, 2023/4/26
Szinte minden sikeres vállalkozás használja a közösségi média platformokat marketingkampányaihoz. A marketingesek ma már felismerték az olyan hálózatok, mint a Facebook, a YouTube és a TikTok erejét az ügyfelek vonzására, bevonására és konvertálására. A rossz hír? A Review Trackers jelentése szerint az ügyfelek 94 százaléka azt állítja, hogy egy rossz vélemény a közösségi médiában meggyőzte őket arról, hogy elkerüljenek egy vállalkozást.
Míg a Pew Research szerint az emberek 65 százaléka szerint a közösségi média negatív hatással van a társadalomra, mindössze 10 százalékuk szerint van pozitív hatása. Üzlettulajdonosként egyértelmű, hogy a közösségi média előnyös használata kulcsfontosságú, de vajon tudja-e, hogyan maximalizálhatja a közösségi média marketingkampányok hatását? Tudod, hogy mik legyenek a céljaid, és hogyan érheted el őket?
Végeztünk egy kis kutatást, hogy bemutassunk öt sikeres kampányt, amelyek hullámokat vertek a közösségi médiaplatformokon. Tehát akár új a vállalkozásod a közösségi médiamarketingben, akár már tapasztalt veterán vagy, ezek a kampányok betekintést adhatnak abba, hogyan kell olyan kampányokat futtatni, amelyekre a fogyasztók reagálnak.
Facebook közösségi média kampány: Carlsberg
A Carlsberg a Liverpool FC támogatására a 2019-es Bajnokok Ligája döntőjében egy különleges piros sört készített, amely illeszkedik a focitrikójukhoz. A sör és a kampány népszerűsítésére a Carlsberg a globális rajongói Facebook-hálózatok erejét használta fel, és ünnepelte a Liverpool FC iránti szponzorálását és elkötelezettségét. A kampány részeként a márka megosztott egy videóüzenetet Jürgen Klopp, a Liverpool menedzserétől, influencereknek és Liverpool-szurkolóknak.
A kampány 2019 májusa és júliusa között érte el:
A reklámköltés 19-szeres megtérülése
7,2 százalékpontos emelkedés a Liverpool FC és a Carlsberg közötti társulásban.
A Carlsberg weboldal látogatottságának 9-szeres növekedése
A legfontosabb tanulságok
A Facebook-hálózatok nagyon hatékony módját jelenthetik a foglyul ejtett közönség bevonásának. A Liverpool szponzorálásával a Carlsberg növelte márkaismertségét és jelentős forgalmat generált a weboldalán. Az ilyen típusú együttműködés nagyon hatékony lehet abban, hogy a márka a kampány vége után is sokáig a figyelem középpontjában maradjon.
További sikeres Facebook-kampányok
TVibes
Slack
Instagram közösségi média kampány: Red Bull
A Red Bull több mint 28 éve "szárnyakat ad" a fogyasztóknak, és a Forbes World's Most Powerful Brand Listáján 2020-ban a 69. helyen álltak. Energiaitaluk több mint 170 országban kapható, így nem meglepő, hogy a cég több mint 60 milliárd doboznyit adott el híres italából. Az 1987-es szerény kezdetek óta a márka négy új ízesítésű energiaitalt adott ki az egyéni ízlésnek és preferenciáknak megfelelően.
Goal
A márka kiterjesztésének tudatosítása. Instagram-kampányuk célja az ausztrál piacra szánt trópusi ízesítésű "Summer Edition" energiaitaluk ismertségének és értékesítésének növelésén alapult.
Megoldás
Az egyszerűségre és a márkaépítésre helyezett határozott hangsúlyt, a Red Bull egy promóciós teaserrel egyengette az utat a kampányuk előtt, közvetlenül a nyár beköszönte előtt. Annak érdekében, hogy a közönség a doboz új megjelenésére összpontosítson, sárga szűrőket építettek be egy sor képbe és videóba, amelyek tipikus nyári napokat ábrázoltak. A márkát kétszer nagyobb valószínűséggel társították a #thissummer Instagram hashtag trendhez, mint bármelyik közeli versenytársát.
Eredmények
10 százalékpontos növekedés az ismertségben.
9 százalékpontos növekedés a népszerűségben
7 százalékpontos csökkenés a nem meggyőzött piacon
1,2 millió fogyasztó elérése
A legfontosabb tanulságok
A közösségi médiában indított kampányoknak nagy piaca van, és az Instagram ereje az elkötelezett felhasználók ösztönzésében jelentős. Ahhoz, hogy az Instagramot kihasználja vásárlói bázisának növelésére, meg kell értenie a vásárlói utakat a közösségi hálózatokon belül és azokon keresztül, hogy ezeket is ki tudja használni.
witter Social Media kampány: Auto Trader
5 sikeres közösségi média kampány, amiből tanulhatsz
Az Auto Trader az Egyesült Királyság és Írország legnagyobb online autópiaca.
Cél
Az Auto Trader a 2018-as világbajnokság kampányában a #AutoTraderGoals márkanevű hashtaget szerette volna használni a figyelemfelkeltés érdekében.
Megoldás
A márka nem volt szponzor, de azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a világbajnokság hivatalos szponzorait megelőzve, azok felett trendingeljen. A sportmarketing-kampány minden alkalommal, amikor Anglia gólt szerzett, egy ingyenes autót ajánlott fel. Anglia korábbi világbajnoki teljesítménye alapján a közvéleményben az volt az elvárás, hogy nem sok autót fognak elajándékozni!
Az #AutoTraderGoals kampány egy Twitter-kampány strukturált megközelítését alkalmazta. A humor és az izgalom a vártnál jobban teljesítő Anglia teljesítményével egyre csak nőtt.
Ingyenes eszköztár: Ingyenes közösségi média naptár
5 sikeres közösségi média kampány, amelyből tanulhatsz
Eredmények
Ez a márkakampány hashtag és Twitter marketing nagyszerű példája volt a következő okok miatt:
A Twitter a sportrajongók kész közönségét kínálja, és a demográfiai összetétele inkább férfi, mint női.
Anglia a vártnál jobban teljesített, így humoros narratívává vált az a tény, hogy az Auto Trader minden gólért egy autót ajándékozott. A cég úgy tett, mintha a pénzügyi igazgatónak összeomlása lenne, és más csapatoknak szurkolna, hogy ne kelljen annyi autót elajándékoznia.
A hashtag megmagyarázta a kampányt, és emlékezetességet adott a márkának, amikor a Twitteren a világbajnokság szponzorai (például a Coca-Cola) felett trendelt. A márka a hashtag jelenlétének köszönhetően minden egyes angol mérkőzésen az első helyen szerepelt.
A vállalat a sportközönség és a valós idejű fókusz kombinációját használta ki a Twitteren való vonzerő megszerzésére.
Más márkák is felszálltak a szekérre, és parodisztikus tweeteket készítettek, ami tovább terjesztette a történetet és a hashtaget.
A legfontosabb tanulságok
Ez a kampány azért volt sikeres, mert
A videók használatával megragadta a figyelmet.
Beszélgetésekre ösztönzött.
A Twitter Conversational Cards segítségével növelte az elérést.
Megragadta az emberek fantáziáját. A pénzügyi igazgató és a nyilvánosság közötti interakció jelentős forgalmat és bevételt generált az Auto Trader weboldalán.
Ha útmutatásra van szüksége, nézze meg a "Hogyan használjuk a Twittert üzleti célokra" című dokumentumot, hogy elkezdhesse.
Más sikeres Twitter-kampányok
Born Free
Cserkészlányok
LinkedIn közösségi média kampányok: Maersk
A Maersk a világ legnagyobb konténerszállító vállalata, 150 országot érintő útvonalakkal. A vállalat számos közösségi médiacsatornát használ különböző marketingtevékenységekhez.
Cél
Egy közösségi média felmérés elvégzése után a Maersk felfedezte, hogy ügyfelei a LinkedIn-en keresztül szívesebben tartják velük a kapcsolatot, mint bármely más hálózaton. Ezzel a tudással felvértezve a vállalat képes volt tartalommarketinget alkalmazni az ügyfelei és potenciális ügyfelei számára releváns információk megosztására.
A LinkedInt a B2C kreatív megközelítés részeként használja arra, hogy követőinek hajózási iparági hírekkel szolgáljon. Emellett kiemeli az iparági trendeket és problémákat, és arra ösztönzi a követőket, hogy vegyenek részt a beszélgetésekben.
Eredmények
A Maersk vonzó tartalmak kidolgozásával erős gondolatvezetői profilt alakított ki a LinkedIn-en, és ezzel javította hírnevét. Például magával ragadó videótartalmakat használt a kulcsfontosságú üzleti kérdések megvitatására és népszerűsítésére. Célja, hogy a LinkedInt kommunikációra és együttműködésre használja, és ne csak eladásra.
A Maersk teljes mértékben kihasználja a különböző LinkedIn-oldalakat. Az oldalak minden elemét kitölti, hogy átfogóan tudja kommunikálni a márkáját. És összekapcsolja a kommunikációt az összes oldalon, hogy üzenete következetes legyen.
A különböző alkalmazottak különböző témákhoz kapcsolódnak, mint például a "Together All the Way", a "Maersk Life" és a "Maersk Technology". Ily módon a trendi posztok összevonhatók, hogy egy információáramlatot hozzanak létre. A karrieroldalakon a hashtagek használata segít az üzenetek összefogásában. Ezen kívül a leányvállalati oldalakat használja a különböző részlegeinek bemutatására és összekapcsolására.
A legfontosabb tanulságok
A Maersk különböző tartalmi formátumokat tudott használni a LinkedIn erejének kihasználására, hogy gondolati vezető szerepet alakítson ki, és növelje az elérést azáltal, hogy értéket nyújt követőinek.
Legyen világszínvonalú digitális marketinges
További sikeres LinkedIn-kampányok
Adobe
HubSpot
Ingyenes eszközkészlet: Ingyenes közösségi média naptár
YouTube közösségi média kampány: Jamie Oliver's Food Tube
Jamie Oliver YouTube-csatornája, a Food Tube recepteket, útmutatókat és vicces videókat, valamint vendégszerepléseket kínál. A csatorna hozzájárulásokat és javaslatokat vár feliratkozóitól, így ők is részesei lehetnek a történetének.
Cél
A csatorna célja, hogy egy élénk, interaktív közösséget hozzon létre a gasztronómia iránt érdeklődőkből.
Megoldás
A Food Tube feltűnő márkaépítést, csatornatrailert és jól szervezett lejátszási listákat használ, köztük a "Főzés gyerekekkel" és az "Egészségesnek maradni" címűeket.
Minden videó egyértelmű címet, kulcsszavakban gazdag leírást és egy testreszabott miniatűr képet tartalmaz, hogy bevonzza a nézőt. A csatorna jól működik a felhasználók lekötésében és a videók közötti görgetésben.
Eredmények
Jamie Oliver séf Food Tube-ja az egyik legsikeresebb élelmiszeripari YouTube-csatorna, több mint 5,5 millió feliratkozóval.
A legfontosabb tanulságok
A Food Tube nem csak egy terméket tolja, hogy konverziókat és eladásokat érjen el. Célja, hogy az ételeket kedvelők közösségét építse ki azáltal, hogy magával ragadó és szórakoztató tartalmat nyújt, miközben együttműködésre hívja a követőket. Ráadásul ha hatékonyan használja a SEO-t a YouTube-on, akkor a videókat feljebb emelheti a rangsorban, hogy biztosítsa a tartalom láthatóságát.
Más sikeres YouTube-kampányok
Carwow
LEGO
Öt sikeres közösségi médiakampány különböző platformokon, amelyek hullámokat vertek az elmúlt években. Ezek a példák azt mutatják, hogy a közösségi média marketing mennyire értékes lehet, és mekkora különbséget jelenthet a leadgenerálás, a márkaismertség és az értékesítés terén. Tartsa szem előtt ezeket a tanulságokat, amikor a következő kampányát tervezi!