, 2023/4/26
A felhasználók által generált tartalom (más néven fogyasztó által generált tartalom) hatékony módja a marketingesek számára a márkaismertség növelésének. A UGC szépsége abban rejlik, hogy a tartalmat nem maga a márka, hanem valaki más, egy támogató, egy ügyfél, egy alkalmazott vagy egy közösségi média követő készíti, így nagyobb súlya van a szájpropagandának.
Ráadásul a felhasználók által generált tartalmak általában pozitívak (bár ne feledd, hogy az UGC-hez való hozzáférés megnyitása azt jelenti, hogy a negativitás is bekúszhat), így kihasználhatod őket az új ügyfelek vonzására és befolyásolására. A felhasználók által generált tartalom nagyszerű módja annak, hogy emberszabásúvá tedd a márkádat, és megmutasd az embereknek a terméked vagy szolgáltatásod emberi oldalát. Márkaként megközelíthetőbbé, szerethetőbbé és végső soron eladhatóbbá tehet.
Mi az UGC?
Először is, mi az a felhasználó által generált tartalom? Ahogy a neve is sugallja, ez olyan tartalom, amelyet valaki más készített, aki a márkádról beszél, vagy valamilyen módon kapcsolódik hozzá.
Az UGC-tartalom tehát vagy megjelöli a márkádat, vagy nem, de egy okos közösségi médiastratéga folyamatosan szemmel tartja azokat a tartalmakat, amelyek hasznosak lehetnek, függetlenül attól, hogy megjelölik-e vagy sem.
A Statista szerint a vásárlók 45 százaléka végez online kutatást, mielőtt vásárolna. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók információkat vagy véleményeket keresnek egy termékről vagy szolgáltatásról, és a valódi emberektől származó visszajelzések nagyobb befolyással bírhatnak, mint a márka által generált tartalmak.
A megosztott UGC-tartalom lehet videó, kép, ajánlólevél, blog, élő közvetítés, értékelés vagy akár podcast is.
Miért használj UGC-t a marketingedben?
A válasz arra, hogy miért érdemes felhasználó által generált tartalmat használni, egyszerű. Mert működik! Mindannyian tudjuk, hogy a Covid-19 világjárvány megváltoztatta a dolgokat. Arra késztette az embereket, hogy elgondolkodjanak azon, hogyan élik az életüket, mind a munkájukban (munka és magánélet egyensúlya), mind pedig abban, hogy mit és hogyan vásárolnak. A mai vásárló olyan márkáktól akar vásárolni, amelyek törődnek a társadalommal, és érdeklődnek ugyanezek iránt a kérdések iránt, pl. a fenntarthatóság iránt.
A vásárlók 82 százaléka szeretné, ha egy fogyasztói márka értékei összhangban lennének a saját értékeivel, míg a Google Cloud megbízásából végzett kutatás szerint a vásárlók háromnegyede elhagy egy márkát az értékek közötti konfliktus miatt. Végső soron az UGC segít az ügyfelekkel és a követőkkel olyan módon kapcsolatba lépni, amely értelmes és bizalomépítő. Ezt nevezik a modern szájpropagandának, amelyről mindannyian tudjuk, hogy nagyon hatékony a marketingben.
Mi a különbség az UGC és az influencer marketing között?
Vigyázz, hogy ne keverd össze ezt a két marketing taktikát, mivel nagyon különbözőek a kommunikáció és a közönség bevonása szempontjából. Míg a felhasználó által generált tartalmat valaki ingyenesen készíti, hogy népszerűsítse vagy megmagyarázza a márkáját, addig az influencer marketing szponzorált tartalom, előzetes megállapodással.
Lehet, hogy például egy influencerrel vagy márkanagykövettel indított el egy kampányt, és megbeszélted, hogy milyen tartalmat használjon, a posztolási ütemtervet, a képaláírásokat, hashtageket stb. Ez lehet egy mega influencer vagy híresség, mint például a teniszező Naomi Osaka (alább), vagy egy mikro-influencer, aki ismert és aktív az iparágadban.
Az UGC-tartalom típusai
Az UGC-tartalmaknak számos típusa létezik, amelyeket egy ügyfél vagy rajongó használhat márkája vagy vállalata népszerűsítésére:
Közösségi posztok vagy megosztások
Vásárlói vélemények
Esettanulmányok
Ajánlások
Közösségi fórumok
Webináriumok vagy podcastok
Konferenciák
Ajánlások
Neil McKenzie, a Yarmouth & Acadian Shores turisztikai marketingese egy nemrégiben készült podcastban mesélt arról, hogyan találnak UGC-tartalmakat. "A tartalom egy részét, amit szeretnénk, gyakran arra kell ösztönöznünk az üzemeltetőinket, hogy tolják a jó tartalmakat, és mondják meg a vendégeiknek, hogy jelöljék meg az éttermeket, hogy mi ezt be tudjuk húzni a listáikba. És (a tartalomkészítők) értéket látnak abban, hogy szerepelnek az adott tartalomban, és ez segít a helyi fotósoknak és alkotóknak, akik megpróbálnak elindulni"."
Az UGC-tartalom forrásai
Fontos átgondolni, hogy milyen "felhasználót" szeretnél kiemelni az UGC-tartalmakban. A vállalati kultúráját szeretnéd bemutatni, vagy azt, hogy milyen jól bánsz az ügyfelekkel?
Gondold át, hogy mit szeretnél "felhasználó" kiemelni az UGC-tartalmadban. A vállalati kultúrádat szeretnéd bemutatni, vagy azt, hogy milyen jól bánsz az ügyfelekkel?
Gondold át, mit szeretnél népszerűsíteni, és kiket szeretnél elérni, amikor felhasználó által generált tartalmakra hívsz fel és osztasz meg. Íme három kulcsfontosságú csoport, amelyet érdemes figyelembe venni.
Ügyfelek által generált tartalom
Az ügyfelek által generált tartalom az UGC leghatékonyabb formája.
A "Local Consumer Review Survey 2022" felmérés szerint a vásárlók 79 százaléka ugyanolyan súlyt fektet az online véleményekre, mint a személyes ajánlásokra.
Senki sem vállal többé vakon kockázatot a szolgáltatások vagy termékek tekintetében - a fogyasztók tudják, hogyan kell elvégezni a házi feladatukat, és gondoskodnak arról, hogy azt alaposan elvégezzék.
A személyre szabott felhasználói értékelők támogatása mellett, akik a márkanevedet magasra emelve ostromolják a közösségi médiaplatformokat, ha az UGC-t helyesen végzik el, az ügyfeleket is hozzád irányítja.
Ez a szájról-szájra terjedő marketingstratégia a hitelesség, a megbízhatóság és a kívánatosság egy további rétegét hozza létre az ügyfelek körében.
Munkavállalók által generált tartalom
Neal Schaffer szerint a márka üzeneteit 24-szer gyakrabban osztják meg újra, ha azokat az alkalmazottak terjesztik, mintha a márka a saját csatornáit használná.
Bár nem ez a leghatékonyabb felhasználó által generált tartalomtípus, mindenképpen megvannak az előnyei - különösen, ha még csak most kezded.
Az emberek bármikor jobban megbíznak egy másik emberben, mint egy arctalan vállalatban vagy egy kidolgozott küldetésnyilatkozatban. Ha még nincs nagyszámú követője a közösségi médiában, vagy nincs olyan csoportja, amelyből ügyfélfelhasználót választhatna, először fontolja meg a munkatársak által generált tartalmak ösztönzését és népszerűsítését.
Ez egy remek módja annak, hogy megmutassa márkája és a nála dolgozó emberek emberi oldalát, miközben bemutatja márkája kultúráját és hitelesnek mutatkozik.
Márkapártoló tartalom
Ha van egy márka szószólód (ez egy személy és nem egy influencer), az megéri a plusz munkát és tervezést, amit igényel. A márka szószólójának megtalálásához szűkítsd le az ügyfélbázisodat olyan egyénekre, akik már kapcsolatba léptek a márkáddal, majd kérdezd meg őket, hogy szeretnének-e márka szószólókká válni. Ezt követően hagyja, hogy ők vegyék át a vezetést. Ha teljes képet szeretnél kapni arról, hogyan találd meg magadnak a tökéletes márka szószólót, és hogyan használd ki képességeiket és kapcsolataikat, olvasd el az "5 tipp a hatékony befolyásolói eléréshez" vagy az "5 taktika a nagyszerű ügyfélértékelések megszerzéséhez" című blogokat.
4 márka, amely kiemelkedő módon használja az UGC-t
Most, hogy már tudod, mi a felhasználó által generált tartalom (és mi nem az), nézzünk néhány példát, amelyekből inspirációt meríthetsz UGC-kampányaidhoz.
Bár sok márka használ UGC-taktikákat a hiteles és erőteljes imázs kialakítására, mi leszűkítettük a négy legjobb márkát, amelyek a felhasználók által generált tartalmat a legegyedibb és legkiemelkedőbb módon használják.
1. GoPro: Valóságos akció
Kézenfekvő választás erre a listára a GoPro technológiai vállalat és sportkamerákat gyártó cég. Az ok? A GoPro termékei természetesen UGC-t hoznak létre - már csak azzal, hogy azok, amik. A GoPro népszerű akciókamera-kiskereskedőként biztosítja a platformot és a szükséges eszközöket ahhoz, hogy az ügyfelek megoszthassák a GoPro készülékeikkel készített képeket és videókat. A GoPro felhasználók naponta nagyjából 6000 GoPro videót készítenek online. Ráadásul a "GoProing" ma már főnév (és Twitter hashtag) a jelenség leírására, míg a márka szlogenje a "Be a Hero".
A vállalat arra ösztönzi a felhasználókat vagy ügyfeleket, hogy a következő módon tegyenek közzé tartalmat:
Megkérik a felhasználókat, hogy használják a #GoPro hashtaget, hogy a közösségi média csapatuk fel tudja venni és ki tudja választani, hogy mely videókat tegyék közzé a GoPro platformjain.
Feltöltik a kedvenc, ügyfelek által generált tartalmaikat a közösségi vagy online csatornáikra.
Partnerséget alakítanak ki turisztikai látványosságokkal, majd a látogatóknak tartózkodásuk alatt kamerákat biztosítanak, és arra ösztönzik őket, hogy osszák meg kalandjaikat.
A közösségi megosztás integrálása a kamerába, hogy az embereknek csak annyit kelljen tenniük, hogy készítenek egy képet, szerkesztik, és megnyomják a "megosztás" gombot.
Versenyek és események, például a GoPro Million Dollar Challenge és a GoPro Awards megrendezése.
Nincs UGC-specifikus terméke vagy szolgáltatása? Akkor is meríthet a GoPro bibliájából.
"Úgy gondolom, hogy a szörfboltokban, síboltokban, kerékpárboltokban és motorosboltokban való lassú, szerény kezdeteink rendkívül fontosak voltak a sikerünkhöz. A GoPro lényege az aktív életmód ünneplése és ennek megosztása másokkal. Ez autentikus. Ez nem egy olyan márka, aminek a létrehozásához elmentünk és megvettünk egy csomó reklámot" - mondja Nick Woodman, a GoPro alapítója és vezérigazgatója.
2. Calvin Klein: Hashtag-vezérelt elköteleződés
A Calvin Klein egy elismert márka, de mivel a divatvilágban, egy olyan iparágban tevékenykedik, ahol nagy a verseny, nehéz lehet kitűnni. A #mycalvins kampány, a márka hashtag-vezérelt jelensége, amely több mint 870 000 posztot lát az Instagramon. A vásárlók és rajongók képeket posztolnak magukról Calvin Klein fehérneműben. Ezt a példát Hailey Heaton osztotta meg és osztotta meg újra a Calvin Klein fiókján. Amikor megkérdezték, hogy miért posztolta a képet, Hailey azt mondta: "A #mycalvins a nyitottságot és a fehérneműk megnyugtató megközelítését szimbolizálja, ami által mindenki jól érzi magát a saját testében. A testpozitivitás híve vagyok, ezért meg akartam osztani a test olyan részeit, amelyek alulreprezentáltak vagy általában retusáltak a tömegpiacon".
Az üzenet, amit a kampány megtestesített, és ami ennek köszönhetően növekedett? A Calvin Klein ruhadarabok mindenkinek szólnak, nem csak a társadalom egy részének. A Pride egy másik hashtagje is elindult a #mycalvins nyomán, ami a #proud mycalvins. Ez az UGC egy másik útja, amelynek során a Calvin Klein együttműködik az LMBTQIA+ közösséggel, hogy segítsen kifejezni a büszkeség pillanatait.
3. Yosemite Conservancy: A fényképezés hasznosítása
Manapság minden alkalommal egy lenyűgöző fotó győz. A fényképek az egyik legjobb módja annak, hogy másokat is arra ösztönözzünk, hogy látogassanak el oda, ahol éppen tartózkodunk, és tekintettel az amerikai Yosemite Nemzeti Park természeti szépségére, ezeket a fotókat nagyon könnyű megörökíteni.
A Yosemite Conservancy "Yosemite Moments: Winter" kampány arra ösztönözte az embereket, hogy küldjék be a legbüszkébb parki fotóikat a kevésbé nyilvánvaló téli évszakban. Megjegyzendő, hogy ez a verseny utoljára 2019-ben futott a Covid-járvány miatt.
A "verseny" győztese egy éves belépőt kap a parkba a park felszerelésével együtt, a Yosemite Conservancy pedig UGC-aranyat talált - egy tonna ingyenes, gyönyörű fotót, amely világszerte terjeszti a nemzeti parki vágyat és inspirációt a közösségi média felhasználói (és potenciális látogatói) körében. Ha amárkád vagy vállalkozása nem egy adott helyszín körül forog, ne aggódj.
4. Buffer - A felhasználóról szól, nem a márkáról
A Buffer közösségi médiaütemező eszköz esetében az általuk inspirált és megosztott UGC-tartalmaknak gyakran semmi köze a termékükhöz! Ehelyett az emberekről szól, akik használják. A #BufferCommunity hashtag használatával az ügyfelek és a követők mindenféle képet megosztanak a gyönyörű helyszínektől kezdve a háziállatokon át a kollázsokig. Tehát nem az eszköz használatáról van szó, hanem az azt használó emberek életéről vagy törekvéseiről. Ez a fajta UGC úgy népszerűsíti a Buffer-t, hogy a vállalatot sokoldalúnak, szórakoztatónak és könnyen használhatónak mutatja, anélkül, hogy a márkát olyan módon nagyítaná fel, ami nem teszi hitelessé.