e.

SEMRush

Ez egy hatékony SEO-eszköz, de különösen hasznos lehet a vizuális tartalmaid teljesítményének mérésére. Például a kulcsszóvarázsló eszköz és a webhelyaudit eszköz segítségével YouTube SEO auditot végezhet. A csomagok havi 119,95 dollártól egészen havi 449,95 dollárig terjednek.