, 2023/4/27

A digitális audit az összes aktív médiacsatorna felmérése és annak értékelése, hogy mennyire hatékonyak az aktuális kampányban. Az auditokat hasznos a stratégia tervezési szakasza előtt elvégezni, hogy megalapozhassuk a múltbeli teljesítményt, és megértsük, hogy milyen csatornákat érdemes bevonni a tervbe.

A digitális audit

Amikor igazán belevágsz, az egyik első dolog, amit el fogsz végezni, az úgynevezett digitális audit elvégzése. Jó-e, rossz-e, hatékony-e, és hány csatornánk van, és mit működtetünk ezeken belül?

Ehhez használunk egy folyamatot, hogy hogyan végezd el az auditot.

Ez kulcsfontosságú a pontos megállapításhoz:

Milyen oldalakkal rendelkezünk

Milyen oldalak vannak a webhelyen

Milyen profiljaink vannak a közösségi médiában

Milyen fiókok léteznek

Ki működteti őket

Az ellenőrzés strukturálása

A digitális audit elengedhetetlen annak megállapításához, hogy pontosan milyen webhelyek, oldalak, profilok és fiókok léteznek, és ki működteti őket. Az alábbi ellenőrző lista nem egy átfogó megközelítés, de jó példa arra, hogyan strukturálhatod az auditot.

A digitális marketingtevékenységek jelenlegi állapotát a következő tényezők elemzésével auditálhatja:

Webhelyaudit: Foglalkozzon a meglévő webhelyével vagy a jelenlegi teljesítményével. Ehhez a webhely analitikájának alapszintű elemzése szükséges.

Közösségi és csatorna audit: Határozza meg a meglévő közösségi média és egyéb csatornák használatának, funkciójának és teljesítményének azonosítása.

Hozzáférési és bejelentkezési adatok: Győződjön meg arról, hogy minden csatornához és analitikához megvan az összes felhasználónév és jelszó.

Rendszergazdák: Jegyezze fel, hogy kik a különböző csatornáinak adminisztrátorai, és hogyan kapja meg az e-mail frissítéseket.

Meglévő erőforrások: Jegyezze fel, hogy jelenleg kik dolgoznak a saját csatornáin, és hány órát fordítanak a napi működésre.

Parancsnoki lánc: Tudja meg, hogy ki dolgozik a digitális tevékenységeken, milyen hatáskörrel rendelkeznek az egyes személyek, és ami a legfontosabb, ki a parancsnok és a döntéshozás felelőse.

Előzmények: Ellenőrizze, milyen előzményeket tároltak a tevékenységkezeléssel, a korábbi kampánytevékenységekkel és a korábban végrehajtott tevékenységekkel kapcsolatban.

Merüljünk el ezekben részletesebben.

Helyszíni audit

Meg kell vizsgálnia meglévő weboldalát és annak jelenlegi teljesítményét. Ehhez a webhely analitikájának elemzésére van szükség, de egy alapszintű elemzésre. Tehát akár a Google Analyticset, akár más szolgáltatót használ, azt kell megnéznie, hogy hány látogatás érkezik havonta, milyen gyakran és milyen időpontokban, hogy jobb képet kaphasson.

Közösségi és csatorna audit

Ez az összes meglévő közösségi médiacsatorna azonosítása, valamint azok funkciója és teljesítménye.

Hozzáférési és bejelentkezési adatok

Talán furcsán hangzik, de sok marketingcsapat számára hihetetlen frusztráció forrása. Amikor valaki létrehozott egy Twitter-fiókot, a hozzá kapcsolódó e-mail cím a személyes e-mail címe. Létrehozták a jelszót, és egyszer csak elhagyják a szervezetet, és akkor már nem férnek hozzá ezekhez a csatornákhoz. Tehát győződjön meg róla, hogy minden csatornához megvannak a bejelentkezési adatok, és tudja, hogy milyen e-mail címre küldték, és győződjön meg róla, hogy ez nem egy személyes e-mail cím. Ha szükséges, próbáljon meg üzleti tulajdonú e-mail címeket létrehozni, hogy minden információt át tudjon adni a csapatok között, és különösen akkor, amikor az emberek távoznak, mert nincs annál rosszabb, mint amikor valaki elhagyja a szervezetet, mert egy hónapra elveszít egy fiókot.

Rendszergazdák

Egyes fiókrendszerek esetében a bejelentkezési adatok helyett adminisztrációs rendszerrel működnek. A Facebook ilyen, a Google Analytics ilyen, ahol az embereket adminisztrátorként lehet azonosítani. Ismétlem, fontos ezt megtenni, mert gyakran előfordul, hogy az auditálás során rájössz, hogy 10 ember még mindig a Facebook oldal adminisztrátora, pedig már nem dolgoznak a vállalatnál. Ez szintén biztonsági problémát jelent, mivel így a volt alkalmazottak hozzáférhetnek a fiókjaihoz.

Meglévő erőforrások

Jegyezze meg, hogy jelenleg kik dolgoznak a saját csatornáin, és hány órát fordítanak bizonyos napi műveletekre. Például ki dolgozik a weboldalon, ki és milyen gyakran ad hozzá oldalakat, és a közösségi csatornáinál ki válaszol a megkeresésekre, mennyi időt tölt naponta? Mert azt fogja tapasztalni, hogy mindenkinek az idejét hatékonyan kell felhasználnia. Lehet, hogy rájön, hogy van egy közösségi oldalakra szánt erőforrás, amelyet csak félig használnak ki, és amelyet a weboldalán is felhasználhatna, vagy felfedezi, hogy valaki, aki a weboldalon dolgozik, valójában funkcionálisabban is felhasználható lenne arra, hogy további tartalmakat készítsen a közösségi csatornák számára.

Parancsnoki lánc

Egyesek számára ez releváns lesz, mások számára nem, attól függ, hogy mennyire vagy rangidős vagy fiatalabb a szervezetedben, vagy hogy te vagy-e a tulajdonos. De a parancsnoki lánc döntő fontosságú ahhoz, hogy megértsen minden tevékenységet, amit végez, hogy ki hagyja jóvá, ki ért egyet azzal, hogy ki mit csinál, és ki a felelős a nap végén. Tulajdonképpen hol áll meg a felelősség? Ha valami rosszul megy, ki az a személy, akit mindenki keresni fog. És ezt fontos tudni, mert ha valaki úgy hoz fel tartalmat vagy mond ki dolgokat az interneten, hogy nem egyezett meg valamelyik felettesével, akkor ez a felettes a nyakába varrhatja a dolgot. Ezért erősen ajánlott az egyeztetett jóváhagyási folyamat. Ez azt jelenti, hogy ha valami rosszul sül el, mindenki tudja, ki a felelős és mi a folyamat.

Történelem

Nyilvánvaló, hogy a digitális eszközökkel elég sok adat áll rendelkezésünkre. Fontos megérteni, hogy milyen történelmi adatok léteznek, és hogyan lehet ezekből tanulni. Emellett meg kell kérdezni azokat, akik már dolgoztak az ügyfélszámlán, hogy mi működik és mi nem. Ez segíthet megérteni, hogyan vannak beállítva a címkék a különböző oldalain, a weboldalán, hogyan van beállítva a YouTube-csatornája, és milyen gyakran posztol a közösségi csatornáin? Mindez nagyon fontos ahhoz, hogy elkezdjünk egy jobb képet kialakítani.

Amikor a digitális audit elkészül, a múltbeli kampányok, az alkalmazottak/ügynökségek készségei és a rendelkezésre álló erőforrások alapján jó képet kaphat digitális képességeiről. Ha az audit elkészült, akkor a tanultakból meríthet, és megértheti a rendelkezésre álló eszközöket és stratégiákat, hogy folytathassa a digitális marketingtervét.